hozzászólások

  • attesz86: Sziasztok, nekem ez a repülés tetszik: youtu.be/MyyTdi8RK9E A hajtóműről bővebben: www.hunjettur... (2011.04.09. 13:57) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • wagnergabesz: Üdv.! Én vagyok a Gerle építője. A műrepülő vitorlázó, még hajtóművel sem tudja túllépni a 15-20... (2011.04.04. 20:11) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • Sutheo: Nekem az volt a leggázabb amikor apám fiestájában (2006-os a kocsi) kellett izzót cserélni. Az els... (2010.10.30. 23:57) Milyenek a mai autók egy szakember szemével?
  • ColT: @J.G.: A melóhelyemen ingyenes a parkolás (ipari övezet). A melóm meg megköveteli, hogy rohangássz... (2010.10.24. 01:02) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Kifordított kacagány: @J.G.: a hely az enyém, meg a tiéd, közterület. a mi pénzünkből épül és a mi pénzünkből tartják ka... (2010.10.20. 09:14) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Utolsó 20

várható időjárás

DeLuxe videók

Partnereink

Rendezvény

Milyenek a mai autók egy szakember szemével?

2010.09.10. 10:05 | Pálfilaci | 141 komment

Címkék: szerelés szervíz szerszám pálfilaci

Tibi barátomnak (IPK) köszönhetően én is szeretnék hozzájárulni e jópofa és hétköznapi blog bővítéséhez. Igaz, kicsit talán más szemmel, mert én csak rosszat tudok mondani az autókról, mert hát jó autót nem hoznak javítani. Így jutottam el az elmúlt évek alatt, hogy a maga nemében minden autó remek.

Amúgy a címben feltett a kérdésre egyértelműen nem lehet válaszolni, hisz oly színes a paletta. A gyönyörű Alfáktól,

a gyakran oly megbízhatatlan Renaultokig.

Egyetlen dolog közös bennük - mind fejlettebb és modernebb elődjénél. Környezetbarátabb működést, nagyobb kényelmet, több luxust és biztonságot adnak. És mibe kerül mindez nekünk?
Egyben cserélhető alkatrészekre, bonyolult és időrabló diagnosztikára, gyakori és költséges szervizelésekre és - ami még érdekesebb - sok esetben egyszerűen érthetetlen a mai autós számára mit és miért is kell javítani az autón.
Ugyan hány felhasználó van tisztában az EGR szelep jelentőségével? Akkor miért kell hatvanezerért kicserélni? A lambda szonda már ismerősebb sokunk számára, de ha átlép  a lambda szabályozás egy adaptációs határt, akkor vajon tudjuk mi is történt?

Pedig alig húsz (!) éve van rendszeresen beépítve a benzines autókba. Itt érezzük át az iróniát.

Pláne akkor, amikor valaki egy motorvezérlőre azt mondja, hogy primitív és egyszerű - akár egy első generációsra is.Ezzel az emberrel szívesen építtetnék egy motorvezérlőt és fel is programoztatnám. Minden segítséget megadva neki.
Persze nem sikerülne, hisz 1990-ben sem hülyék tervezték és gyártatták le.
Ilyenkor jön az hogy Gregory House módjára a diagnosztikai szakember pontról pontra haladva jut el a hiba okáig.

Ami pár napja nekem is fél órámba telt például telt egy 10 éves Vectránál, és végeredményben két relét kellett visszacserélni.

És itt az ügyfeleket sajnálom. Mert a szupermodern telefonokat is már megtanultuk  újraindítani és a hibáival együtt élni, de ugyanezt megtehetjük a többmilliós járműveinknél is? Amúgy is hogy használjuk a mobilt? Érdemes összeszámolni, hogy a sok funkcióból mennyit használunk. Nem vagyunk egyformák, de ez 0.1-10%-ig terjedhet.
És ez lopakodik be az új járművekbe is. A szakemberképzés katasztrofális, a háttéranyag, az információ nehezen megszerezhető és a műszerek megfizethetetlenek. És itt jön a képbe a szoftverhiba is. Minden esetben a gyári megoldás a legjobb, de mi van akkor, ha az se jó?
Szerintem itt érdemes egy pillanatra megállni és elgondolkozni. A régebbi autónk tényleg annyival rosszabb lennének, tényleg nem érdemes megjavítani a hibát és inkább hanyatt-homlok lecseréljük valami újabbra?
Nem mondom, hogy majd meglátjuk, mert a probléma nem a küszöbön áll, hanem már rég megérkezett. Mindenkinek van legalább egy ismerőse, aki így-vagy úgy, de pórul járt. Na, ezekről mesélek majd nektek. :)
 




A bejegyzés trackback címe:

https://sopianaedeluxe.blog.hu/api/trackback/id/tr202272014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szalai 2010.09.10. 22:40:55

@tibsi: Lehet, hogy jó az autó, de semmit nem ad cserébe. A-ból B-be . Enyi4CD lejátszó van benne?
Fekete lökhárítós?

Shadowbull 2010.09.10. 22:46:47

@Luk Szájpóker: "Nekem az a véleményem, hogy több évtizede lényeges fejlődés nem történik a belsőégésű motorok terén."

Nekem meg az a velemenyem, hogy tobb mint szaz eve nem tortent semmi lenyeges a szemelyautok teren.

Mert mivel jobb egy Mondeo mint egy T-Model?

Mindkettonek 4 kereke van, meg elvisznek Abol Bbe. Oszt jovan.

Hatnem?

sb

esef 2010.09.10. 22:52:34

@csiky944:
A trafókat nekem is kellett cserélnek, igaz az Scénic1. De ott a beszállító volt a szar. Érdekes módon Beru trafóval nincs gond. A dízel más kérdés. Van aki az 1.9dCI-re, van aki az 1.5dCI-re esküszik. Én mindkettőre láttam pro-t és kontrát is. A szerelőmnek meg egy 1.5dCI Dákója van. Valamiért mégis olyat vett.
Amúgy meg érdekes volt látni "ugyanannyi" km-es autókat mint az enyém. (most 102e) Csöppet lepusztultabb beltérrel...

@Julio cesar:
Kinek meg a paplan alatt... :D

@Reman:
Nem értem. Fele brigádnak 100e km előtt elszáll az 1.5dCI, a másik felének vígan muzsikál tovább is. Létezhet, hogy szerdai gyártású motort kell kifogni?

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.10. 23:00:21

@oszkapiszka: A Dacia a történelem során már egyszer kihalt, most pedig a Renault egyik márkája, az ő tőkéjük, tudásuk és technikájuk nélkül nem lennének sehol. A Lada is csak az oroszoknál fogy (az ára miatt).

@Nszabi: Egyetértünk, a történelemből nem lehet megélni. De te is azt írod, hogy amit a 90-es évek után gyártottak, abból nem vennél.

@DeezL: Úgy értettem, hogy autógyártói szinten kell iszonyatos pénzeket elkölteni, hogy jó legyen. Pl.: Stilot semmi pénzért nem vennék, Pandát igen.

tibsi 2010.09.10. 23:02:18

@szalai: Igen, alapmodell, de nekem így jó, ahogy van. A kötelező dolgokon kívül eddig szinte semmit sem kellett rákölteni. Van benne egy Blaupunkt CD lejátszó, ez az extra. Ja, és téligumis cserekerekek is vannak, 4 db!

csz0 (törölt) 2010.09.10. 23:07:59

@esef: az erős dízelek mennek, mint állat, de ha ezt kihasználod, valószínű, hogy még 100 ezer előtt megdöglik. A vezetési stíluson múlik minden. Fele nagypapás stílusban megy, neki örök életű, a másik felének meg benzines kellene, csak nem tud róla...

