hozzászólások

  • attesz86: Sziasztok, nekem ez a repülés tetszik: youtu.be/MyyTdi8RK9E A hajtóműről bővebben: www.hunjettur... (2011.04.09. 13:57) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • wagnergabesz: Üdv.! Én vagyok a Gerle építője. A műrepülő vitorlázó, még hajtóművel sem tudja túllépni a 15-20... (2011.04.04. 20:11) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • Sutheo: Nekem az volt a leggázabb amikor apám fiestájában (2006-os a kocsi) kellett izzót cserélni. Az els... (2010.10.30. 23:57) Milyenek a mai autók egy szakember szemével?
  • ColT: @J.G.: A melóhelyemen ingyenes a parkolás (ipari övezet). A melóm meg megköveteli, hogy rohangássz... (2010.10.24. 01:02) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Kifordított kacagány: @J.G.: a hely az enyém, meg a tiéd, közterület. a mi pénzünkből épül és a mi pénzünkből tartják ka... (2010.10.20. 09:14) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Utolsó 20

várható időjárás

DeLuxe videók

Partnereink

Rendezvény

Apa örül, anya örül, mindenki örül.

2010.09.15. 10:10 | IPK | 239 komment

Címkék: volkswagen tanács autóvásárlás v6 sharan

Nemrég írtam egy négygyermekes családról, akik autót keresnek. Nos úgy néz ki, hogy megtalálták. Tisztelt hölgyeim és uraim, Horváth Úr megvette élete második autóját, ismét csak egy Volkswagent. Mert, hogy az első egy bogár volt, nem mondtam még?

Meséltem milyen szigorú követelményeknek kellet megfelelnie az új családtagnak, egy fillért nem tettem volna rá, hogy találnak is olyan autót, amit szeretnének. Bújtuk a netet, használt autókat nézegettünk, népítéleteket, teszteket olvastunk, és sokat-sokat beszéltünk telefonon. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem élveztem, egy férfinak olyan ez, mint amikor a nők shoppingolni mennek, recepteket cserélnek, vagy kibeszélik, hogy melyik színész, mitől oly ellenállhatatlan. Ráadásul csaphattunk egy görbe napot is, mikor felautóztunk Pestre megnézni az egyik esélyesnek tartott járgányt.

Aztán egyik este találtam valamit, ami úgy tűnt, ésszerű választás lehet. Kicsit izgultam, mikor elküldtem a linket Gergőnek, megfogadtam, hogy sosem veszek autót az ország keleti részéről, párszor megégettem már magam Debrecen-Nyíregyháza vonalon, ezt az autót pedig pont a pulykakakas fellegvárában tanyázott.

Annyi előnyünk volt, hogy Apamackó barátom szegről-végről ismerte a kereskedést, bíztunk benne, hogy vele őszinték lesznek. Minden szálat megmozgattunk, hogy kiderítsük, hihető-e a hirdetésben szereplő sok szép, meg jó, amit írtak az autóról, kevesen vagyunk akiknek nem fájna 1000 kilométert elautózni potyára. Akármennyire is kerestük a hibát a mátrixban, nem találtuk. Nagyon úgy nézett ki a dolog, hogy megvan az autó, amit keresnek. Mi pont nyaralni voltunk a családdal, nem tudtam elkísérni Gergőt a nagy útra, de a telefon ott volt velem, folyamatosan egyeztettünk. Az utolsó mondat talán az volt, mielőtt aláírták a szerződést, hogy „ha nem ezt, akkor mit”. Megalkudtak, kezet ráztak és Gergő hazafelé már egy Volkswagen Sharannal jött. Este még egy gyors telefon, mit szól a család hozzá és a megnyugtató válasz: a feleségem ki sem akar szállni belőle. Úgy tűnik tényleg mindenki boldog.

Apa örül.

Akinek négy gyermeke van, nagyon meggondolja mire költi a pénzét. Ha kiszámolom, hogy mennyi pénzt költök el egy hónapban a kislányomra (napközi, angolóra, ruhák, játékok…) és megszorzom néggyel, nagyjából el is ment a fizetésem. Talán ezért is van az, hogy családi autóból szinte senki sem vesz benzinest. Gergő viszont „fél” a dízeltől, meg persze bujkál benne is egy aprócska kis autóbuzi (ezt most emésszük kicsit:)) – Sanyi), aki rendszeresen ki akar törni. Miután kirakta apuka a családot az óvoda/iskola előtt, hadd legyen pár kellemes perce szeretett négykerekűjével.

A mókázáshoz remek társ a V6-os benzinmotor. Ne kérdezzék hova tűnt az R betű a hatos elől, nem tudom. Pedig ez a jó öreg 2.8-as VR6-os blokk, csak új kalapot kapott 12 helyett 24 szeleppel. A 174 lovacska közül is fialt pár kanca, összesen 204 patás bujkál az aprócska motorháztető alatt. A VR6-os hangját mindig is szerettem. Nem olyan sima járású, mint egy tisztességes V motor, sokkal inkább hasonlít egy soros motorra és ne kövezzenek meg érte, de én leginkább a soros öthengeresek kellemes duruzsolását hallom benne. A sok szelepnek hála, vidámabban is pörög fel a gázpedál lenyomására, mint a 12 szelepes testvére, ízlés kérdése kinek melyik karakter teszik jobban. Sokszor magam sem tudom eldönteni, hogy a seggberúgás, vagy a villanymotorszerű gyorsulást szeretem jobban.

Mert bizony úgy megindul, mintha egy hatalmas gólem billentene fenéken egy aprócska embert. A fordulatszámmérő vidáman szalad a piros mező felé, a mögöttünk jövő pedig nem érti, hogy mi az isten nyila történhetett az előtte nemrég még csak poroszkáló járgánnyal. Nagyon komoly „sleeper”, egy családi autótól senki sem várná, hogy ennyire meginduljon. Ilyenkor apa szája széle együtt mozog a kis mutatóval a füle felé. A játékhoz partner a futómű is. A magas építésből adódóan, magasan van az autó súlypontja, ezért azt várnánk, hogy dülöngél majd, mint Shane MacGowan…


 

…egy jól sikerült buli után. A helyzet azonban az, hogy amikor a család már rég sikongat, még mindig a közelében sincs az autó annak, hogy leessen az útról. Cserében azt várnánk, hogy a tömést is kirázza a fogunkból, de meglepően jól nyeli el az úthibákat is és a hála a rugalmasan felfüggesztett segédkeretnek, dobszóló sem hallatszik a kerekek felől.

Apa mérnök ember, szereti, hogy minden kezelőkar, nyomógomb könnyen elérhető, logikusan elrendezett. A felhasznált anyagok jó minőségűnek látszanak, kivéve talán a borzalmas gagyi kinézetű műfát. Az összbenyomás mégis az, hogy igazán kellemes környezetet sikerült összehozniuk a németeknek, da azért nem árt, ha szeretjük az egyszerű, funkcionális formákat. Multiplán szocializálódott emberek kerüljék el messzire.

Érdekes megjegyezni, hogy az elmúlt héten, három VW-hez is volt szerencsém és mindegyikben egész más benyomások értek a belbeccsel kapcsolatban. A siralmasan hitvány belterű MK III F Polo mintha egy egész más gyártó autója lenne, még a puttonyos Caddy is simán verte vezethetőségben és a beltér hangulatában, minőségében is. A Golf V már egészen kellemes élmény volt, a Sharanon pedig tényleg csak a szőrszálhasogatók találhatnak fogást. Igaz, ez egy Highline felszereltségű darab, de nem hinném, hogy a legfapadosabb változat sem felelne meg egy átlag család elvárásainak.

Anya örül.

Nem tudom, hogy annak idején feláras volt-e a parkoló radar, illetve mennyibe fájt az új tulajdonosoknak, de a Sharan egyik legfontosabb extrája. A hátulját még csak-csak érezzük, hogy hol van, az autó elejéről azonban semmit sem tudunk. A csipogásra hagyatkozva viszont egész ügyesen be lehet rakni akár egészen kicsi helyre is a járművet.

Nagy segítség, hogy eközben még olyan bonyolult dolgokra sem kell odafigyelni, mint a kuplung és gázpedál mozgatásának összehangolása. A tiptronic váltó legalább egy terhet levesz anyuka válláról. A kézzel kapcsolgatásnak sok értelme nincs, egyszer biztos eljátszik vele mindenki, aki ilyen autót vezet, aztán rájön, hogy legjobb, ha rábízza a gépre a munkát, azért van. Pláne úgy, hogy egy egészen okos kis szerkezet.

