Szeretnék nektek egy-két okos tanáccsal szolgálni a gokartozással kapcsolatban.
Van itt két lehetőség, a bér-gokart, és a verseny kart. Sokan azt hiszik a két történet ugyan az, pedig igen nagy a távolság a kettő között.
vs.
Lássuk mik is ezek.
A bér kart külsőre megszólalásig úgy néz ki mint a verseny, de a teljesítmény különbség óriási. A hazai pályák javán a 4 ütemű, 200cm3 –es 6,5LE-ős motorokat használják, vagy a 250-es 9,5 lovasat. Tehát itt az első nagy különbség, a verseny gépek közt az első 4 ütemű az SWF (Super World Formula) 200 cm3-es és 21LE, és létezik már az F1-Tech névre keresztelt 250 cm3 –es (35LE) illetve ennek egy injektoros változata 45LE –vel, valamint végül a csúcs, a király kategóriának számító 2 ütemű Rotax Max a maga 34LE-jével.
A bér gépek teljesítményét szabályokban korlátozzák és abban a leírásban le vagyon írva, hogy ezen gépek max: 40 km/h sebességgel mehetnek. Persze vannak pályák akik ezt „rugalmasan kezelik”. Megengedik, sőt esetenként túl is lépik ezt a sebességet (saját felelősségükre). A verseny gépek végsebessége ezt messze felül múlja, ami azt jelenti, hogy akár 160km/h sebességre is képesek.
Hasonlítsuk csak össze a két képen látható elemeket is...
Igen, a tank az csak matrica, de a padlólemez az nem hazudik:)
A bér gokartoknál nem szoktunk különösebb beállításokat végezni, a versenygépeket ellenben minden pályára beállítjuk, karburáljuk - ugyan úgy mint a Forma-1 es autókat. Ezer, és ezer trükkje van annak, hogy melyik pályára milyen beállításokat használjunk, és természetesen ezek olyan féltve őrzött titkok mint a nagyoknál a király kategóriában.
Tehát a „titkok” közül néhány itt, nektek akiket érdekel.
A gokartozásnál alap, hogy a delikvens mindenekelőtt minél jobb köridők elérésére törekszik. Tartsuk szem előtt, hogy a kart minél kevesebbet csússzon, és a kormánya minél hamarabb kerüljön vissza az egyenes irányba, hisz ez a kis gép csak akkor tud gyorsulni ha mindig az optimálishoz a leg közelebbi pozícióban van, illetve ha legkisebb súlyt kell megmozgatnia. Ezért ha az egyenesbe érsz próbáld meg kis felugrásokkal ezt elősegíteni. Ha utolérsz egy lassabb versenyzőt, azt ne kilökve akard leküzdeni, hanem figyeld meg mely kanyar kombinációt nem tudja rendszeresen jól abszolválni, és akkor ott van előtted a lehetőség a sportszerű előzéshez. Még egy nagyon fontos dolog. Tanuld meg, hogy vannak olyan kanyarok amiket rontanod kell ahhoz, hogy a következőből jól tudj kijönni. Nem mindig a papírforma szerinti ideális ív a jó!
Első körben ez amit feltétlen szem előtt kéne tartani annak érdekében, hogy akár nyerő pozícióba fejezhesd be a futamokat!!!
Próbáld ki, aztán majd folytatjuk;)
hozzászólások