Pasas 2010.09.10. 23:08:25

Talán meg kellene a gyártóknak elégedniük egy tisztességes haszonnal, és elfelejthetnék az extraprofitot. Talán sokkal többen használnának gyári alkatrészeket. Műanyag szar lökhárító kiskocsira: 100.000ft+, kettőstömegű lendkerék: mindennek a teteje, első lámpa (nem xenon): 60-70.000ft, sorolhatnám reggelig. Kiváncsi lennék az előállítási költségekre. A k.... anyjukat!

Carisma 2010.09.10. 23:20:42

Nekem egy 14 éves Mitsubishim van.No elektronika No problem !!
Szerelő csak évente látja mikor olajcserére viszem.
Nem sok új autó van amiért elcserélném.(talán egy másik mitsu).

akos696 · www.focusauto.hu 2010.09.10. 23:24:12

Nekem van egy '94-es e36 compactom. 166e km végig vezetett szervizkönyv, törésmentes. Ritka szép állapotban van. Az elmúlt 7 év és 100e km alatt (60e-rel vettem) szerintem olajcserékkel együtt összesen nem költöttem rá 100e Ft-ot. Vagy kb annyit. Mondjuk most már kinéz egy alaposabb szerviz, hisz az első fékbetéten és az összes olajon, nameg a hosszbordás szíjjon kívül még minden gyári rajta. Kell cserélnem első-hátsó fékeket, vízpumpát, első gátlókat, hátsó rugót (egyikből letört egy darab), hosszbordás szíj vezető/feszítő csapágyakat aztán szerintem kb ennyi. Még 100e km gondtalan autózás. :) Nem is adom el. Már leginkább az asszony hajtja pár éve, nem is igen pörög bele a km. Mellette én is mentem cégautóimmal évi 50-70e km-t. Volt egy Ford Transit connect 1.8Tdci meg egy Fiesta 1.4tdci, egyikkel sem volt baj sosem, de mindegyiket 100e km előtt adtam le. Most egy '93-as Mastert gyűrök, lévén, hogy magamnak dolgozom, de az a Master egy másik történet. Még újonnan vettük '93-ban. :)

zöldi 2010.09.10. 23:33:21

Pont ez mondtam motorszerelő komámnak: Neked azért nem jó semmilyen gép, mert ide csak a szart hozzák :D

Don Blasius 2010.09.10. 23:45:18

@KuKori:
Nana! :) Neki meg ez ráadásul még a 8 szelepes motor, a 16 szelepes 1,6-osok az igazi olajfalók.:P A Merivám meg most már 118 ezer kilométernél tart. Némi olajfogyást tapasztaltam (amikor múltkor megnéztem, nem volt maxon a szint, csak picit alatta), de korántsem annyit, hogy két csere között (30 000 km) tölteni kelljen. De ha el is megy mondjuk 20 000 km-en egy liter, még az is belefér. :) Igaz, én hidegen nem hajtom, eleve nem nyomom ki a szemét, de te úgyis tudod. ;) :)

A mostani Lagunád már ír? Első generációs ez is?

Shadowbull 2010.09.10. 23:57:33

@Pasas: Ugy szeretnek mar latni egy nagyobbacska autogyartot, amelyiknek extraprofitja van.

sb

rbalint88 2010.09.11. 00:37:48

@csz0: nekem most az van. pszichológiailag kurva rossz, amikor meghajtod teletank után egy játszós körön és 16 lityi lesz hirtelen az átlagfogyasztás... oké, automata és turbos is, meg lájtosan hajtva 10-11ből eljár és szervizre nem kell költeni a kötelezőn kívül, de ezt minden tankolásnál el kell mantrázni párszor, hogy az ember ne akarjon dízelt azonnal - aminél pl egy olajpumpa javítókit 260e és nincs más választási lehetőséged...
egy jó hibrid kéne, az. ami nem romlik el, keveset fogyaszt és nagyon megy. egyszerre, nem pedig kettőt lehet választani ezekből :)

DrSzoke 2010.09.11. 01:28:08

@PiBá:
Tokeletesen egyetertek. Autokat a 90-es evek kozepeig gyartottak,ami utana jott az marketingmaszlag.Jonnek a kornyezetvedelemmel,meg euro XX besorolassal,kozben a gyarak ontjak a 2 tonna feletti sulyu tobbszazloeros autokat 15-25l atlagfogyasztassal.A nep meg elhiszi.Kedves baratom mondasa:
A 90-es evekben a mernokok,ma meg a marketingesek tervezik az autot.
Szent igaz,20 eve autoszerelo vok es latom a folyamatot.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.09.11. 01:56:40

És még mindig: Az a baj a kapitalizmussal, hogy a termék nem használatra, hanem eladásra van optimalizálva :)

eml 2010.09.11. 01:58:49

@LewisFM: " A kettős tömegű lendkerék aranyáron van, s nem bírja ki a kocsi átlagos élettartamának az 1/3-á sem?"

Első Avensis 2.0 D4D. Lendkerék (utángyártott!) 550 ezer körül, és ehhez kuplungot is kell cserélni, még 100. Az autó ér 1,5 millát.
Mondjuk a többi részéhez 90 ezer alatt nem kellett nyúlni, most van benne 300.

eml 2010.09.11. 02:00:20

A 87-es CarinaII elment 23 évet, 488 ezer km-t, és még mindig gyári kuplung volt benne. És intenzíven jártam vele városban. 270 ezer óta volt nálam.

mommoka 2010.09.11. 03:05:31

@szalai: apámnak régi swiftje van fekete lökhárítós, kazettás magnós! Meg van vele elégedve. Én nem!

sealard 2010.09.11. 03:17:39

@csorsza: ezt megmagyarázhatnád öreganyámnak is. Ezeröcsi: '79-'88: 31Ekm, parasztmerci: '88-'92: 14E(de azt majdem egészben fater hajtotta bele, azt' nagyfater meg szüretkor összecsukta), Opel Corsa: '92-'03: 33E, és a non-plus ultra, azért cserélte dci Thalia-ra, mert az keveset eszik. Csak hét kilóval volt hosszabb az ára, mint az 1.4 benzinnek. Szerinted megérte? ÉS IGEN, BÜSZKE VAGYOK A CSALÁDRA!!! :D

sealard 2010.09.11. 03:33:07

@Luk Szájpóker: osztom a nézeted az egyszerűsítés elvében. Lassan egy éve Svájcban élek, sok új autóban sincs benne a klíma, de itt nem léteznek olyan fingerejű alapmotoros gépek mint otthon, viszont régebbi gépekben olyan biztonsági extrákat találsz, amik nálunk csak az utóbbi pár évben lettek általánosak. A szervizen meg nem szarakodnak, ha valami szar, csináltatják, azt csók. És mivel szinte mindenki vonatozik, kaphatsz 15-20 éves vasat akár 100E alatt is, nem is drágán.

biker_kolee 2010.09.11. 08:03:02

Majd ha a mai autók eljutnak a 20 éves korig, akkor nézzük meg, mi lesz. :))

De én a traktoromat akkor sem adom el.

Shadowbull 2010.09.11. 08:47:37

@DrSzoke: "a gyarak ontjak a 2 tonna feletti sulyu tobbszazloeros autokat 15-25l atlagfogyasztassa"

Hol, ki, kinek?