A gázpedált nagyjából félútig könnyű mozgatni, ebben a zónában egész hamar elvált, lehet kicsit spórolni.
Aztán van egy nagyobb ellenállású szakasz, ha erre a részre tévedünk, a váltó hagyja a fordulatszám mérő mutatóját magasabb értékek felé mozogni, ha kell, vissza is vált egy fokozatot.
Végül, ha teljesen elborul az agyunk és padlóig nyomjuk a pedált, akkor bizony belekergeti a vörös tartományba is, ilyenkor komoly elismerést tudunk kivívni a forgalom többi részvevőjétől és még komolyabbat a benzinkutastól. Anya persze sosem fogja ezt megtapasztalni, ez apa és a gép titka marad örökre.

Nincs is rá szüksége, az autó akkor is meglódul, ha csak éppen megpöcköli a pedált. Talán túlságosan is. Érdekes, mert még sosem vezettem olyan autót, ahol a gáz, nehezebben adagolhatóbb volt, mint a fék. A féknél ugyanis én egy kicsit harapósabb szerkezetre számítottam. Nincs vele semmi baj, bőven elég az autóhoz, nem éreztem, hogy kevés lenne, de mégis egy picit intenzívebb lassulást vártam. De ez legyen az én dilinyóm. Legalább a gyermekek nem rókázzák össze a kényelmes, kemény tömésű alcantara üléseket.

Ha már az üléseknél tartunk, anya legjobban talán annak örül, hogy megspórolt két gyerekülést. A hátsó fotelok közül ugyanis kettő gyereküléssé alakítható.

Egy gurtni meghúzása után búcsút inthetünk az ülésmagasítónknak, egy újabb gurtni segítségével pedig a gyerekülés is otthon maradhat. Ha még mindig hajtogathatnékunk van, összecsomagolhatunk egy ülést, némi extra pakolóhelyet varázsolva az utastérbe.

Alaphelyzetben ugyanis nincs túl sok.

Cirka 2-300 liter lehet a csomagtér, ha mind a hét ülés bent van az autóban. Ha nincs mindegyikre szükségünk, egyszerűen ki lehet szedni őket, vagy össze lehet hajtani egészen kicsire. Az ajtók nagyok, a ki-be szállás még a hátsó sorba sem körülményes. Pakolni egészen sok helyre lehet és van megvilágított piperetükör is.

A gyári hifit nem tudtam kipróbálni, mert szervizben volt, hála, egy fakezű szélvédős emberkének.


Mindenki örül.

Apa örül, mert néha kieresztheti a gőzt, van egy gyors, élvezetes autója, ami egyben családi igáslóként is szolgál.
Anya örül, mert van egy autójuk, amibe befér mindenki, fiatal és ha jobban belegondol, apa egy Dacia kombival is hazaállíthatott volna, amikor hétülésest ment venni.
A gyerekek örülnek, mert van jó nagy tér csibészkedni.
A kereskedő örül, hogy valaki elvitt, egy nehezen eladhatónak tűnő autót.
A város örül, mert egész komoly adóra számíthat a 204 LE teljesítmény után.
A benzinkutas örül, mert végre egy autó, ami városban vidáman bevág 14-15 liter körül
Mindenki örül, az élet szép.

Kívánjunk nekik sok sikert hozzá!

 

Mindezt mennyiért?

Egy hat éves Highline felszereltségű VW Sharan, V6-os benzinmotorral, tiptronic váltóval, leinformált 160.000 km-el, Magyarországról, törésmentesen, friss műszakival 2.350.000 Ft-ért. Apróbb, bosszantó hibák vannak csupán, az első fűthető szélvédő, amit a szélvédős szaki rosszul rakott be, ezért eláztatta a rádiót és pár hét után megrepedt. ezen kívül csap pár szilentet, meg két hátsó lengéscsillapítót kell cserélni és egy garnitúra nyári gumit venni. Nagyjából tehát 2.500.000 Ft plusz az illetékek. Sok, vagy kevés, mindenki döntse el, hogy megérte-e, az úgyis majd hónapok, évek múlva derül ki.
 

 




A bejegyzés trackback címe:

https://sopianaedeluxe.blog.hu/api/trackback/id/tr692296923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.15. 23:59:46

@gyvy: A normális használat Nálad mit jelent? Mert ha azt, amire gondolok, akkor elég a sima TDI is a célra (minden lehetséges szabályt betartva), fele ekkora fogyasztással. Na nem mintha sajnálnám a vadulást apucitól :) Nekem is tetszett, de anyagilag nem volt értelme tovább folytatni.

Hurri Kán 2010.09.16. 00:02:42

@KuKori: nem éppen minden szabályt betartva, autópályán 150-160 max., országúton meg úgy, hogy előzésnél csak max. minden harmadik szembejövő akarjon az árokba menekülni mert azt gondolja hogy nem fogok beférni :))) na jó, országúton olyan 110-120 és ahol lehet előzni. Szépen duruzsol ám a 6 henger olyan 4000-es fordulattól!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.16. 00:06:29

@gyvy: Ne is mondd, mindig szomorú leszek, ha belegondolok. Egyszer bemenekülök egy V8-ba, de az csak hétvégi autó lesz.

Hurri Kán 2010.09.16. 00:09:12

@KuKori: Hajrá, minél hamarabb! Sajnos emiatt a huncut recesszió miatt nálam is kicsit akadozik az üzletmenet, így a tervezett járműbeszerzés is sajnos elhalasztva :..((( de majd egyszer...

McK (törölt) 2010.09.16. 00:09:47

@gyvy: Nézd.Egyrészt a munkám miatt én mindegyikkel jártam.
Hogy mi a jó autó,elég szobjektív..kinek ez,kinek az.
Jelenleg is van 7 személyes egyterűm,igaz,nem hangzott el itt a neve.
Sharan ugyan nagyobb,mint a Zafira,és a Grand scenic,de ítt 4 GYEREK, az,aki be kell férjen.
Ez egy 2005-től gyártott Zafirában,és egy Scenicben is bőségesen megoldott.
Negyedannyi költséggel..
Sharan..hát volt,és egyáltalán nem vagyok beszarva tőle.
Kezdem ott,hogy egyszerűen megszokhatatlan a kormánynak az a szöge,ahogy áll.
Mint egy szar IFÁban!
Ha valaki azt mondja,hogy a SHARAN KÉNYELMES HÁTUL,az még nem ment el vele Hamburgig az tuti.
Elöl oké.
De már a középső sornál is olyan magasra kerül a lábad,hogy egy felnőttnek gyakorlatilag levegőben van a combja végig,azaz a segge hegyén ül.
Vicc..
Persze lehet komprommisszumokat kötni,hisz mindíg kell.
De ennyit?
11 literről meg ne álmodozz.
Egy személlyel,100-al megvan az.
De városban,autópályán tempósan 16-17!
Vegyesben jó,ha a 15-tel kijössz.
Persze mindenki azt vesz,amit akar.

Hurri Kán 2010.09.16. 00:17:49

@McK: nekem a kormánnyal semmi bajom se volt, ez nyilván szubjektív. Hátul nem ültem, nem tudom milyen, nem kimondottan érdekel. Fogyasztás nekem 12-ben megállt, igaz minimális várossal, kézi váltóval. Zafirában igen, gyerek elfér hátul, de a csomagtér akkor tényleg nulla, míg a Sharannál azért marad. Bár akkora csomagtartó nincs amit egy nő ne tudna telepakolni :))
Ford S-Max, az hátul, mármint a középső sorban is kényelmes. Jó ám az a tologatható üléssor + a dönthető támlák!

sealard 2010.09.16. 00:40:03

@kreativkid: górémnak most vadászunk Touran-t, Svájcban. 10-ből 9 és fél szürke. Mi sem értjük.

DonCiccio 2010.09.16. 06:07:27

125P!

Igen, elvileg a Sharan más kategória, mint a Dobló, bár az sem pici.
De ne feledd kérlek, hogy az általam vett Dobló új, szalonban vettem. Most adták át. :-)

1.4-es benzinmotor, alacsony fenntartási és alkatrész költségek, 2 év garancia.
Szóval melyik van közelebb a gazdaságos és megbízható családi kocsihoz, amelyben 4 gyerek is elfér?
Ne feledjük, hogy ez volt a cél. :-))))
Még azt is kiszámoltuk a kereskedővel, hogy 5000km/év futásteljesítményre és a használat jellegére nézve (bölcsi, ovi, orvos, bolt stb. naponta 10-12 rövid menet) a diesel Multijet nem éri meg.

einmann 2010.09.16. 06:34:58

Én egy 8 személyes Transportert vettem a nagycsaládnak...
2.5 Tdi, 5 évesen vettem 144.000 km-rel...

