hozzászólások

  • attesz86: Sziasztok, nekem ez a repülés tetszik: youtu.be/MyyTdi8RK9E A hajtóműről bővebben: www.hunjettur... (2011.04.09. 13:57) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • wagnergabesz: Üdv.! Én vagyok a Gerle építője. A műrepülő vitorlázó, még hajtóművel sem tudja túllépni a 15-20... (2011.04.04. 20:11) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • Sutheo: Nekem az volt a leggázabb amikor apám fiestájában (2006-os a kocsi) kellett izzót cserélni. Az els... (2010.10.30. 23:57) Milyenek a mai autók egy szakember szemével?
  • ColT: @J.G.: A melóhelyemen ingyenes a parkolás (ipari övezet). A melóm meg megköveteli, hogy rohangássz... (2010.10.24. 01:02) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Kifordított kacagány: @J.G.: a hely az enyém, meg a tiéd, közterület. a mi pénzünkből épül és a mi pénzünkből tartják ka... (2010.10.20. 09:14) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Utolsó 20

várható időjárás

DeLuxe videók

Partnereink

Rendezvény

Forgalomszűrés 2.0

2010.09.27. 13:30 | Sanyi. | 15 komment

Címkék: vélemény pécs parkolás parkoló

Újabb hír jelent meg a Pécsi Hírek hasábjain, miszerint „újabb terveket, elképzeléseket vár az önkormányzat annak a kidolgozására mi módon lehetne szabályozni az autósok behajtását Pécs forgalomcsillapított övezetébe.”

Az általunk is kritizált első pályázat ugyanis sikertelenül zárult. Nagy Csaba – Pécs alpolgármestere – nyilatkozata szerint a megkeresett vállalkozók, vagy nem adták be pályázatukat, vagy eleve elálltak annak megtételétől. Arról nem szólt a fáma, hogy a megkeresett cégek a nem túl pozitív sajtóvisszhangok, vagy a terv – nyilvánvaló hibáiból, és nem túl realisztikus költségvonzataiból adódó – eleve kudarcra ítéltsége miatt álltak el a feladattól, de a polgármesteri hivatal kommunikációja a következő volt:

„ A pályázat sikere és a tervezési munka megkezdése érdekében új – csökkentett tartalmú – ajánlattételi felhívást és ezzel együtt szerződéstervezetet készítettek a városházán.”

Ez eddig tiszta. Az amúgy dörzsölt magyar vállalkozókat sem ejtették a fejükre. Szépek a nagyra törő tervek, de úgy néz ki senkinek sincs kedve belemászni egy újabb botrányba a kiadott, rövid idő alatt felületesen megtervezett, majd horrorisztikus összegek felemésztése után meg nem valósuló rendszer kapcsán.

Érdekes módon, megváltozott az álláspont a sorompós rendszer kapcsán is. Átkerült a nem támogatott kategóriába, hiszen erősen rontja a városképet. Hasonló besorolást kapott a lesüllyedő oszlopos megoldás is. Ez utóbbi szerintem ugyan abszolút nem rossz küllemű, arról nem is beszélve, hogy a város amúgy is tele van hasonló létesítményekkel – annyi, hogy azok nem süllyednek. Itt a kifogás a költség.

Na de...kapaszkodjanak meg!

Alpolgármesterünk szerint az ideális megoldás, a lámpás behajtás kombinálása rendszámleolvasó rendszerrel – és ezt mintha már hallottuk volna?!
Nekem ezzel kapcsolatban több komolyabb fenntartásom is van. Az első, hogy amennyiben a soropó egyértelműen csúfítja a városképet - márpedig ritka ronda lenne (sőt, a gyalogos forglmat is akadályozná), akkor ha körbemécsesezzük a belvárost,az miért nem? A másik az ár. Ha jól értelmezem a műszaki adatokat, abból kitűnik, hogy a rendszámfelismerő rendszer minden esetben megvalósul, hiszen a sorompók sem tudnak e nélkül megfelelően üzemelni. Ez tehát adott, biztosan meg van rá a vállalkozó is.
Mindemellett a lámpás megoldásnak van egy nagy hátránya is. Mondjuk hogy olcsóbb a kivitelezése, mint a lesüllyedő köveké, de nem igazán képez valós forgalmi akadályt. Aki akar, az be fog hajtani.

Véleményem szerint ezt az egész helyzetet legkultúráltabban, és költséghatékonyabban, egy chipkártyás rendszer, mozgó tuskó kombóval lehetne kezelni. Így meg lehet spórolni a komplikált felismerő rendszer elemeinek javát, és valószínűleg az összköltség is alacsonyabban maradna, viszont esztétikus, és könnyen kezelhető MŰKÖDŐ rendszert kaphatna a város. 