"Kedves baratom mondasa:
A 90-es evekben a mernokok,ma meg a marketingesek tervezik az autot."

Jol hangzik, csak marhasag.

sb

tibir 2010.09.11. 09:32:40

Az egész Renault új típusokra ( alsó és közép kategóriákra) érvényes az olcsóságra törekvés. A beltérben beépített gyenge minőségben festett, műanyag alkatrészek, amelyeket gyengéden kell törölgetni, mert lejön a festék.
A három-hat hónapos korában a futómű alkatrészei csúnyán rozsdásak. Ebbe beleértendő a felfüggesztések, a fékeket tartó elemek, a féltengely stb. a felsorolás a teljesség igénye nélkül.
A kipufogó olyan rozsdás, hogy vetekszik más típus nyolcéves korú társaival.
Egy autó ( 4-5 000000 Ft-ért) nem elég olcsó ahhoz, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora rozsdahalom legyen!
Nekem Renault Megane Berline tip. hathónapos rozsdás autóm van, sajnos.

Igazából nem értem a teszteket, mert egyik sem merészkedik a kényelmesen látható külső esztétikán kívül a kocsik alá nézni.

DeezL 2010.09.11. 09:33:21

@Brigi \"B. A.\" főnöke:
nem tudom Stilo-m nem volt,csak a volt felségemmel nézegettük 2006ban,de nem vettük meg végül is! Pandám sem volt,de az nem is lesz az nagyon kicsi,bár talán a Van változatban megvenném mert a munkámhoz az is tökéletes lenne,de akkor csak is Multijetben mert az nagyon keveset eszik

bda 2010.09.11. 09:52:29

Nekem I-es mondim van 1.8 benzin, 16 éves a vas, jó állapotú karosszériával (nem korrozió mentes, de nincs még szétrohadva, igyekszem karbantartani drótkoronggal,rozsda maróval. cinkkromátos alapozóval meg alvázvédővel) 2 éve van nálam 40e km-t raktam bele most az óra 204e-et mutat, hogy valójában mennyi van benne azt nem lehet tudni. A vételt talán egy picit elkapkodtam annak idején.
Ami problémák voltak légtömeg mérő, mágnes szelep csere amit meghibásodásnak neveznék, kilátásban van egy alapjárati motor is. A többi igazából kopó alkatrész meg szervíz fékbetét, féktárcsa, kerékcsapágy, trapéz szilent, tartó gömbfej, vezérműszíj, vízpumpa, generátor szíj, olajok, szűrők, műszakik, eredet vizsga, 1. lökös+ baloldali lámpa csere hála egy kutyának. Minden extra működik még a klíma is. Az autót 450e-ért vettem, átírással +a fent említett macerákkal kb. a vételárat költöttem még az autóra. Fogyasztás nálam 9 liter átlagban (mikor anyám 2001 évjárató 1000 ccm Nissan Micrájával jártam az is becsapta a 6,5-7l, anyámnál csak 5- 5,5 felet evett). Kb még 4-5 évig biztosan tudom használni az autót nagyobb meghibásodások nélkül. Döntse el mindenki, hogy mi a jobb venni egy öregebb autót olcsón költeni rá ami esetleg kell (öregből is lehet találni jó állapotút és megkíméltet), vagy venni drága újabb autót nagyobb értékvesztéssel+ esetleg még hitel törlesztéssel.

bda 2010.09.11. 09:58:51

Az I-es mondeók szerintem nem rossz gépek elég sokat lehet az utakon látni belőlük. Nekem például kényelmesebb mint a főnököm 2003-as Volvo s40-ese, annak az ülése túl keskeny seggem alá.
Ő annak idején újonnan vette 7M-ért, ma kb ér 1 M, ja és dízel 170e-nél kellett turbót cserélni 600e-ért.

Bret01 2010.09.11. 10:08:45

Nálunk a cégnél volt/van(még) jó néhány 1.5 dci motoros Renault. Megane II, Clio, Clio societe. Különböző teljesítményű kivitelben különböző futásteljesítménnyel de mind céges autós használatban kivétel nélkül több tulajdonossal. Mára 7 évesek némelyiket a dolgozók megvették és a mai napig használják minden gond nélkül, de 1 societe és egy megane a mai napig meg van még a cégnek. A megane 170ezer kilométerrel 7 évesen kívül belül kopottan igaz, de teljesen üzembiztos és hibamentes. A törött tükörállító kapcsolón kívül teljesen hibátlan. Keveset fogyasztanak teszik a dolgukat. Egyáltalán nem vagyok Renault párti de a tapasztalatok alapján fontolgatom a megvásárlását. Én most egy passat 1.8 T-t használok szintén cégeset 6 éves 173ezer van benne de semmivel sincsen jobb állapotban mint a Rebnault eltekintve attól hogy maga a kocsi nem azonos kategória semmilyen szempontból, tehát nyílván nagyobb élvezetet nyúj mint egy Megane.
Ehhez még annyit, hogy vérbeli VW-es vagyok GIII hobby autóval, nem hagyom ki sosem a WörtherSee-t.

loláb 2010.09.11. 10:24:59

Egyben cserélhető alkatrész:

Az egyben cserélhetőség itthon biztos idegesítő, ahol 3000 forintos mekkmesterek henkölik a vasakat, de egy 40-80 eurós óradíjú nyugat európai szervízben szerintem az ügyfelek nem kicsit lennének idegesek, hogyha a szaki 3 napig bogozná, hogy milyen kóboráramtól bolondul meg a befecskendezőszivattyú, aztán, az 500 eurós alkatrész cseréje helyett levágna egy számlát a 2000 eurós hibakeresésröl.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.09.11. 10:26:57

21 éves W124 200E.
560 000km, eredeti fényezés, a küszöb most kezdett el rohadni.
3 éve kapott új rugókat /2500Ft darabja. Gyári/.
4 féktárcsát /3000 darabja
Új kipufogót teljes hosszban./ Gyári,56 ezer/
4 teló, az annyi amennyi. 2 első lengőkar 22/ db.
2 első sárvédő, 6700 /db ezek is rohadtak már

Élete során kapott: 1x kormányösszekötőt lengéscsillapítóval,
3x generátorfelújítást,
2x 4 féktárcsát
2x4 telót
1x vezérláncot
néhány zárcserét
2x hardy tárcsát
2x teljes kipufogót
2x vízpumpát
1x kuplungcserét.
1x vezetőülést
Fogyasztása autópálya 130-140 időnként előzésekkel 160-170/ 7,5 liter
Város, kb 10-11
olaj/10000km/2 liter az ásványiból. Semmi fél és egészen szintetikus
Na, ez az autó. A többi csak közlekedési eszköz

korne72 2010.09.11. 10:51:27

Hát igen! Egy ilyen Renaultot vittek el trailen a szomszédtól egyhónapos korában:))
FRANCIA:((

Grigorij 2010.09.11. 10:57:27

Egy "régi" és egy új autót felesleges összehasonlítani!
A "régi" esetünkben kb 15 éves vagy idősebb!
Akkoriban lépett be a marketing döntően a szakmában, korábban egy autó kifejlesztését MŰSZAKI szempontok irányítottak.
Napjainkban nem lényegesek a műszaki dolgok, mert:
- a globalizáció az egységességet kívánja
- a terméket fogyasztási cikként, adott - rövid - időre készítik (és lehetőleg az eltelt idő után egyszerre romoljék el számtalan fontos komponens...)
- az új autók a bankszektort és a alkatrész-kereskedelmet támogatják - azaz a kereskedelmet, a pénzterületet - szemben a műszaki-javító területtel
- a napjaink autóinál lényeges, hogy egységes műszaki szerkezetű és EGYSÉGES FORMAVILÁGÚ legyen, hiszen ez biztosítja az egész globalizált világra az egységes és olcsó gyártást, reklámozást.
- a marketing nem csak a formavilágot szabályozza, hanem ügyel arra is, hogy a ma divatos és korszerű verda a meghatározott idő után, ami napjainkban már csak 2-3 év, hirtelen és egységesen korszerűtlen és elavult legyen... Hogy a milliónyi sznob barom tömegesen cserélje a gépet...