Ez még T4, úgyhogy első futómű állandóan cserés, minden apróság elromlik, pl gyújtáskapocsoló betét 3x, ablakemelők 2x, centrálzárak mind, bizt övek elöl !!, stb...

De motor, váltó OK! Megy 180-at, eszik 7-8 között!!!!
Slaggal takarítható, befér az összes bicikli, ha kell...
Anya biztonságban érzi magát benne (meg én is, hogy 2 tonnás kasztni védi őket)... extrában kapott vonóhorgot és tolatóradart a manőverezéshez, gyerekálló üléshuzatot, fóliázást, hátsó hifit, hogy nyugság legyen a gyerekzónában...

3.5 volt 3.5 éve, most kb 2,5 az értéke...

nem eladó!!! Ez az igazi családi járgány Magyarhonra applikálva!!!

esef 2010.09.16. 07:05:01

@ColT:
Kívánom, hogy csak annyira essen szét neki egy év alatt és kelljen költenie rá, mint nekem a Scenicre. Szerintem nem fog menni.

esef 2010.09.16. 07:39:12

@einmann:
Én is mindig azt mondom az asszonynak, hogy a következő járgány egy Transporter lesz. K.rva nagy, kényelmes, nem kell sakkozni, hogy mi fér be a csomagtartóba és hogyan, csak be kell lökni és kész.

drhook 2010.09.16. 07:54:05

Végigolvastam a kommenteket és azt mondanám: miindenkinek olyan kocsival kell járnia amiben jól érzi magát és még kibirja a költségeket is.
Hiába egy 1.5ös dizel 5 literes fogyasztással amikor vészhelyzetben lyukat taposol a padlóba és megsem mozdul! Az életünk a fontosabb nem az a xar pénz.
Másrészt meg azt elfelejtik a kedves fikázók hogy azért más életérzés 200 lóval autózni. Lehet hogy ez vidámmá teszi a tulajt sőt elégedetté és növeli az önbizalmát. Emiatt sokkal jobb ötletei lesznek a munkahelyén amiért komoly fizuemelést fog kapni! És máris megérte mert 2 éven belül ő lesz a főnök. Na ugye:)
Engem 10 évvel ezelőtt egy alfa156os húzott vissza az életbe. Mert annyira jó volt vezetni az előző autóimhoz viszonyítva és akkoriban nem lehett szebb autót látni tőle.(ja és az emberi kapcsolataim is megváltoztak miatta) Ha akkor egy tescogazdaságos semmilyen autót veszek, ma már hajléktalan lennék.
Ez is egy szempont szeirntem.

KTiby 2010.09.16. 08:36:10

A család anyagi helyzetéről nem tudunk semmit. Az is lehet hogy 250-300 körül keres az ürge, az asszony pajtás meg 150 körül. Ezeket összeadva elképzelhető, hogy belefér a költségvetésbe egy ilyen autó, még ha sokat használják is. Mondjuk a tiptronic váltót meg úgy általában az VW-konszernes automata váltókat én is kerültem volna a helyében. Ismerősök körében 2 ilyennel is volt és van gond a mai napig is. Az újabb automatákról, DSG-kről nem tudom mi a tapasztalat.

Leadfoot 2010.09.16. 08:36:48

Látom, tegnap délután óta sokan nem tudták megérteni a "van, aki nem szereti a dízelt" mondatot.

Lehet akármilyen keveset zabáló, olcsón fenntartható autó - ha nem szereted, nem szeretsz vele közlekedni, akkor cseszheted a kis fogyasztást.

atabi 2010.09.16. 09:30:54

@einmann: már ne haragudj de nem hiszem el a 7-8 litert.
nekem is t4 van de a 9et lazán bevágja és nincs is 180ig hajtva, és kisebb az önsúly 3 személyes

Sztávrosz_ (törölt) 2010.09.16. 09:55:49

Assisstance nélkül ne induljon vele külföldre...

McK (törölt) 2010.09.16. 10:27:47

@atabi: Nem érted.
Az nem úgy van..
Van amaikor 7-8 litert eszik,van amikor 180-at megy.
Egyszerre sose..de nem ezt kérdeztük..:D
@einmann: A T4 sokkal megbízhatóbb,mint a T5.
Ráadásul azok a hibák,amiket felsoroltál,300 ezer felett is ritkák.
Biztos 144 volt abban?
@esef: Jó-jó a Transporter..de azért nagyon teherautó ám egy Sharanhoz,vagy egy egyterűhöz képest.
A Transporter-Vito-Transit vonalba ugyan tényleg sokminden belefér,de egy felsőközépkatgeóriás autó árába kerül,és olyan gagyi műanyagokból van a bele,mint egy ikarusnak.
Azért ugyanazért a pénzért egy Passat,5 -ös BMW gondolkodóba ejti az embert,hogy egy S-MAXRÓL,új Galaxyról ne beszéljünk.
Hangos,puritán teherautó..nyilván ahoz képest,amibe kerül.

atabi 2010.09.16. 10:33:23

@McK: a 7-8 átlagfogyra van írva gondolom,nem 180as tempóra ;-)

esef 2010.09.16. 10:38:21

@McK:
N+1 évet lehúztam Trabantban, faros Skodában gyerekkoromban, felnőttkoromban volt Favorit, régi Swift, F Astra, Skoda pickup, most meg egy Scenic. Többségük minőségben bőven egy Transporter alatt van. A másik oldalon ott a helykínálat és az x köbméteres raktér. Pont leszarom azt, hogy teherautó. Ha kicsit tovább enged a pénztárca, akkor ott a Caravelle és a Multivan. Azok speciel pont nem teherautók...
De egyelőre még jó/megfelelő a Scenic is.

esef 2010.09.16. 10:42:12

@atabi:
Havernak is volt T4-e a korai darabok közül, az el tudott menni 7-8 literből. 2.4 szívódízel... (Cserébe nem is nagyon ment jobban mint egy Ikarus.)

2-More 2010.09.16. 10:45:33

Megvenni a VW G60 utáni első számú legelvetemültebb konstrukciójú, legháklisabb, legbetegágyabb, legkényesebb motorjával szerelt automata váltós benzintemetőjét egy családnak 4 gyerek mellé, kicentizett 2 gurigával a zsebben, egy autót vezetni mérsékelten tudó anyuval meg egy MÉRNÖK apuval, aki állitólag kicsit autóbuzi, és ehhez más autóhoz értő ismerősök még teljes mellszélességgel asszisztálnak is, ráadásul ilyen gyökér indokokkal hogy nem szeretem a dizel, hát, ehhez nem lehet mást tenni, mint gratulálni.

Arról esetleg nem hallott, hogy sokkal olcsóbb anyut megtanitani vezetni? Hogy ha élményautó kell, akkor minden ilyesmi csak egy kényszermegoldás? Hogy ha KÖZLEKEDNI kell, nem arcolni, meg élvezkedni, akkor olyat kell venni, ami A-B közt megbizhatóan, alacsony fenntartási költségekkel eljár?

Én simán vettem volna járkálásra, kölyköket iskolába hordani, bár itt érdekes kérdés hogy minek egyáltalán 4 gyerek, de ettől most tekintsünk el, egy AKÁRMIT, aminek 4 kereke van, elfér benne ez az eddig fél focicsapat, és nem kerül milliókba fenntartani, és ha élvezkedni akarok, veszek MELLÉ ropiért valami 20 éves benzines gyöszt, amit élvezet meghajszolni, de ha megáll a tudomány nem probléma ha áll a garázsban egy hónapot mig megjön az alkatrész a világ túlfeléről.

Leadfoot 2010.09.16. 11:14:23

@2-More: "ilyen gyökér indokokkal hogy nem szeretem a dizelt"

Szereted a spenótot? Nem? Akkor gyökér vagy...
Remélem, érzed, mit akarok mondani.

Te valami iszonyatosan okos ember lehetsz, ez az irományod többi részéből is látszik. Megmondod, milyen autót kell venni, eg még azt is, hogy kell élni.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.09.16. 11:23:07

@BeeTm: És ki az az őrült, aki ennyit fizet érte, amikor a feléért ugyanekkora motorú Grand Scenicet is kapni?

Dagiszabi 2010.09.16. 11:25:39

És most már a Szopcsidöluksz is örül.
Mert dőlnek a kommentek!
Hálisten mindenki okosabb a másiknál. :)))

GiXXXer 2010.09.16. 11:27:20

De legalább hihető a 160.000 km, mert 12 literes átlaggal 1.600x12=19.200 liter benya, 300 ft-os átlagárral is 5.760.000 Ft... Egy 7-et fogyasztó dízelbe csak 11.200 liter mondjuk 285-ös gázolajból 3.192.000...Hopp, már meg is van egy másik Sharan ára! Vagy másik 100.000 km-é, amit visszacsévélnek a szorgalmatos nepperek... :D

2-More 2010.09.16. 11:31:07

@Leadfoot:

Anyám erre azt mondta, nem szeretni kell, meg kell enni. Mert egészséges.