   
Ön mit gondol?




A bejegyzés trackback címe:

https://sopianaedeluxe.blog.hu/api/trackback/id/tr292326785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kifordított kacagány 2010.09.28. 08:10:47

ezekkel a megoldásokkal egyetlen baj van, az, hogy drága pénzen csupán átmeneti jelleggel nyújtanak tüneti kezeléseket. sokszor még azt sem. felesleges pénzkidobás az egész. úgy gondolom, hogy a kiváltó okot kellene megszüntetni. a kiváltó ok pedig az, amiért oda mennek az emberek, boltok, szórakozóhelyek, ilyesmik. ha ezeknek a helyeknek a vendégei annyian vannak, hogy meghaladják a terület fogadókapacitását, akkor célszerűen ezek számán kellene változtatni, nem pedig forgalomkorlátozással élni. az áthaladó forgalmat el lehet terelni, a célforgalmat nem.

sz4sz4 2010.09.28. 09:23:28

"Véleményem szerint ezt az egész helyzetet legkultúráltabban, és költséghatékonyabban, egy chipkártyás rendszer, mozgó tuskó kombóval lehetne kezelni. Így meg lehet spórolni a komplikált felismerő rendszer elemeinek javát, és valószínűleg az összköltség is alacsonyabban maradna, viszont esztétikus, és könnyen kezelhető MŰKÖDŐ rendszert kaphatna a város. "

A chipkártyás megoldáshoz szükség van kártyaolvasóra, azt rögzíteni kell valahova (+ 1 oszlop). Szerintem egy távirányítós megoldás egyszerűbb és gyorsabb lenne.

J.G. 2010.09.28. 11:52:06

A chipkártya, és a távirányító legnagyobb hibája, hogy lassan lehet kiadni. Egy rendszámfelismerő rendszerrel, ha valaki jogosultságot szerez, (mondjuk befizeti a díjat), egyből beengedhető, míg chipkártyát, vagy távirányítót le kell gyártani, át kell adni, stb.
Mivel a rendszámfelismeréshez igazából "csak" egy kamera, meg egy számítógép kell megfelelő programmal, az utcaképet nem csúfítaná, ha jól csinálják.
Cserébe drága.

eml 2010.09.28. 23:37:34

@Kifordított kacagány:
Bár egyetértek veled, mégis hogy gondolod? Bezáratni helyeket?

Ismétlem, az okot kell kezelni, nem az okozatot tologatni.

Kifordított kacagány 2010.09.29. 18:12:14

@eml: eleve ott kellett volna kezdeni, hogy ki sem kellett volna adni a működési engedélyt arra a sok üzletre. tudod, ez is várostervezés. és igen, be kell záratni helyeket. természetesen jogszerűen. van egy olyan lehetőség, hogy kisajátítás. ha azt a temérdek pénzt amit arra szánnak, hogy ilyen bohóckodós forgalomcsökkentő varázslatokat fizessenek belőle, inkább az üzletek felvásárlására és bezárására költenék, sokkal hatékonyabb megoldás lenne. persze mindezt nem ész nélkül, hanem a város későbbi arculatának megtervezésével. esetleg dőre módon úgy, hogy rögtön elképzelések is lennének arról, hogy a kivásárolt ingatlanokat miként tudnák hasznosítani.
a legtöbb városban azért okoz gondot a közlekedés, mert a belvárosi részeken egymás seggébe érnek az ilyen objektumok. nagy részük olyan, amire az ott lakóknak többnyire nincs is szüksége. én úgy gondolnám, ha már amúgy is tömegével épülnek a bevásárlóközpontok, ahol általában megoldott az odajutás és a parkolás kérdése is(na jó, az árkád erre nem annyira jó példa), akkor ezek jellegzetességeit kihasználva ki kellene költöztetni olyan területekre a vendégvárókat, ahol anélkül oldható meg a közlekedés újjászervezése, hogy történelmi városrészeket kellene elcsúfítani, tönkretenni, vagy éppen e helyen tömegeket korlátozni a mozgásszabadságukban.

Kifordított kacagány 2010.09.30. 20:48:15

@eml: persze, csak kényelmetlen kivitelezni és nem olyan jó buli az érdekelteknek, mint ilyen hűdefontos kapurendszert meg hasonlót bevezetni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.01. 03:50:56

Szerintem teljesen jó az övezet határa, aki ott lakik, annak lehet biztosítani a bejutást, csak tényleg, a megvalósítás módjával van a gáz.
Egyébként szerintem is a tuskós-kártyás rendszer a frankó. Rá kell széni a pénzt, ennyi.