A fentiekre jó példa, hogy nemrég, amikor már az ÖSSZES japán, német, francia autó "arca", "feneke" egységesen nézett ki, talán a díszrács, az embléma elhelyezése volt más, akkor a komplett - marketinges - szakma, beleértve a sajtót is (igaz ők a marketinges világ élharcosai) rondának, korszerűtlennek szajkózták az Opel akkori modelljeit.
Mire aztán megjelent ez az Insignia vagy mi, mely gyakorlatilag egyetlen vonalában sem egyedi, hanem a kor divatjának megfelelő (Mercedes, BMW, Audo, Mazda, Toyota, Peugeot stb.) egyveleg lett, az egész világ elkezdte vonyítani, hogy végre, minden idők legszebb Opelje...
És ez szégyen...

bda 2010.09.11. 11:05:10

Grigorij
Teljesen egyetértek Veled. Terelik az embereket a kordába. Használd, dobd el, vegyél újat. És a rohadt bankok még támogatják is az egészet, csak 10%-20 önerő kell....

lwl (törölt) 2010.09.11. 11:31:58

"Érdemes összeszámolni, hogy a sok funkcióból mennyit használunk. Nem vagyunk egyformák, de ez 0.1-10%-ig terjedhet."

Mert te elkepzelted? Azoknak mit uzensz, akik szabadon konfiguralhato autot rendelnek, a valos igenyeik alapjan?

"És ez lopakodik be az új járművekbe is."

Begyuruzik, nem? Sunyiban beleteszik.

"A szakemberképzés katasztrofális"

Szomoru hirem van, az alapkepzes mindenhol szar. Ezert nem art nyelveket beszelni, es szakirodalom segitsegevel tovabbkepezni magat az embernek. Aki 22 evesen befejezte a tanulast, halott ember.

"a háttéranyag, az információ nehezen megszerezhető"

Ez nem igaz. A modern szakkonyvek szinte szorol szora ugyanugy irjak le az egyes alrendszerek mukodeset mint a gyari dokumentacio, sot, melyebben targyaljak azt. Masreszt, szinte barmelyik gyartohoz odamehetsz es szerezhetsz szerzodeses szerviz (nem markaszerviz) statuszt, es mindent megvehetsz ugyanugy, mint a markaszervizek. Sot, meg szerzodes nelkul is adnak hozzaferest a szervizdokumentaciohoz szinte mindenhol:
erwin.volkswagen.de

"és a műszerek megfizethetetlenek."

A minosegi muszer mindig is egy vagyonba kerult, ehhez nem kell autoszerelonek lenni. Nezd meg, mibe kerul egy fapados Voltcraft multimeter a Conradban, aztan vess egy pillantast a Fluke vagy a Gossen-Metrawatt araira. 1 db Wiha csavarhuzo arabol meg kapsz egy keszletnyi Connex-et a z Obi-ban.

"És itt jön a képbe a szoftverhiba is. Minden esetben a gyári megoldás a legjobb, de mi van akkor, ha az se jó?"

A gyari rendszerekkel a szoftverhibakat is ki tudod javitani, azaltal, hogy ujraflasheled az adott vezerlot.

lwl (törölt) 2010.09.11. 11:41:30

@Grigorij: "Akkoriban lépett be a marketing döntően a szakmában, korábban egy autó kifejlesztését MŰSZAKI szempontok irányítottak.
Napjainkban nem lényegesek a műszaki dolgok"

Baromsag. Soha nem volt a marketingnek beleszolasa a muszaki megoldasokba. Sot, az igenyeket a piac generalja - no meg a konkurenciaharc.

"a globalizáció az egységességet kívánja"

Ez meg raadasul marketing szempontbol is egy emeletes baromsag. Ha minden termek egyforma, az emberek a legolcsobbat veszik, mindenki mas csodbe megy. Ezert aztan minden gyarto igyekezik pluszt adni az ugyfeleinek, amit csak nala kapni. Ha ez nem sikerul, vagy nem fer bele a budzsebe, akkor is igyekeznek a konkurenciatol eltero implementaciot valasztani, hogy ne lehessen egy az egyben osszehasonlitani, hanem elmondhassak, hogy az ovek mas.

DeezL 2010.09.11. 11:42:04

@Megszívtuk-Waze:
nekem is w124esem van csak az enyém az E300 Turbodiesel, de nagyon jó! amiót análam van én nem csináltattam rajta semmit! igaz csak 4 hónapja:D mondjuk a fék meg futómű cuccait nem sokára meg csináltam!Ja és igaz h csak 4 hónapja de bele lett tolva már 21ezer km ennyi idő alatt:D

-Gabi- 2010.09.11. 11:49:18

@DeezL:

PD-nek a lelke az jó olaj /mint minden autónak sztem/
Ha sz@rt raksz bele,azt bizony leeszi.És ,akkor megindul a drága /relatív/ alkatrészek tönkremenetele.
Oda kell rá figyelni ,ezek már nem Ladák,Daciák,stb:)

DeezL 2010.09.11. 11:49:41

@Grigorij:
hát nekem ha egy munkaeszközöm lenne és nem 2 autó! akk nekem 3 év alatt kidöglene a gép! jó persze egy régi A6os 2.5 TDI vagy a jelenlegi W124emmel nem azzal elmernék menni 5-6 évig is:D
de vannak olyanok akik egy év alatt beletolnak az autóba 80-90-100ezer km-t

Breakdowner 2010.09.11. 11:50:31

Hogy a fenébe tudnának a mai gyártók strapabíró autókat csinálni! Ha erre állnának rá rövid időn belül csődbe mennének! Gondoljatok bele! Ha strapabíró autót gyártanak csökkennek az eladások, romlik a piaci megítélés, leesnek a részvények árfolyamai, és hipp-hopp ott tartunk hogy csődbe megy!!!! Mi a megoldás?? Hohóóó! Hát van már betervezett elavulás! Na ezért szív az aki fiatal autót vagy újat vesz! Fogyassz vegyél autót de hitelre ám nem banktól hanem közvetítőn keresztül stb........ Kapitalizmus!

torró 2010.09.11. 11:53:11

Decemberben úgy döntöttem hogy a 22 éves FORD ESCORT 1.6 DCL kombimat lecserélem valami fiatalra. Mivel karosszériás vagyok saját műhellyel és szerelő is, minden probléma helyben volt sk javítva.Volt már vele gond , küszöb,peremek, nyúlvány.A motornál csak fagydugók porlasztó,kuplung,és a váltót is kellett csapágyazni. De hát 400e körül mit lehet várni. Rengeteget mentünk vele itthon és külföldön egyaránt. Soha nem hagyott cserben. Az asszony sajnálja is azóta. Hosszú vajúdás után és több kollégával való eszmecsere után egy SUZUKI 1.25 dízel mellett döntöttem. Már kétszer hasalt autómentőn, mert mindenki azt mondta :ebbe aztán bele ne nyúlj ,csak szervíz .Szerencsére nem volt nagy baj ,egy dugulás és egy nyest szorgos vezeték szeretete .És mégis most már én is sajnálom az öreg verdát.
Egyébként a márkakereskedő beszámította mert az ügynök miután alaposan átnézte azt mondta:ezt nem szabad kidobni ,jó lesz az asszonynak a városban ide-oda szaladgálni! És használja is megelégedetten. Én meg azon gondolkodtam a napokban hogy keresek egy jobb állapotban lévő OPEL-t .Hát ilyen az élet!