De megcsavarom egy kicsit még: adót fizetni szeretsz? Na ugye.
Igaz az annyiban könnyebb, hogy az legalább kötelező, itt meg a józan észnek kellene segitenie. Ami nincs.

Nem vagyok egy iszonyatosan okos ember, csak mondjuk olyan kocsit, aminek ilyen gyerekbetegségei vannak, meg ilyen, a konstrukcióból akadóan nem kizárható problémái, mint a VR6nak, sosem vennék, maximum 2. bohóckodós autónak. Ehhez nem kell okosnak lenni, csak gondolkozni. Akarok szopni? Akarom locsolni bele a benzint folyamatosan? Akarom költeni rá az ilyen-olyan nyavajáira a tizezreket? Mit gondolsz, ugyan miért dobta a VW az egész VR konstrukciót? Mert annyira jó volt?

esef 2010.09.16. 11:39:36

@BeeTm:
Visszatért a VW az F1-be? (F1 váltóval) Már a mezei Touran is versenytechnikát kap? Akkor értem, hogy miért ilyen drága...

@Szárnyati Gézа:
Harmadáért meg benzinest. Trafócsere, a különbözetből meg elautózhat/szervizeltethet évekig...

@2-More:
Azért a G60 akármennyire elvetemült konstrukció, elfogadnám ha sok pénzem lenne...

@Leadfoot:
Én utálom a spenótot és a dízel sem a szívem csücske. Ergo gyökér vagyok. Kétszeresen is. Elküldhetlek a p.csába? :D

esef 2010.09.16. 11:41:52

@2-More:
Nem. Azért dobta, mert a Lupo és a Fox motorterébe egyszerűen nem fért el. :D
(Ellenben az 1.2 TSI meg megy a Passatba. Élmény lesz...)

Lowtyo 2010.09.16. 11:46:08

@2-More: sehol sincs szó arról, hogy "kicentizett két guriga" volt rá. hol olvastad?
amúgy meg az az érdekes, hogy ha valaki azt írná, hogy vettem egy új golfot ötmilláért, senki sem lázongana, meg nem kezdenének a zsebükbe kotorászni, hogy honnan van rá pénze. azon sem akadna fönn senki, hogy az ötmillás autója pár év múlva nagyjából a felét fogja érni. ez természetes dolog, tök sok golf szaladgál az utcán. vagy teszem azt egy octavia. abból is van jócskán, 4-5 millót elkérnek egy olyanért is. azon sem akad ki senki. és szerintem a társaság nagy része a grand scenicet újonnan megvásárlókat sem köpné le. az viszont már máglyára való gaztett, hogy valaki mert venni egy nagy, benzines egyterűt, mert neki az kellett és volt rá pénze. ráadásul még fent is tudja tartani. komolyan nem értem.

2-More 2010.09.16. 11:46:52

G40-G60at anno néztem, nagyon sokat, kurva jó találmány volt, csak már akkoriban se akadt csak mutatóba olyan, amelyiken már ne turbó vagy kompresszor lett volna. Meg irdatlan sok munka lett volna velük, rengeteg lóvéval, és rengeteg szopással. Én jobban csipem, csiptem, mint a VR6ot, de azóta másfele fordult az agyam, úgyhogy passzoltam a dolgot végleg.

Amugy sose értettem, minek erőltették a VR6ot, mikor a kezdet kezdetétől nagyon sok baj volt vele, miközben ott volt a sor5 az auditól, gyakorlatilag házon belül.

2-More 2010.09.16. 11:50:35

Arról volt szó a másik cikkben, hogy két millába bele kell férjen, ebből következtettem arra, hogy nem feltétlenül van, vagy kifejezetten autóra van még plusz forrás. És nem kotorásztam senkinek a zsebébe, ugyanis leszarom hogy mennyi pénze van vagy mennyi nincs, egész egyszerüen 4 gyerek mellé egy ilyen autót semmilyen ésszerű indokkal nem lehet alátámasztani. Ha fenn tudja tartani, ha nem.

Lowtyo 2010.09.16. 11:54:23

@2-More: talán pont ez különböztet meg egy autóbuzit egy átlag júzertől.

2-More 2010.09.16. 11:58:51

@Lowtyo: Mondjuk ebben a fajta autóbuziságban vitatkozhatnánk, de én se tartom tipus/gyármányfüggőnek miért lehet rajongani. Egyszerüen és simán csak ésszerűtlennek és felelőtlennek tartom egy ilyen taligára a komplett család utazását, iskolába-óvodába jutattasát rábizni.

Az, hogy ki milyen 2. autót vesz, ami milyen benzintemető meg mennyi lóvét lapátol bele, az már a saját dolga, én is leszarom mikor az okosok megpróbálják elmagyarázni hogy ennyiből amennyiben a szekerem van, mármár autót is lehetne venni. De nem kell, hogy azzal járjak munkába, nem függ tőle a megélhetésem, vagy a családom mozgatása.

Lowtyo 2010.09.16. 12:05:57

@2-More: na jól van, lassan ott tartunk, hogy a vr6-os sharan nem csak sokat eszik, de megbízhatatlanabb egy tavriánál is

2-More 2010.09.16. 12:12:45

@Lowtyo: Annál nem, annál max egy másik tavria a megbizhatatlanabb. De gondolom abban azért egyetérthetünk, hogy a VR6 nincs benne a top10 VAG motorok között, nem?

esef 2010.09.16. 12:12:52

@Szárnyati Gézа:
Nekem még ScenicI ph2-m van, 2003. februári, K4M motorral, benzines. Megjegyzem, nálunk "csak" két gyerek (5 évesen 130 centi magasak...) van. Nézegettük a Scenic II-t, meg a Grand Scenicet is, de ez lett belőle, azokról lebeszéltek. Nem bántam meg.

Csirke72 2010.09.16. 12:17:45

Hát nem azért a 2 fillérért de ez 1 igazi balek. Ki a fasz vesz manapság 1 benzintemetöt????
Naná, hogy örült a kereskedö, hogy talált egy ilyen féleszü áll mérnököt.

Mindenki tudja, hogy a diezelek sokkal jobb hatásfokon dolgoznak mint 1 benzines és a fogyasztásuk mindemellett töerdéke a benzienes motorokénak.

egy 130LE PDTDI szarrá gyalázza ezt a VR6-ost. Anno a Golfokban sem volt nagyszám, a régi 100-as 2,3 audik körbetáncolták ezeket a szarzsákokat.

Azért nehogy elsirja magát apuka amikor pl 1 Peugeot 807 2,2HDI legyalázza és a kuton 20l-es átlag jön ki:)

Amugy a franciák Renault Espace 3.0DCI-je sokkal kényelmesebb és menetdinamikában a Sharan meg se közeliti:)))

Na ilyenek a magyar mérnökök.... Köszi nem kell....

Lowtyo 2010.09.16. 12:18:35

@2-More: igazából nem tudom, pár embert ismerek, akinek vr6-os motorú autója van, de ők ne legyenek mérvadóak, mert mind fanatikusok.
szóval, ha nincs is benne a top 10-ben, ahogy fogalmaztál, még akkor is jobban járt anyagilag ezzel, mintha vesz egy szerinted megbízhatóbb dízelt, meg mellé valami játszóst. (két biztosítás, két műszaki, két autóra gumit venni, szervizelni, átíratni...)

judimami 2010.09.16. 12:25:10

Mi is nagy család vagyunk. Nekünk is Sharanunk van, két éve vettük és imádjuk.

Lowtyo 2010.09.16. 12:39:42

@Csirke72: rendkívül hihetőnek tűnik amiket írsz.
hehe
megcsináltad a napomat

2-More 2010.09.16. 12:41:14

@Lowtyo:

Félre ne értsd, nem vagyok egy dizelbuzi, de ettől az autótól kis túlzással bármelyik dizel olcsóbban fenntartható és szervizelhető. Ha csak azt veszem, hogy nem tapossa, eszik városban mondjuk 10et, amit sose fog, de tegyük fel, és ha cipőzi, akkor eszik 15öt, amitől többet fog azt bepostázom, akkor egy átlag dizel, félretéve az ilyen legendáriumokat hogy 5 literrel bejárom európát meg más hülyeségek, mennyiből is megy el? A 2/3ából. Innen átiratni egy 1,9 dezsőt olcsóbb, mint egy 2,8at, kicsit még rádobva pont annyi lenne ha vesz mellé egy 1,3-1,6os gyöszt. Biztositás doszt, és akkor még nincs az hogy családi kedvezmény, hobbi vagy urambocsá versenyautóbiztositás. Gumikérdésben, meg szerviz, hát igen, azt nem lehet megúszni, nade, akkor most autóbuziságról beszélünk a szó klasszikus értelmében, vagy valami softcore homárkodásról?