@Kifordított kacagány: Nem kell ezeknek feltétlen autóval menniük. Egyébként este már az Árkád melletti, a Jókai utcai, és egyéb környékbeli parkeszok sem fizetősek, nappal van busz, séta, és fizetőparkoló. Egyébként aki ügyintézni meg a Kossuth térre az orrmányirodába, azzal mi van? Polgárjenő hivatalba, Európa Házba, Széchenyi szakközépbe, Belvárosi általánosba...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.01. 03:51:26

Szerintem teljesen jó az övezet határa, aki ott lakik, annak lehet biztosítani a bejutást, csak tényleg, a megvalósítás módjával van a gáz.
Egyébként szerintem is a tuskós-kártyás rendszer a frankó. Rá kell széni a pénzt, ennyi.

@Kifordított kacagány: Nem kell ezeknek feltétlen autóval menniük. Egyébként este már az Árkád melletti, a Jókai utcai, és egyéb környékbeli parkeszok sem fizetősek, nappal van busz, séta, és fizetőparkoló. Egyébként aki ügyintézni meg a Kossuth térre az orrmányirodába, azzal mi van? Polgárjenő hivatalba, Európa Házba, Széchenyi szakközépbe, Belvárosi általánosba...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.01. 03:52:11

Szerintem teljesen jó az övezet határa, aki ott lakik, annak lehet biztosítani a bejutást, csak tényleg, a megvalósítás módjával van a gáz.
Egyébként szerintem is a tuskós-kártyás rendszer a frankó. Rá kell széni a pénzt, ennyi.

@Kifordított kacagány: Nem kell ezeknek feltétlen autóval menniük. Egyébként este már az Árkád melletti, a Jókai utcai, és egyéb környékbeli parkeszok sem fizetősek, nappal van busz, séta, és fizetőparkoló. Egyébként aki ügyintézni meg a Kossuth térre az orrmányirodába, azzal mi van? Polgárjenő hivatalba, Európa Házba, Széchenyi szakközépbe, Belvárosi általánosba...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.01. 03:55:41

Ja egyébként Pécs belvárosa nem is akkora, hogy autó nélkül ne lehetne 20 perc alatt bárhova eljutni benne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.10.01. 03:58:35

Meg aztán, a belvárosban nagyon régóta szinte senki nem hajthat be. Nem is volt kifejezetten sok az autó, nekem pl. így is kb. megfelel. A taxik a Széchenyi téren meg nem hiszem, hogy sok mindenkit zavartak.

Kifordított kacagány 2010.10.01. 18:55:43

@ColT: egyrészt ne akarja senki megmondani másoknak, hogy mivel akarjanak ide vagy oda menni. nem sok közük van hozzá. a legtöbbször jobb, kényelmesebb és praktikusabb autóval menni. pláne ha messziről mész. nekem is szokott dolgom lenni pécs belvárosában de eszembe sem jutna pl bringával megtenni az oda vezető 50km-t. hadd döntse már el mindenki, hogy mivel akar menni.
másrészt pedig senki nem mondta, hogy mindent meg kell szüntetni az adott térségben. csupán arról volt szó, hogy annyival kell csökkenteni a látogatott objektumok számát, amennyi ahhoz szükséges, hogy a látogatók ne lépjék túl a terület befogadóképességét.
nem nagyon értem, hogy a fizetős parkolók hogy jönnek ide. bár én elítélem a fizetős parkolók rendszerét, de az adott témát tekintve teljesen mindegy, hogy fizetős, vagy ingyen parkolási lehetőséget biztosítanak, illetve jelen esetben nem biztosítanak.
az árkád parkolási lehetőségei meglehetősen korlátozottak. abszolút mértékben is és más hasonló objektumhoz viszonyítva is. szerintem ez nyilvánvaló. mint ahogy az is, hogy az árkád látogatása során nem a környező utcákban történő parkolás a megfelelő megoldás.

loláb 2010.10.08. 21:22:16

@Kifordított kacagány: "bezárni helyeket"

Isten ments. Pécsnek van a megyeszékhelyek közül a legszinvonalasabb belvárosa, ami pont attól jó, hogy egy nyári átlag hétköznap este tízkor tömegek vannak az utcán, más városban olyankor megáll az élet.
Te ezt akarnád tönkretenni, csakhogy behajthass a belvárosba autóval?

Kifordított kacagány 2010.10.11. 07:40:49

@loláb: egyrészt én annyira nem rajongok a tömegekért, másrészt nem látom be, hogy ha a tömegek nem a belvárosban, hanem egy kicsit odébb vannak az utcán az miért lenne hangulatromboló.