DeezL 2010.09.11. 11:54:11

@-Gabi-:
3 PD TDI-m is volt!
volt egy 2000es évjáratú Passat V-ös 1.9 PDTDI 115pacis 2004.03-2004.12 50ezer KM-t mentem vele
utána jött egy Golf 4 kombi 2002es 1.9PDTDI 130pacis 2004.12-2006.06
85ezer km-t mentem vele
és legutóbb egy VW passat VI 2003as 1.9 PDTDI 130lovas 2006.06-2009-09ig
ezzel 135 ezret mentem és bármit csináltam vele ette az olajat a GOlf mint az állat de a Passat VI-os is az első passat az belefért! a hagyományos 90lovas meg 110lovas TDI az a legjobb annak semmi baja sincs soha meg a TD 75nek sem!

-Gabi- 2010.09.11. 11:55:05

@Don Blasius:

20.000km?????

Ennyi az "ajánlott" olajcsere periódus,vagy mifene??Én
8000-max 10ezrenként cserélem

DeezL 2010.09.11. 11:57:59

de a PD TDI-.hez a cuccok rohadt drágák egy porlasztó 180ezer FT
a hengerfej meg 400-500ezer Ft is lehet!rengeteg szerelővel beszéltem mondták hülye az aki használtan vesz pDTDI.t amiben sok a km! az enyémekben olyan sok nem votl szerencsére!DE sztem több PD TDI-m nem lesz! bár a 2.0 PDTDI-k már jobbak mint az 1.9esek,de nem hiába állt át a VW konszern a Common Rail TDI-kre!!!!!

-Gabi- 2010.09.11. 11:58:47

@DeezL:

Elhiszeeeeem!:)
PD valóban nem egy jó konstrukció-de ,akkor most miért volt Neked mégis 3???:)
Tény és való .A sima TDI sokkal jobb,könnyebben és olcsóbban javítható cucc

-Gabi- 2010.09.11. 12:05:06

@DeezL:

Nem tudom,azért kilehet fogni.A sz@rt is,meg a jót is.
Egyik haver a Volánbusz valamilyen góréjának a B5.5 Passatjat vette meg.
Náluk volt /VW márkaszer/ végigpecsételve ,azt hiszem valami 180 ezer kilométerrel vette,klíma gondok voltak ,egy cooler cső ment szét,futómű problémák vannak,kényes a sz@r magyar utakra a "bonyolult " futómű,ezen kívül nem hallottam volna,hogy nagy baja lenne.
szal franc se tudja....

DeezL 2010.09.11. 12:08:46

@-Gabi-:
ahonnan hordtam az autóimat Németországból ismerősöm haverom. És neki ott kinnt Vw,Audi szalonja van!Rengeteg autót hoztam már tőle és ugye ott kinnt megkapok egy VW-t akár 1,2 millióval olcsóbban(passat,vagy Golf 5ös) esetében a hazai ár alatt,és ha rájön műszaki regadó minden szarság így is kijövök a hazai ár alatt 400-600ezer Ft-al olcsóbabn na de ő még nekem elenged abból az árból 400-500eurót is!Ezért volt 3 db PD TDI-m.
a sima TDI-t ismerem
volt
1994es GT TDI 90lovas Golf 3as-om 5 ajtós 2000.03-2001.03 34ezer km-t mentem vele
aztán jött egy ugyanilyen motoros 1995ös évjáratú Vento az 2001.03-2002-03ig volt meg azzal 35ezret mentem
után akövette egy 80as AVant Audi 1995 év eleji talán az uccsü kiadások közüli 90lovas Tdi az is az 2002.03-2003-03-ig volt meg azzal 38ezer km-t
utána pedig volt egy AUdi A6 2.5 TDI 5 hengeres Quattro Avant 97es évjáratú még az első szériás ami olyan mint a 100as AUdi 2003.03-2004-03ig azzal 50 ezer km-t mentem. ezekkel semmi de semmi baj nem volt

Nszabi (törölt) 2010.09.11. 12:10:55

@minimalart: Igen 620 Sli.Nagyon jo kis auto,szeretem!El nem romlik az biztos csak ugy,menni megy,nagy is,mi kell meg?Nem is 10 eves hanem mar 11.75-os Rover?Kene a kutyanak,nem akarok en gondot magamnak!Ja igen,a jo kis Bmw segitsege...

DeezL 2010.09.11. 12:11:09

@-Gabi-:
hát ja!de most perpill nincs annyi lóvém h vegyek egy 2-3 éves autót!jelenleg egy 124es mercit hajtok erre volt pénzem! ha lett volna pénzem akk most kaptam volna ott kint 3,7 millióba egy A4es Audit 2008asat 2.7 TDI-t nál,azért az nagyon áron aluli ja és 60 vagy 70ezer km-el! de azt elis adta 1 nap alatt:S

-Gabi- 2010.09.11. 12:16:00

@DeezL:

Jó is az ilyen ismerős,az egyszer biztos!:)
A felsorolt TDI-k valóban nagyon jók,tankolni bele,azt' kimegy a világból,az tuti.
Quattro hajtásával nem voltak problémáid?

DeezL 2010.09.11. 12:16:04

jelenlegi autóparkom ebből áll
E300 TD W124es merci ez munkáb ajárós és családi autóm
Ducato 2000es évjáratú 2.8as szívódiesel eredetileg de megcsináltam Turbosra,ez csak MUnka autó,szállítok vele stb
van egy E30as BMW-m ez a Hobby autóm és a szerelem autóm is egyben 2,5 milliómba van:D
és van az asszonynak egy 96os Swiftje 1.3 GLX-c

-Gabi- 2010.09.11. 12:18:04

@DeezL:
124est imádom,jaaaaj,ne is mondd!!! :)
Mikori kiadás???

DeezL 2010.09.11. 12:19:54

@-Gabi-:
jaja mentek azok mindennel,de legfőképp fűtőolajjal:P
nekem szerencsére nem votl vele semmi bajom,de télen nagyon eőnyös volt,igaz mindig van nekem elöl-hátul téli gumim de úgy még könnyebb volt közlekedni:D
lehet a Merci helyett veszek egy olyan Audit:D

hát igen jó előny az ilyen ismerős!

-Gabi- 2010.09.11. 12:20:46

@DeezL:

124es is ,meg az E30 is ójajjj.....szerelmem mindkettő!:)
Mikoriak a gépek??
E30 milyen,hány ajtós a gép???Legigazibb hármas bimmer!!!!!!!!!!!!