2-More 2010.09.16. 12:43:02

@Csirke72:

Ezeket azért komolyabb helyen ne hirdesd, sanszos hogy hülyének fognak nézni.

lwcolors 2010.09.16. 13:06:59

Végigolvastam a kommenteket.
A véleményem, hogy jól döntött, ha két kocsit nem akar egyszerre fenntartani.
A nagy motorról annyit, hogy a régebbi cégemnél két kulcsos autó volt: egy 8 éves 2.5 benzines Opel Omega 170 le, meg egy 2 éves 1.4 VW Polo Classic 70 le. Ugyanolyan használat mellett a Polo többet evett. Igazából ez nem meglepő, mert amíg a V6-ot 2500 fölé pörgetve már durva szabálysértéseket lehetett csinálni bárhol, a Polot szénné kellett pörgetni, hogy a V6-ot követni lehessen. Dacára annak, hogy 200 ezer volt a km állás különbsége a Polo javára, a Poloval sokkal több volt a gond. A kényelmi különbségekről meg ne beszéljünk.
A dieseltől való félelem szerintem jogos, a közvetlen környezetemben az elmúlt fél évben 0 benzines és kb. 10 diesel (újan vásárolt 1-5 éves kocsik) hullott szét, vagy lett 1 m feletti javítása.

szakmernok 2010.09.16. 13:18:20

Egy pár tankolás és elmegy a kolléga kedve ezektől a nagybenzinmotoros dögöktől.

2-More 2010.09.16. 13:25:37

A V6 nem VR6, onnan indulunk, kapásból.
Az hogy az 1,4 többet ivott, mint a 2,5, ugyanúgy nyomva, finoman szülva marhaság, erősebben szólva hazugság. Megcsinálni meg lehet, csak azért ahhoz a usernek is partnernek kell lennie.
Az, hogy több vele a gond, relativ. Drágább javittatni az újat, az tény, meg egy 10 éves autóhoz könnyebben hozzányúlnak, de azért csúnyán bele lehet nyúlni régi kocsival is a tutiba.
Kényelem, almát a körtéhez hasonlitani, hmmm.....
Dizeltől való félelem lehet jogos, bár ez is erősen túl van misztifikálva, meg juj szétesik, jujj milesz. Eleve szó nem volt új kocsiról, az meg hogy valaki 1-5 év alatt szét tud valamit rúgni, 1 gurigás kárra, megintcsak a usert minősiti. Kiváncsi lennék, ebből 10ből hány járt tekergetett turbóval, befecsivel,, hány volt olyan amelyiknél a longrun 30k csereciklus szentirás volt, vagy hányba locsolták bele a minőségi botond olajakat.

McK (törölt) 2010.09.16. 13:45:02

@lwcolors: Jogos hát.
Ez a megoldás.
Ha valaki akar két ellentétes dolgot,de nincs rá pénze,ötvözze a kettőt.
Jó lenne otthonra egy tehén,hogy legyen tej,de lovagolni is szeretek westernhőst utánozva,akkor nyerget a tehénre,meg pisztolytáskát,máris westernló lesz belőle..o.O
He?
Ezaz!
ÉLMÉNYAUTÓ sharan..ne hülyéskedjünk már.
Hacsak nem élmény az,hogy A-ból B-be jutsz.
Az ilyen árúkapcsolás röhejes..
Ha nincs pénzed komplett menűre rántott hússal,palacsintával,akkor edd tejszínhabbal a rántotthúst,igaz?
Pff..

esef 2010.09.16. 13:51:04

@2-More:
Most nem azért, de a V6/VR6 között nem csak annyi a különbség (földi halandó, nem MÉRNÖK számára), hogy az egyik 24 szelepes, a másik csak 12? Jó persze, egyik-másik alkatrész más, különböző teljesítmény, de az alap ugyanaz.

2-More 2010.09.16. 14:01:31

@esef:

Nem, a V6 az V elrendezésben 6 henger, x-akárhány fok hengerszöggel, régen 90, mostanság a modernebbek 60 fokkal operálnak, de tulajdonképpen lehet akárhány fok is. Az hogy hány szelepes, az attól fütt, van 12-24 szelepes V6 osban is, 1-2-4 vezérműtengellyel akár.
A VR6 ellenben egy nagyon alacsony hengerszögű V motor, asszem tán 15 fok körüli, hogy elég rá egy hengerfej, és kb olyan kompakt mint egy soros motor. Itt jön a problema, a középső két henger ugyanis jóval jobban melegszik, mint a többi, emiatt több üzemanyagot kap, hogy jobban tudjon hűlni, emiatt közel se jár olyan kiegyenlitetten mint egy sor6, vagy egyV6, és még ráadásul ez okoz nemkevés egyéb problémát. Ráadásul még ott van hogy ott már a hengerfejben a járatok se egyenlő hosszúságuak se szivó, se kipufogóoldalon, ez is okoz nemkevés gikszert.
Totál más konstrukció a kettő, a VR techikailag félúton van a soros meg a V motor közt, egyesitve annak néhány előnyét, és ezzel együtt jópár hátrányát is.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.09.16. 14:07:53

@esef: Egy szokvány V6 nagyobb hengerszögű, mint a VR6. A szóban forgó Sharanban VR6 van, csak kihazudtak egy betűt...

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.09.16. 14:09:25

@esef: Én is Scenic I Mk2-re kacsintgatok másodautónak. Az 1.4-es gyenge bele?

esef 2010.09.16. 14:10:41

@2-More:
Mármint a VW Sharanba szerelt VR6 és V6 között ennyi a különbség amit írtam.

esef 2010.09.16. 14:15:14

@Szárnyati Gézа:
Na, ezt írtam én is csak eltűnt a kommentem.
Attól függ. Az 1.6 sem valami izmos, inkább nagypapás. Ebből kiindulva az 1.4 talán gyengus, meg állítólag többet is fogyaszt a nehéz kasztni miatt (az 1.6-os 1250 kg és 109Le) Pár dologra oda kell figyelni (trafó, gyertyák milyenek benne, hátsó féktárcsa csak csapággyal együtt van és drága), egyébként nem macerás.
Néhány apró hülyeség van, de bontóból fillérekért pótolható dolgokról van szó. Inkább egy utolsó évjáratú ScenicI mint egy korai ScenicII. Azokkal több a baj.

Hurri Kán 2010.09.16. 14:28:06

@Szárnyati Gézа: Szerinted egy ekkora bódéhoz elég az 1,4 motor? Oké hogy ilyet nem versenyautónak vesz valaki de egy alulmotorizált autó ugyanolyan veszélyes tud lenni mint egy túl erős hozzá nem értő kezekben. És hiába kicsi motor nem fog annyival kevesebbet fogyasztani.

Lookie 2010.09.16. 14:31:50

Hááááát tisztelt beírok eddig csak olvasgattam és jókat szórakoztam a kommenteken, de azért én is hozzátennék valamit....Rólam annyit kell tudni hogy alapjában nem szeretem a dizeleket a mai TDI (érthetni lehet alatta az összes mai tipusu common rail es PD dizeltechnológiájú dizelmotor erőleadási karakterisztikáját - elöbb királynak érzed magad majd mikor tényleg kéne az erő pl egy előzés vége fele akkor agyhalál. Vagy ugyanez 1900 as fordulat alatt ahol egyenesen alig lehet életet lehelni beléjük) de e kijelntésem ellenére belátom hogy biza vannak előnyeik és biza bizonyos helyzetekben jobb vételnek számítanak mint egy benzinmotor főleg ha az még nagy is meg elhíresülten problématikusnak tartott szerkezet. Jelen esetben én is csatlakozom azokhoz akik azt irjhak hogy jobb lett volna egy dizelautó vétele e kocsitipushoz. Jelen pillantban nekem modern benzintipusu VW termékem van , egyelőre imádom is ahogy megy (1.4TSI 125Le) de ugyanakkor kivancsi vagyok hogy hosszu tavon mennyire strappabiró . A fogyasztassal nincs gond alig fogyaszt többet mint egy 1.9-1.6 TDI( többet fogyaszt de 1 liter kb a különbség városon kivül, városban meg keveset használom, de a mükődési kulturája meg az erő leadási kulturája is sokkal vagányabb) Azt viszont el kell árulnom hogy biza nagyon törtem nagy benzinpártiságom ellenérea fejem az 1.6 TDI vételén és csak bizonyos anyagi meg abszolut szubjektiv okok miatt döntöttem a TSI mellett. Ha meg nem fog beválni a TSI akkor jöhet nyugodt a lélekkel a mai TDIk kipróbálása ( a családban nem egy TDI van és biza a fentartásuk csak elősre tünik kicsinek....de a kettőstömegű lendkerekek gyakori bekrepálása és egyébb injekciós hibák gyakori megjelenése a létező legdrágább gázolaj állandó vétele mellett is azért idegesitő és főleg kurva költséges tud lenni akármilyen szuper legyen a fogyasztás is)
Visszatérve erre az esetre én is gondolkjodás nélkül csak is dizelmotorral vettem volna a családi egyterüt !!!! Ebben a kategoriában már csak az elvakultság vagy a teljes anyagi racionalizmus hiánya hajthat bele valakit ilyen motorral felvértezett kocsi vételébe. S ezt egy benzinpárti ember írja.
Összegezve mind a két motortipusnak megvannak az előnyeik és hátrányaik és kell tudni kinek , milyen feltételek mellett, milyen autótipusba éri meg. Persze ha az ember csak a szivével gondolkozik akkor már egészen másik mese az egész. Minden jót