DeezL 2010.09.11. 12:21:03

@-Gabi-:
1995,az utolsó darabok közt van ez is sztem:D mert ugye 1995ben már gyárottak az utód E.osztályt a w210est

-Gabi- 2010.09.11. 12:26:01

@DeezL:
ja,ja igen!
124es mindegy,csak teleoldalas legyen !És,ha lehet,akkor mondjuk E500 :)

DeezL 2010.09.11. 12:30:25

@-Gabi-:
én rohadt nagy BMW buzi vagyok mindjárt leirom neked milyenjeim voltak:D
az E30asom az egy 325i coupe 1990es eredetileg,de most 1985ös papirjai vannak és egy E36os 0km-es motor lett bele rakva 2006ban!
első BMW-met úgy vettem meg h volt spórolt lóvém
meg akkoriban volt egy 2 éves Zastavám!eladtam a ZAstit és megvettem belőle az első BMW_met meg persze a spórolt pénzből
ez 1990 márciuásában volt,
egy 320as karbis 6 hengeres E21es 1979esde ez csak szeptemberig volt meg,ekkor ismertem meg ezt az autószalonos havert,majd tőle szeptemberben hoztam egy ugyanilyen E21est csak az 323i névre hallgatott:P és már 1981es volt
ez 1990szeptembertől 1993.03ig nálam volt,ez nagyon szép ezüst volt
aztán hoztam egy E30as sedant 1984est 323i-t ez egy érdekesebb zöldszínt kapott én kevertem ki hozzá:P
ez 2 évig volt nálam majd hoztam egy gyönyörű szép E30as coupe-t 1987es évjáratú 325i-t piros volt 1995 márciuásban ez újabb 2 évig volt nálam most pedig a jelenlegi Bmw-m van a narancs színű E30as 1997 márciuástól amihez sajnos kellett vennem 2 donor E30ast és jelenleg a 3- rendszámával fut mert 2szer összetörtek vele. de volt e28asom e34esem,2db e36osom meg még egy E30as , és még egy E39es is

Shadowbull 2010.09.11. 12:35:23

@Grigorij: Gratulalok, ritkan olvasni ennyi marhasagot egy rakason.

Sikerult az osszes kocsmai bolcsesseget osszesuritened egy hozzaszolasba.

sb

lwl (törölt) 2010.09.11. 12:37:35

@Nszabi: "Ja igen,a jo kis Bmw segitsege... "

Valoban segitseg volt ez a Rover-nek, a BMW 4 milliard euroja es muszaki know-howja nelkul sokkal hamarabb tonkrementek volna, mar elotte is a Hondatol kaptak mankot.

Shadowbull 2010.09.11. 12:38:02

@Breakdowner: "Hát van már betervezett elavulás!"

Edes istenem.

De tudod mitm uriember leszek.

Szoval tevedni meltoztatol.

sb

DeezL 2010.09.11. 12:39:40

ezt az autót nem én hoztam be,eg ymásik gazdája votl 1 évig
325iként vettem
megtörtek vele 97ben akkora vettem hozzá egy donor 323ast annak a papirjaival mászkáltam ezzel de a 2.5ös motor visszakerült bele, 2005ben megitn mnegtörtek akk egy 320ast vettem hozzá és annak a papirjaival fut az autó

de most a per miatt nem e30as 25i van benne hanem kaptam egy új 0km-es e36os motorját ami meglett CHippelve, meg fel lett köszörülve 3000esre 6os diesel váltó van rajta,és diesel főtengely 4 kipufogóval:P 272lóerő,iszonyatosan megy és ahhoz képest lószart nem eszik
ültetve van,M-es Optika,Bőrözött ülések,hátul könyöklővel,alufelnivel természetesen,Bilstein gátlókkal,SPerr DIffivel,Brembo féktárcsákkal:D 13 év alatt 2,5 milliómban van:S

-Gabi- 2010.09.11. 12:49:04

@DeezL:

váóó:D

ó.ne is mondd!!!
Tudsz élni,az egyszer biztos!:))
E30 a best nálam,bár a jó öreg E21 is "kicccsit" megmozgat:)
Múltkor néztem mobile-n egy 90 es kiadású 320i coupét. Kemény 350ojró,de gyönyörű volt,legalábbis képen.Csak ez a rohadt regadó.ez tart vissza.Pedig rohadt jó vételek lennének kint.
Nagyon kellene venni egyet,idén már biztosan nem ,de jövő tavasszal,nyáron ,ha Isten is úgy akarja ,akkor meg lesz .
Ja,még egy itthoni 325 touringot néztem,asszony bekavart,azt' addig hezitáltam,míg elvitték.Ríttam is miatta,erre mi történik ?Megyek reggel melóba,EZ meg ott áll az út szélén puccba vágva...hogy roh@dj meg-gondoltam magamban-de kib@sztál velem te szemétláda:D:D
De kell vennem egyet,érzem,ha meg így beszélünk róla,szóba kerül,akkor azonnal kell!!!:)

DeezL 2010.09.11. 12:50:32

sokan megakarták már venni, meg akartár úgy h adnak érte egy autót és még ráis fizetnek:D
volt h kaptam volna érte 2.0 16szeles Calibrát
akk egy felhúzott TDI Ibizát is
meg volt aki elakarta cserélni velem az alfa GTv-jét:D

-Gabi- 2010.09.11. 12:52:29

@DeezL:

Ez jóóól hangzik!
Sőt!
Nagyon jól!!!:)
0km-es E36 blokk az honnan -onnan van??
Hát,ja ,viszik a pénzt ,ezek ilyenek,de gondolom,mekkora élmény lehet csapatni vele...kicsit,de tényleg csak egy kicsit irigyellek is :( :D:D

DeezL 2010.09.11. 12:53:52

@-Gabi-:
igen igen a regadó,én akkor hoznék magamnak egy e36ost!
azt azért elmondom neked h az e30asban a 320i nem olyan kemény ám!egész szépen viszi azt a kasztnit,meg gyönyörű hangja van mert 6 hengeres,de ezek a 20asok nem olyan nagy cuccok pl a 18iS-ek jobban pörögnek,bár azok csak 4 hengeres motorok! egyszer votl nekem 4 hengeresem vettem eladásta egy 1802es BMw-t az nem votl egyáltalán erős csak 90lovas volt,igaz annak a súlya is lényegesen alacsony! ha vki benzines Bmw-t vesz akk sztem 23i-nél kezdődik az igazi BMW,bár voltak az e46ban olyan 20as injectorosok amik 2.2es 170lovas 6 hengeresek voltak azok is sztem, jól mehetnek

DeezL 2010.09.11. 12:56:40

@-Gabi-:
belett perelve a baleset okozója és a pert megnyertem és a bíróság vette kárpótlásul nekem a motort:Djól jártam vele
de amúgy én E30as cuccokkal motorokkal felvagyok szerelkezve ugye 6 db volt nálam amiből kettőnek igazéból nem kellett volna lennie...ha nem törik meg a narancsot akk nem lett volna 2 pluszba:D

-Gabi- 2010.09.11. 12:57:45

@-Gabi-:

mármint a bimmer miatt sírtam és az állt az út szélén puccba vágva,nem az asszony:D
félreértések elkerülése végett-a szerk.:)

-Gabi- 2010.09.11. 13:02:02

@DeezL:
ja,igen az IS-t azt dicsérték nekem is.140 ló,forgatósabb,megy mint az állat.
320 al mentem már,ahogy mondod is valóban jól megy.
E36 is tetszetős,ismerősnek van 28i coupéja.na az odaver!!!baromi jó gép!