Jozsó_ 2010.09.16. 14:34:25

@Szárnyati Gézа

Pont ez volt az alapfelvetés, hogy nagycsalád, 4 gyerek. Nemtom voltál-e már pontosan ilyen szituációban, de itt annyira már nem akar gyorsulni az ember.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.09.16. 14:37:36

@Jozsó_: Azért jó, ha be lehet fejezni egy előzést akár 4 gyerekkel is...

Hurri Kán 2010.09.16. 14:38:18

@Lookie: én is kíváncsi vagyok arra amit írtál, hogy a kis 1,4 TSI hogy fog hosszútávon szolgálni.
Egyébként nekem is az a tapasztalat ismerősi körben (normálisan használt és szervizelt autókról beszélek) hogy szint típustól függetlenül 150.000 km környékétől kezdve bizony a dízelek zsebbe nyúlósabbak mint a benzinesek, amit nem biztos hogy a kisebb fogyasztás kompenzál. És most futómű, stb. alkatrészekről nem beszélek, mert az minden autóban kopik.

Hurri Kán 2010.09.16. 14:43:43

@Szárnyati Gézа: ha városban túl sokat nem használod szerintem jó lehet a két liter. Mondjuk a kötelezője éves szinten több kb. 15.000 forinttal, de ez talán megér annyit hogy nyugodtabb, biztonságosabb körülmények között lehet autózni a nagyobb motor miatt. És ha a kocsi tele van pakolva akkor sem kell a szemét kitolni ami a motor élettartamára jó hatással lehet.

PiszkosFreddy 2010.09.16. 15:12:32

Kedves Autofil Kollégák!
Ha van Valakinek megosztandó tapasztalata Evasion/806/Ulysse/Zeta TD/HDI/-vel kapcsolatban,szívesen olvasnám.és nagyon szépen megköszönöm!
Üdvözlettel!

esef 2010.09.16. 15:20:19

@Szárnyati Gézа:
A kétliteres az más dimenzió. Átlag használatra bőven elég az 1.6, kivéve ha sokat mész pályán. Azért jobban megy mint egy hasonlóan motorizált Octavia vagy Golf.

esef 2010.09.16. 15:31:27

@Szárnyati Gézа:
A kétezres az más dimenzió. Napi használatra bőven elég az 1.6-os ha sietsz sehová.

McK (törölt) 2010.09.16. 16:13:20

@PiszkosFreddy: Van. NAGYON KERÜLD A TETŐABLAKOST!
Konstrukciós hibás..beázik.
Drága hozzá minden,mint a méreg,de kényelmesebb,mint egy Sharan. Nekem..

2-More 2010.09.16. 16:56:35

@esef: Az alap se nagyon lehet ugyanaz, más hengerfej, más vezérlés, más dugattyúk, más stb, de alapbetően,ugyanaz a baj vele, amit irtam, hogy a két középső hengernél hosszabbak a kipuffcsatornák, és jobban melegednek. Nameg hogy a korai szélessávú lambdás Bosch Motronic motorvezérlő se épp egy világ csodája, ráadásul a szonda magában kerül bele 20-egykétezerbe.

tlantos 2010.09.16. 20:00:40

@esef: gazt bele :)
mondjuk egeszsegere, oruljon neki. nekem ingyen se kene (na jo, ingyen kene, masnap eladnam :)

esef 2010.09.16. 20:44:37

@2-More:
Mármint úgy értem, hogy az alap ugyanaz, hogy volt a VR6 12V motor 17xLE-vel (2.8 ill. 2.9 melyik modellben milyen), abból fejlődött ki már V6 24V néven a szóban forgó Sharan motorja. Nyilván nem abból áll a különbség, hogy belehajítanak még 12 szelepet...
Amúgy amikor kijött a VR6, az Audinak volt 2.6-os és 2.8-as V6 motorja, azok miért nem voltak jók?

@gyvy:
Az eddigi rendszerben a kötelező ugyanannyi volt az 1.6-ra mint a 2.0-ra. Az újban drágább lesz, de szerintem nem lesz éves 15e a különbség.

@Szárnyati Gézа:
Ha körvonalazódik, hogy milyen Scenic, akkor az Indexen van Mégane Klub topic, kérdezgess ott, biztosan segítenek a srácok. (Meg adnak pár tippet és trükköt.)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.09.16. 21:15:50

@esef: Amúgy amikor kijött a VR6, az Audinak volt 2.6-os és 2.8-as V6 motorja, azok miért nem voltak jók?

Talán mert keresztben nem fértek volna el a motortérben.

az Indexen van Mégane Klub topic

Köszönöm, ha úgy alakul, felkeresem.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.09.16. 22:05:26

Ma is állt előttem a pirosnál egy Audi A3 2.0TDI, rendszám alapján 5 éves. Normál, nem odalépős indulásnál is jött a füst rendesen.

Crashmetall 2010.09.16. 22:55:21

Jesszusom! Elolvastam egy csomó kommentet, és már ott járunk, hogy milyen hülyék a magyar mérnökök. Erre mondaná Ford Ferlaine, hogy "esszem faszom megáll!"

2-More 2010.09.17. 09:41:13

@esef: Nem tudom, miért ne lettek volna jók, gondolom a VW valami hülyesége volt ez is, mint a G-lader. De amugy, ha történetesen a V6 motor nem lett volna jó, nemtom miért nem pakolták a sor5 motorokat, ami jobb, erősebb, megbizhatóbb volt. Egy biztos, a VR6ból akár a tranyó 142 lovas alapját, akár ez a 24 szelepes űrcsodát nézed, mindegyik egy betegágy volt.

@Szárnyati Gézа: Keresztben befért volna, sőt, a V6 motor magában rövidebb is, mint a VR6, a gond ott van, hogy a kocsiba jórészt csak hosszában szokták berakni, mert ugye 2 hengerfej, két szivósor, két kipufogóleömlő, ez bajosan fér be keresztbe, lásd mazda MX3 1,8 V6 cipőkanállal összerakott motortere.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.09.17. 09:51:21

@2-More: Én is úgy értettem, hogy az autó hossztengelye irányában kevés a hely egy keresztbe fordított valódi V-motornak.

McK (törölt) 2010.09.17. 10:03:10

@Kelekótya: Már megbocsáss,de egy agrármérnök,vagy egy építészmérnök nyugodtan lehet tök hülye az autóhoz.
Mint ahogy az is..
Egy gépészmérnök se tudná egyből megmondani,melyik megoldást válassza egy 10 méteres raktár födéméhez alátámasztás nélkül..

IPK 2010.09.17. 10:21:15

@McK: no, a mérnöközőkenk.
emberünk autószerelő és gépészmérnök végzettségű.
egy cirka 60 darabos nehéz és könnyűtehergépkocsi és kb. ugyanennyi kishaszonjárműből álló gépjárműpark üzemeltetésért felel.
úgy gondolom, több autót lát egy nap szétszedve, mint a lelkes "hülyemérnöközők" egész életükben.

2-More 2010.09.17. 10:55:01

@Szárnyati Gézа: Vágom én :D
Igaz, a sor 5 is macerásan férne be keresztbe, elég csak a HGT Bravo motorterébe benézni.

2-More 2010.09.17. 10:57:41

@IPK: Ebben az esetben meg duplán gázos hogy ezt a megoldást választotta. Az meg, hogy milyen végzettsége van és mit üzemeltet meg mit lát, még mindig nem jelenti azt, hogy ért is ahhoz amit tanult vagy amit csinál.

IPK 2010.09.17. 11:08:11

@2-More: vagy esetleg te tévedsz.
nagyjából olyan vagy, mint öreganyám.
az orvosok beállítják a gyógyszereit, hazamegy, lefordítja az orvosi szótárából a zárójelentést, kikeresi a gyógyszerészkönyvéből a gyógyszerek leírását és átrendezi az adagokat, mert ő jobban ért hozzá hisz az apja orvos volt.
az orvosok meg hiába tanulták, hiába praktizálnak, nem értenek hozzá.
röhejes.

2-More 2010.09.17. 11:12:26

@IPK: Ezt majd az idő megmondja, egy biztos: aki autóhoz, azon belül VWhez ért, az ha a VR6 szóba kerül, a fejét fogja. Ellenben egy mérnök 4 gyerekkel és második autónak, kihaénnem, megveszi. Szélesebb a vállnál az arc....

esef 2010.09.17. 12:20:11

@2-More:
@Szárnyati Gézа:
Na a végén még eljutunk oda, hogy mégis csak a Renault tud autót építeni, A Clioba csak belerakták a V6-ot... Ha nem fér be előre, menjen hátra. Ami nem megy, ne erőltessük...

@IPK:
Megkérdezhetem milyen autót? Egy "hülyeközgazdász" kérdezi...

@McK:
Apám vasútépítő, anyám útépítő mérnök. Vasúthoz és aszfaltozott (föld, kockakő stb.) úthoz marhára értenek,csak éppen az autókkal meg úgy át lehet dobni őket a palánkon, hogy csak na...

2-More 2010.09.17. 14:18:30

@esef: Ezt már 25 éve is ellőtték, lásd R5 Maxi, 205 T16, egyik se az átlagembernek lett kitalálva. Amugy egyszerü a kérdés, ha nem megy be a nagyomotor, menjen be a kicsi, és fújják meg.

esef 2010.09.17. 20:02:10

@2-More:
Jójó.
Német tuningújságban láttam kétmotoros Golf III VR6-ot. Elöl egy, hátul még egy. Tán még turbó is volt rajta. Lövésem nincs mennyi munkájuk lehetett vele, hogy menni is tudjon, gondolom nem kevés. A másik kedvencem a sugárhajtóműves Twingo. Elmebetegek.

Crashmetall 2010.09.17. 21:24:42

@McK: Teljesen igazad van, ugyanis az inkább az építészmérnök szakterülete, de hagyjuk. Viszont úgy látom te mindenhez értesz, s különösen jól megy a sorok közötti olvasás.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.18. 00:37:59

@2-More: Én a V5 (2.3)-ről hallottam a fejfogósdit.

Miki-oooo 2010.09.18. 08:53:13

Ennyi rosszat összesen nem hallottam még a Vr6-ról, mint ami itt elhangzott. A "zsákutca" motorokat nem szokás 19 évig gyártani, merthogy már ennyi ideje elérhető. Csak a tisztán látás végett, a mai napig ebben a pár modellben volt Vr6:

# Volkswagen Golf Mk3
# Volkswagen Golf Mk4
# Volkswagen Golf Mk5
# Volkswagen Vento/Volkswagen Jetta Mk3
# Volkswagen Bora/Volkswagen Jetta Mk4
# Volkswagen New Beetle
# Volkswagen Corrado
# Volkswagen Passat (B3, B4, and B6 chassis)
# Volkswagen Passat CC
# Volkswagen Phaeton
# Volkswagen Touareg
# Volkswagen Sharan / SEAT Alhambra / Ford Galaxy
# Volkswagen Transporter/Caravelle/Multivan T4 and T5
# Ford Galaxy

# Audi A3 Mk2
# Audi TT both generations
# Audi Q7
# Porsche Cayenne
# SEAT León
# Škoda Superb (B6, 3T)

Házon kívül:
# Mercedes Vito

Elnézést, ha kihagytam volna valakit.
Ezen kívül még voltak/vannak a Vr5-ös, W8, W12, W16 motorok is, amik szintén egy "kalap szarok", hiszen hasonló kialakításúak.

Csak röhögni tudok a sok rönyó jel mögül óbégatón...

Az újdonsült gazdinak meg sok boldog évet az autóhoz!! :)

Miki-oooo 2010.09.18. 08:55:38

Ennyi rosszat összesen nem hallottam még a Vr6-ról, mint ami itt elhangzott. A "zsákutca" motorokat nem szokás 19 évig gyártani, merthogy már ennyi ideje elérhető. Csak a tisztán látás végett, a mai napig ebben a pár modellben volt Vr6:

# Volkswagen Golf Mk3
# Volkswagen Golf Mk4
# Volkswagen Golf Mk5
# Volkswagen Vento/Volkswagen Jetta Mk3
# Volkswagen Bora/Volkswagen Jetta Mk4
# Volkswagen New Beetle
# Volkswagen Corrado
# Volkswagen Passat (B3, B4, and B6 chassis)
# Volkswagen Passat CC
# Volkswagen Phaeton
# Volkswagen Touareg
# Volkswagen Sharan / SEAT Alhambra / Ford Galaxy
# Volkswagen Transporter/Caravelle/Multivan T4 and T5
# Ford Galaxy

# Audi A3 Mk2
# Audi TT both generations
# Audi Q7
# Porsche Cayenne
# SEAT León
# Škoda Superb (B6, 3T)

Házon kívül:
# Mercedes Vito

Elnézést, ha kihagytam volna valakit.
Ezen kívül még voltak/vannak a Vr5-ös, W8, W12, W16 motorok is, amik szintén egy "kalap szarok", hiszen hasonló kialakításúak.

Csak röhögni tudok a sok rönyó jel mögül óbégatón...

Az újdonsült gazdinak meg sok boldog évet az autóhoz!! :)

Miki-oooo 2010.09.18. 08:56:28

Inkább 2x, mint 1x sem

2-More 2010.09.20. 10:00:44

@Miki-oooo: Psszt, de a 4-5 góffban, TTben, többiben amiket irkálsz, már az a VR6 megy, amit csak R32nek emlegetnek. Jó sokban volt ugyebár, véletlenül sem prémiumfelszereltségekben. Mert olyan jó.

Figyi, itt alapvetően az elv rossz, és azt próbálják patkolni igy-úgy, hogy a hátrányait csökkentsék, miközben az összes előnye csupán annyi, hogy kompaktabb, mint egy rendes V motor. Hátránya meg van olyan, mint semmilyen más motorfajtának. Ráadásul egy fele-kétharmad akkora turbómotor akármikor a porba gyaláz akármilyen VR6ot. Mind teljesitményben, mind rugalmasságban, mind fogyasztásban.

Mellesleg, az hogy 19 éve erőltetni, kb semmit nem jelent. Mondjak még ilyen gyártót, aki több mint 40 éve erőltet hasonló, sőt nagyobb baromságot? Megoldhatatlan kopási, vezérlési, kenési, fogyasztási, károsanyagkibocsájtási problémák hegyeivel, amit magából a konstrukcióból eredően maximum csökkenteni, tompitani lehet, de kizárni sosem? És az összes előnye ugyanigy annyi, hogy kompaktabb, kisebb, kevesebb alkatrészből áll? Na? Mazda? Wankel motor, dereng valami?

esef 2010.09.20. 10:48:52

@Miki-oooo:
A farmotoros Skodákon is azért volt erőltetve évtizedekig ugyanaz a motor (tovább folytatva a Favorit-Felicia vonalon) kisebb-nagyobb kendácsolásokkal, mert olyan jó, nem?

Miki-oooo 2010.09.20. 12:20:46

@2-More: Senki sem állította, hogy a világ legjobb motor konstrukciója, de azért az erős, hogy szar lenne. Legtöbben valóban az erősebb fogyasztásra "panaszkodnak", de ezen felül nem igazán tudsz tipikus gyerekbetegséget említeni. Vagy esetleg tudsz mondani olyan hibát, meghibásodást, ami tipikusan erre a motorra jellemző és persze ezt valami konkrétummal alátámasztva? A fogyasztást és a menetteljesítmény adatokat hagyjuk...
Kérdem mindezt úgy hogy ortodox sor5 hívő vagyok :)
Kár idekeverni a Wankel-t. Annak is ismerik a hátrányait a tervezők és most már a vásárlók is, mégis van egy elég népes tábora a Wankel motoros Mazdáknak..