Van itt tc-n egy srác.
e30ba rakott 5liter v12 -t na azért arra kíváncsi volnék,beülnék mellé egy kanyarra

DeezL 2010.09.11. 13:08:36

@-Gabi-:
28i-t szeretnék most venni:Dvagy összrakni,láttam 16os kasztniba 28ast:D és akk cak 1.,6ost fizetsz közbe egy állat:D

fekete coupe e36ost szeretnék,bár lehet h e39 528i lesz belőle,vagy egy olcsóbb e46os 28i:D

de most bombáznak egy e34essel 520i de a 150lovas változat,de nem tudom jobb lenne ha 525TDS vagy525i lenne

DeezL 2010.09.11. 13:15:16

de amúgy Gabi sok autóm volt 68db:D idáig

-Gabi- 2010.09.11. 13:19:38

@DeezL:

elvetemült vagy,az egyszer biztos!!!:D
Kell nekem is egy bimmer!!!!!!!!!!!!!!!a rohadt életbe!!!!:D
Örülök,hogy beszéltünk,elevezünk anyóshoz!
További jó mulatást mindenkinek!!!

DeezL 2010.09.11. 13:31:50

nincs mit énis örültem! ha kell vmi irj freemail-emre! deesel.e36@freemail.hu

csiky944 2010.09.11. 13:43:13

@tibir: ne fáraszd itt a népet baszki

Nszabi (törölt) 2010.09.11. 15:08:07

@lwl: A Hondatol nem mankot kaptak szerintem,hanem egyuttmukodtek,de az nem 10 eve volt.A BMW-nek meg teljesen felesleges volt beleszallnia az uzletbe annak idejen!A Mini meg mindig megvan,persze azt nem hagytak eluszni!Lehet hogy csak abba folyt bele 3 milliard...

esef 2010.09.11. 15:24:53

@lwl:
Flashelheted a vezérlőt amíg van frissítés. Aztán egyszer csak nem lesz több (kijön az új modell), a szoftverhiba meg marad...

lwl (törölt) 2010.09.11. 17:28:59

@esef: Modellfrissites utan is van software maintenance evekig. Megoldatlan, es a modellfrissitessel "eltemetett" szoftverhibakrol nem tudok, de te biztos mondasz nekunk nehany peldat.

lwl (törölt) 2010.09.11. 17:35:38

@Nszabi: "A Hondatol nem mankot kaptak szerintem,hanem egyuttmukodtek"

Ha a Honda nem tolja alajuk a 200/400/600 platformokat, mar sokkal elobb elsullyedt volna a hajo. A kooperaciorol annyit, hogy tudod, mit "fejlesztett" a British Leyland ezeken a modelleken? A belteret. (De tolem azt hiszel, amit akarsz.)

"de az nem 10 eve volt.A BMW-nek meg teljesen felesleges volt beleszallnia az uzletbe annak idejen!"

Kar, hogy az ilyen latnokok mindig utolag okosak.

"A Mini meg mindig megvan,persze azt nem hagytak eluszni!Lehet hogy csak abba folyt bele 3 milliard..."

Nem igaz, a Mini-vel sosem volt problema - annak ellenere, hogy az R50 fejlesztesenek kezdeti resze Angliaban zajlott.

papa33 2010.09.11. 18:21:56

Csak címszavakban: régen hazavitt az autó, ma meg ha megáll, és néha megáll, akkor tréler és sok márkaszervíz a fejét vakarja. Nem kértünk mi multiplex kábelrendszert, lettőstömegű lendkereket, kollégám sz@r 1.8 Escortja a 600 e km en túl, a mai pl multijet mikor lesz ilyen??? Haver Fordja (indexen tulajok a sajátjukat nevezik ipari hulladéknak, tessék beleolvasni), lendkerék, elektronika, indító, gererátor és nem jó még pedig 100 ezer alatt van. Honda Accord málló kilincse - a króm alatt gagyi műanyag, azt hittem dobok 1 hátast. Lehet havernak van igaza a Lada v. Zsigulija megmarad örökre? Annyit fitenek sokan HAVONTA részletre, mint Ő évente javításra... Igen, nagyon silányodnak az autók. És több kis szerelőt ismerek, akik sokkal jobban dolgoznak elfogadható áron mint a márkaszervizek. Sok éva már a mérnökök helyett a gazdasági szakemberek tervezik az autót, eladnak 100 Ft-ért egy 5 decis műanyag üveget (benne 500 cm3 vízzel, igaz). A Merci áttért a legjobb helyett a legolcsóbb beszállítóra: ekkor kezdődött fényes csillagos karrierje asszem a Vitóval...

Sok újat az ALFA-FIAT hozott, a Camon Railt, a közvetlen dízel befecskendezést szgk-k közé (a Cromán, nem a TDI volt az első, mint ahogy a PDTDI elődje amcsi motor volt régen adagolóporlasztóval...) most meg a multiairt.

40 éve a Zsiguli evett 8-at mondjuk nem zargatva, de ma sem sokkal jobb, a helyzet (dízel Golf I, Kadett 5-öt, dízel fronton sem), lehet súlyt, biztonságot ragozni, de A-ból B-be ma sem megyünk kevesebbel, mondom még egyszer 30-40 ÉV TELT EL. Olajcsere a Zsigán is 15000 km volt, ma a 20-30-ezret bolondságnak tartják.

Én a 7. évét taposó EURO 4-es benzinesemmel 6 litert etetek országúton és nem veszek újat még...

papa33 2010.09.11. 18:27:56

Bocs kimaradt ez energiatakarékos hideg led lámpa, amit hátul, mert forró, ventillátor hűt. Olcsó, energiatakarékos...

Ma egy közepes kocc minimum1 millió: hűtő, klímahűtő, elektrohidraulikus kormányegység (mért is ne a gyűrődőzónában lenne), 2 légzsák (műszerfallal esetleg) és két övfeszítő min., elektronikákkal, plusz a tört bádog...

Uff 2010.09.11. 18:44:27

A haverom uj mondeoja azt jatsza, hogy ha bejon egy telefonhivas (bluetooth-os telefonfelismero audiorendszer gyari "ford convers+" software) lefagy az audiorendszer meg a navi, ekkor felre kell allni, leallitani a motort es fel perc utan ujrainditani, es mehet minden a kovetkezo telefonhivasig. A markaszervizben egyenlore a kocsi ujrainditasat tudtak javasolni. Mondjuk engem zavarna ha a jovoben az autokhoz is javitoszoftvereket kellene letolteni feltolteni. Inkabb maradok a W124 nel.

Ugy tunik nem csak a havernaki van ez a gondja:

I purchased a Mondeo Titanium X 2.0 Diesel last October and has 4,000 on the clock. On two occasions, whilst driving, I have lost some of the functionailty on the Convers+ computer. The radio, phone display disappears leaving only the trip computer and settings functionality.

To regain full functionailty, I have to stop the car, turn off the engine and lock the car to and then unlock to reboot the system.

This has only happened twice so will be difficult to replicate for the dealer. I did take a photo of the display and hopefully will get this sorted out under warranty.

Does anyone know if the computer can be rebooted on the move?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.11. 19:16:31

A postíró találta meg az Escortom hibáját, amivel fél - 1 éve küzdök :) Szóval köszi!