Miki-oooo 2010.09.20. 12:23:19

@esef: A farmotoros Skodrikat meg már aztán végképp ne keverjük ide :-)))

2-More 2010.09.20. 15:08:03

@Miki-oooo: Tipikus gyerekbetegsége a konstrukcióból ered. Nem egyforma hosszú szivó-kipufogójáratak, ráadásul az elrendezés miatt a kipufogójárat melegiti a szomszédos szivójáratot. Emiatt kurva nehéz az amugy is kőkori Motronic ECUnak belőni a szivócsőhőmérséklet plusz lambda felállásból, hogy akkor most hogyis áll a kevérkarány, lesz e bumm vagy se. Emiatt zaabál amugy sokat, többet, mint egy ugyanekkora V6 vagy sor6. Főleg úgy, hogy az amugy jó olcsó Bosch szélessávú szonda magában 20 rongy, és erősen fogyóeszköz.Meg a kopogásérzékelő vagy jó még, de inkább vagyse, meg kérdés hogy az előző szerelő előirt nyomatékra húzta e le, vagy ahogy sikerült. Talán itt lehet a kompakt dizájn mellett még egy előnyt felsorolni, azt hogy a szivójárat meg hűti a kipufogógázt, és igy hosszabb élettartama van a katalizátornak. A másik, hogy hiába DOHC, akkor is himbás a vezérlése, mert egy tengelynek 2 hengersort kell vezérelni. Bónusz karbantartási pontok hegyeit adva a usernek. Az már csak a finom ráadás, hogy az eltérő hengerhőmérsékletek miatt eltérő a kopás, illetve a hűtőviz hőmérsékletjeladó és a termosztát is imád kifingani. Ezek mind melegágyai annak, hogy egyszer azt mondja a motor, hogy ropp. Ilyet, hogy a 3as golfok meg a corradok váltója nemkicsit volt alulméretezve a motorhoz, hát, evvan, inkább a falábúak miatt ment szét a nagyja. Karbantartásban meg olajhűtő ide, oda, megköszöni ha idő előtt van ledobva és tisztességes olajra, ami benne van, .

Szar konstrukciónak szar. Volt jobb, régen is, most is. Nézd meg a korabeli G60ast. Gyengébb volt kemény 14 lóval, mint a korabeli VR6, az autó meg ment ugyanugy, sőt gyorsulásra jobban, tudott végre kemény 10 km/h kevesebbet, könnyebb volt, és volt benne egy 2/3 akkora motor. Egyetlen hátrányának lehetett felróni, hogy a G-lader kényes volt a karbantartásra, és mire kiderült hogy a kisszijat 40k kilóméter alatt hajlamos elkoptatni, és ha elszakad, nagy pityergés van, addig ki is futtatták az egészet. Pedig nem kellhetett nagy ész a 12 mm szij cseréjéhez, ilyenért manapság inkább visszahivást csináltak volna, utángyártottban érdekes mód van 14-16-18as szij is, meg még 22es is láttam, sőt van dupla szijkerék 2x14es szijnak. Egy karbantartási pontról tudok még, ami aktuális lehetett benne, a kamra éltömitése, de az meg 150k körülig birta, namost, ennyi idő alatt a korabeli turbók is veszitettek a töltőképességükből rendesen. Most meg amikor van 1,8T nem tegnap óta, meg 20V, meg társai, pláne baromság egy ilyen elvi tévedést mint a VR erőltetni.

sor5 az nagykirály volt viszont, hogy miért nem azt pakolták inkább be, ahelyett hogy elkezdtek teljesen saját baromságot fejleszteni, rejtély.

Nem kár, ugyanis: népes tábora van, igen. Kiknél? Autóbuziknál. Normális ember utcán közlekedni és vele A-B eljutni nem veszi. Miért? Mert ha nem nyomod akkor is többet eszik, mint egy sima dugattyús motor cipőzve, ha meg a gázra lépsz az maga az olajválság. Mert ha a motor azt mondja, szia, veszitek az kompressziómból, akkor nem az van, hogy fúú fúrni kéne, túlméretes gyűrű, egy kis ez, egy kis az, hanem búcsút intesz a motornak zusammen, és veszel komplett motort ládában újat. Meg keresel valakit, aki ért is hozzá nem valami szaros kókler, aki összebassza amit megvettél csilliárdokért, és a gatyádat is lehúzza. És a VR6 környékén sincs nagyon másképp, már ami az átlag szerelők kóklerségét és hozzánemértését érinti.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.20. 22:08:01

"...because that VR6 engine is one the best VW ever made."

Erre a mondatra gondoltál? :) Itt a Top Gear tesztben a 2.9-es verziót említik.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.20. 22:20:04

en.wikipedia.org/wiki/VR6_engine#VR5

Nos, a VR6 tovább ment a Golf 5-be is, (ez lett az R32, immár 3.2 literes verzióban) ha jól olvasom. Azt gondolom, annyira hülyék nem lehetnének, hogy ha ez a motor ilyen rossz lett volna, 1991 óta gyártásban tartották volna egészen 2001-ig (amikor "felfúrták" 3.2-esre). Az nyilvánvalóan igaz, amit a szívócsőhosszakról írt a fentebbi hozzászóló, de gondolom valahogy megoldották.

chokesz 2010.09.20. 23:57:44

Ugyanilyet vennék csak kéziváltósat , sőt ha minden jól megy jövőre meg is veszem , és akkor már 2 xar vr6-om lesz....
Évek óta hajtom a vr6-om napi használatban és a fogyasztások abszurdak amiket itt olvasok igaz az enyém golf mk3 , de akkor is .... városban 10-11 , országúton meg 8 , az utolsó 6000km-en 8,1 az átlagom. Igaz kell hozzá fanatizmus meg egy jó szerelő , de nem adnám oda semmilyen más motoros golfért....

Remélem jövőre lesz egy balek aki el akarja adni a sharanját 204 pacival , kézi váltóval mert akkor mozdulok is rá...

chokesz 2010.09.21. 00:07:11

Top Gear:
"Minden idők egyik legjobb Volkswagen motorja, az újságírók által a mai napig a fellegekbe magasztalt VR6. A 2,9 literes, 190 lóerős blokk a soros és a V-motorok minden előnyét kombinálta. A V-motor hengerei csupán tizenöt fokban dolgoztak egymás mellett, így kisebb módosításokkal, de elfért a hat henger azon a helyen, ahol eddig csupán négy volt. A hat henger viszont csodálatosan szól, bugyborékol, üvölt, durrog, morog. A lényege a sokoldalúság. Kevés énekes van, aki egyszerre képes hörgős metálra és romantikus balladákra. A VR6 hangja viszont minden napra tartogat újdonságot.

Richard Hammond a Top Gear műsorvezetője tökéletesen fogalmazta meg: a VR6 azért egy csodálatos teremtés, mert nem túl régi ahhoz, hogy nehézkesen, öreg autósan viselkedjen, de nem is olyan új, hogy tele legyen elektronikával, ami elrontja a kocsi és vezetője harmóniáját."

IPK 2010.09.21. 05:42:23

@KuKori: igen, tudom, hogy a 2.9-esről van szó, de ugye a srácok arról beszélnek, hogy maga a vr konstrukció úgy szar ahogy van, meg az összes vr6-os motor egy hulladék. kéne szólni ezeknek a hülye angoloknak, mert ők nem tudnak erről.

2-More 2010.09.21. 10:37:07

@IPK: Ez az a műsor, ahol angol kocsinak jobbnak KELL lennie, mint bármilyen vetélytársnak? Nincs kérdésem.

@chokesz: Évek óta hajtasz egy g3at kézi váltóval. Emmeg egy sharan automatával. Hány éves a kapitány?

@KuKori: Mondom, másik gyártó: mazda. Másik példa: wankel. Eszi az olajat? Eszi. Sokat fogyaszt? Sokat. Szar az emissziója? Szar. Hamar tönkremegy a motorja? Igen. Mióta van gyártásban? Na ugye.

2-More 2010.09.21. 10:41:17

@KuKori: És nem szivócsőhosszokról volt szó, hanem a hengerfejben a szivó és kipufogójáratok hosszáról. Amit itt nem nagyon tudsz hogy megoldani, V motornál amugy is macera hogy a gyújtási sorrend miatt egyes hengereek ne tegyenek keresztbe egymásnak. Pl emiatt jött az a BMWs őrület, hogy ne a kipufogóleömlők legyenek a motor két szélén és a szivósor középen, hanem forditva, és megvariálták a gyújtási sorrendet. Igy sokkal hatékonyabban dolgozik a motor, simábban jár, az más tészta, hogy a kipufogóleömlő meg olyan helyen van, hogy iszonyú macerás elvezetni, plusz kurva drága lett, a szivósorokat is egy élmény lesz elhelyezni, emiatt az egész cucc uszkve 1,5x annyi helyet foglal.