Amúgy igaza van. Manapság sokkal bonyolultabb dolgok vesznek körül minket, mint kéne.
És egy autóra nem vigyáz az emberek nagy része még annyit sem, mint egy számítógépre. Pedig aztán ahhoz is hülye a legtöbb.
Egy autóhoz meg még inkább; engem is hülyének néznek, hogy javíttatom, mert miért nem adom el; az nem jutott eszébe egynek sem, hogy ha eladom, akkor az árából egy romot vehetek, míg a hiba megtalálásához csak egy egy normális szakember kellett, és egy 5000Ft-os bontott alkatrész. a többi szerelőnél azért hagytam ott g*cisok pénzt, mert mindenfélével ehúztek, ill. hülyék voltak a dologhoz. Vagy lusták.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.11. 19:18:34

@ColT: Jut eszembe, a másik; hogy a technikai eszközökkel nem kell foglalkozni, azt a mentalitást a gyártók erőltetik, ezért szarnak sokan az olajcsere, stb.-re, és adják el a vasat, amint hozzá kéne nyúlni... Nem kommentlnám a hozzáállást.

Mondjuk számítógépeknél ez csak nekem jó; Múltkor 1 szőkepicsától vettem bagóért egy laptopot, mert mindig kikapcsol... kivettem a ventilátorból a pormacskát, és máris tudott forogni, és mivel már volt hűtés, nem kapcsolt ki a gép. Most vígan használom.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.09.11. 19:59:44

@Pasas:

Azt én sem értem, hogy egy fényszóró miért kerül annyiba, mint egy mosógép vagy egy jobb féle vasútmodell szett.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.11. 20:05:45

@Pasas: Ja, az enyémre csak egy 20as a gyári lámpa... Pedig magasságállítós :D De az is drága!

lwl (törölt) 2010.09.11. 20:50:38

@ColT: "a technikai eszközökkel nem kell foglalkozni, azt a mentalitást a gyártók erőltetik, ezért szarnak sokan az olajcsere, stb.-re,"

Megbocsass de ez egy baromsag. A gyartok pontosan eloirjak a csereperiodusokat minden modellnel - sot, egyre tobb modellben figyelmeztet a BC a periodus lejartara.

DeezL 2010.09.11. 22:13:38

@papa33:
bizony a JTD volt 1997 végén először a 156os alfában az első Common Rail diesel!a JTD-k azt tudom h elmennek 300-500ezer km között,Multijetet annyira nem tudom,pár oktató ismerősömnek van DDIS-es Suzuki meg ugyanezze a motorral a Corsa CDTI meg a Fiatok ők 180ezerig hajtják azt mondták nem volt vele baj
én meg lehet munkám miatt veszek egy új Fiorinot!vagy egy Grande Punto Van-t,ez még pénzfüggő!

DeezL 2010.09.11. 22:34:05

bár nem tudom használt autóval jobban járnék,mert azon akkora pénz bukta nincs!
lehet jobban járnék egy 2003 2004es évjáratú SEat Inca 1.9 SDi-vel, vagy egy Dobló JTD-vel,vagy vw caddy 90lovas 1.9 TDI-vel

soproni1 2010.09.11. 23:03:15

Valahogy a japánoknál van hülyebiztos elektronika. Nekem sikerült egyszer a nagy hidegben hazavágnom a hibrid rendszert az autómban és bár összeomlott az elektromos meghajtás, de a benzinmotor az erőátvitellel tökéletesen működött. Más kérdés, hogy a szerviz 1 hétig állította be a normális hibrid elektronikát ( lehet, hogy csak 10 perc volt, de 5 napig tesztelték). Állítólag a suzukiban is valami szétrobbanthatatlan elektronika van.

Nszabi (törölt) 2010.09.12. 00:16:43

@lwl: A minivel sosem volt problema..Hm..Egyvalamit kifelejtettel a hozzaszolasodbol,ha lehet meg jobban olvass utana a neten:Rover 200-400-600 szeria,mikortol is??Csinaltak am jo autot angliaban annak idejen,de ez mar a mult!A BMW-nek csak a Mini miatt kellett a Rover,ezt mindenki tudja angliaban!Belteret?Honda Accord-Rover 600,nezd mar meg mi a hasonlosag a belterben!Meg ha veszed a faradtsagot,megnezed az automat a profilomon.Mondd el hogy milyen!De elotte jol olvass utana!

biker_kolee 2010.09.12. 00:52:24

@csiky944: Adja az ég, hogy így legyen. :))))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.12. 05:06:39

@lwl: Valójában viszont a női tulajok áldás nekik, akiknek fogalmuk sincs a csereperiódusokról, vagy leszarják. Persze hogy előírják, mert egyszerre két image-t kell fenntartani, a minőségi termékét, supportét, amibe ugye azért (márkaszerviz) van pénz is, ráadásul a gariidő alatt rendesen kell működnie az autónak.
De emellett ott van a fogyasztás pörgetésének igénye is, ami szerint érdekük, hogy 3 évnél tovább ne használd a terméket (nem csak autót, mindent, jó, telefonál ez fél év), hanem vegyél újat.

Shadowbull 2010.09.12. 10:06:37

@ColT: "De emellett ott van a fogyasztás pörgetésének igénye is, ami szerint érdekük, hogy 3 évnél tovább ne használd a terméket"

Ettol mar csak egy lepes a tervezett avultatas, csodalom is hogy nem vezetted le.

sb

csiky944 2010.09.12. 11:06:56

@Shadowbull: hát pedig
na jó mondjuk ki
direkt úgy csinálják az autókat h év után eldobhasd,nemde?
és a marketinges tervezi az autókat,mérnöki munka itt már nincs
illetve annyiban h ahhoz kellenek a mérnökök hogy miből vegyenek el,hogy az is 5év után beszarjon,hogy eldobhasd,szóval tervezett avultatás
:DDDDDDDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.12. 11:08:02

@Shadowbull: Hát, abban is lehet valami, csak nem olyan direkt módon, ahogy azt sokan gondolják.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.12. 11:08:39

@csiky944: Én inkább úgy mondanám, hogy ne legyen érdemes megjavíttatni.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.12. 14:28:44

@DeezL: LOL, pont tudok egy igen jó állapotú Incát, ami eladó. Ha érdekel, dobj egy üzit.

F040 2010.09.13. 09:40:23

Sokszor és sok helyen halljuk, olvassuk, hogy a mai modern diesel autók szervizigénye, javítási költségei sokkal magasabbak, mint a benzines autóké (common rail rendszer, DPF, kettős tömegű lendkerék, turbo, stb.).
Hasznos iromány lenne véleményem szerint, ha a Totalcar egyik hozzáértő szakembere összefoglalná egy cikkben a diesel autók tényleges hibaforrásait és esetleg megjelölné, hogy ezek javítása milyen nagyságrendű összeget tehet ki. Ezzel az összefoglalóval sok segítséget adhatna az esetleges autóvásárlóknak. Üdv, F040

Honda autós 2010.09.14. 13:39:57

Nekem a Honda nagy kedvenc!

Sosincs vele semmi bajom, max egy-egy kisebb javítás. Ezekre az apróságokra viszont találtam egy tök megbízható szervizt:

honda-auto.hu

Sutheo 2010.10.30. 23:57:02

Nekem az volt a leggázabb amikor apám fiestájában (2006-os a kocsi) kellett izzót cserélni. Az első lámpa kiszedése még neki is gondot jelentett és a visszarakás nehezebb volt. Igaz hogy nem autószerelő de az ilyesmi menni szokott neki (és amikor a notebookomat szedte szét hogy megnézze mi a baja, az pillanatok alatt megvolt...).