hozzászólások

  • attesz86: Sziasztok, nekem ez a repülés tetszik: youtu.be/MyyTdi8RK9E A hajtóműről bővebben: www.hunjettur... (2011.04.09. 13:57) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • wagnergabesz: Üdv.! Én vagyok a Gerle építője. A műrepülő vitorlázó, még hajtóművel sem tudja túllépni a 15-20... (2011.04.04. 20:11) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • Sutheo: Nekem az volt a leggázabb amikor apám fiestájában (2006-os a kocsi) kellett izzót cserélni. Az els... (2010.10.30. 23:57) Milyenek a mai autók egy szakember szemével?
  • ColT: @J.G.: A melóhelyemen ingyenes a parkolás (ipari övezet). A melóm meg megköveteli, hogy rohangássz... (2010.10.24. 01:02) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Kifordított kacagány: @J.G.: a hely az enyém, meg a tiéd, közterület. a mi pénzünkből épül és a mi pénzünkből tartják ka... (2010.10.20. 09:14) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Utolsó 20

várható időjárás

DeLuxe videók

Partnereink

Rendezvény

Mostan színes motorokról álmodom

2010.09.03. 10:05 | IPK | 22 komment

Címkék: motor robogó suzuki vespa motorvásárlás

Minden évben elhatározom, hogy veszek nagymotort, aztán minden év úgy múlik el, hogy gépjárműparkunk nem bővül egy újabb kétkerekűvel. Igazából még odáig sem jutok el, hogy a nagymotor vizsgát letegyem. És így megy ez már 15 éve.

Nem mondhatnám, hogy a feleségemet ez különösképp zavarná. Addig alszik nyugodtan, amíg nincs „igazi” motorom. Roppant veszélyesnek tartja a motorozást, nem is érez soha késztetést, hogy ráüljön a robogónkra, ami azért lett ilyen babakék színű, hogy hátha kedvet kap hozzá. A bukósisakja összesen annyit volt a fején, amíg felpróbálta a boltban. (Tényleg, nem kell valakinek egy kisméretű, bukó?) Nekem viszont még a robogózás is örömet tud okozni, egy nagymotoron biztos még jobban tudnám érezni magam. Kezdek beletörődni, hogy úgy fogok megöregedni, hogy maximum csak álmodozom valami kedves kétkerekűről. De mi lenne, ha mégis… Milyen vasat tudnék szeretni?

Kezdjük talán egy nagytestű robogóval, indulásként hátha az lenne a kézenfekvő megoldás. Nagyjából két versenyzőre tudnám leszűkíteni a kört. Egyik a Vespa lenne. Már a Piaggióm helyett is azt akartam venni, de bíztam benne, hogy a nő kedvet kap, ezért inkább nagykerekű gépet választottam. Ha előre tudom, hogy nem az ő farmerja fogja kikoptatni az ülést, most biztos Vespám van. Mondjuk egy GS 150. A motorokon nagyon szeretem a különálló üléseket, a Vespákon viszont sosem tetszett a rugósnyereg-szivacsülés páros. A GS pedig már „egybeülést” kapott, a formája viszont még megmaradt olyan kecsesnek, ami miatt beleszerettem. Persze, ha vennék egy ilyen öreg robogót, az év nagy részét valószínű, hogy a garázsban töltené, nem nagyon lenne szívem napi használatba befogni.

Marad a Honda Helix. Valahol még megvan az a Motor Revü, amiben először láttam meg, már akkor is csak vakartam a fejem, hogy tudtak ilyen bizarr kétkerekűt piacra dobni. Beteg, beteg, beteg, nincs jobb szó rá. Lehet chopperesen pöffeszkedni a kényelmes, szélvédett ülésen, figyelni a digitális kijelzőn vibráló számokat, meg hallgatni a földre koppanó álkapcsok hangját. Kizárt, hogy észrevétlen marad a forgalomban.

Ettől függetlenül mégis inkább valami „normális” motorra vágyom. Olyanból meg már jóval többet el tudnék képzelni magamnak. Leginkább valami cruiser, vagy naked bike tetszene. Sportgépen görnyedni nem vágyom, pályára meg sosem vinném, enduro meg a chopper pedig amolyan határeset; találnék köztük is izgalmasat, de nem biztos, hogy nekem valók.

Suzuki Katana, ezt vágnám rá, ha valaki megkérdezné, mit szeretnék a legjobban, betegesen tetszik a formája. Lehet nem ez a legjobban motorozható gép, lehet, hogy nem ez a legkényelmesebb, lehet az is, hogy nem a legmegbízhatóbb, de motornál nekem ezek a legkevésbé fontos szempontok, egyelőre. Tetsszen, ez a lényeg. A Katana, pedig nagyon bejön. Imádom a teáskannaszerű orridomot, a kétszínű ülést és az ülés oldalára helyezett benzincsapot. Nagy szerencsével félmillió környékén kapnék is elfogadható állapotút, annyit meg talán nem is sajnálnék motorra. 

Félmillió környékén akad Aprilia MOTO 6.5 is. Ismét csak a forma, ami miatt felkerült a listámra. Szimpatikus benne az egyhengeres Rotax blokk is. Egyrészt, ha megfelel a BMW-nek, biztos nem lehet rossz, másrészről imádom a nagy hengerűrtartalmú egyhengeresek hangját.

 

Nem sokkal kellene mélyebbre nyúlni a zsebbe egy Triumph Speed Triple miatt sem. Persze kizárólag a jó öreg T300-as kellene. Egy motor ami Cafe Racernek készült, de úgy, hogy nem akar annak látszani. A korabeli tesztek alapján nagyon kellemes vele motorozni, meztelen, fekete és van benne kraft. Kell ennél több?

 

Mondjuk észrevettem magamon, hogy amióta gyerekem van, jóval elővigyázatosabb vagyok, lehet nem is akarnék a szerpentineken lábtartót szikráztatni - talán jobban tudnék örülni egy Thunderbirdnek? Előnyös testtartás, kényelmes ülés, retro külső és ebben is ott a háromhengeres, soros motor. Bónuszként ott a tankon a domború szájharmonika. Vagy egy Bonneville. Igaz annak csak két hengere van, de legalább nem csúfítja el a vízhűtő. Vagy mi lenne, ha ilyen döntögetős-retrós lenne, egy Thruxton.

 

De ezzel már jócskán beleszaladtam az álomvilág kategóriába, ami nem baj, mert már a Helixhez is annyi pénzt kéne összekapirgálnom, amiből inkább a garázs alapjait csinálnám meg, szóval hadd szóljon a rock ’n’ roll. Drága motorból mi is kéne… Ducati Sport 1000 Biposto, vagy 1000 S. Nem tudnék dönteni. A bipostora fel tudnám pakolni a feleségemet is és a kormány végeire rakott tükröket is napokig tudnám simogatni. Az S viszont annyira mokányul néz ki az első félidommal és a lavórnyi fényszórójával, hogy a Joe Bar Team-ből mindenki ilyet akarna, ha egyszer életre kelnének. Két utcával lejjebb van egy szép vörös egy srácnak, élőben talán még ütősebb, mint képeken.

 

Hirtelen ennyi. Lehet, ha holnap kellene összeállítanom a listát, más motorokat mondanék. Egyedül csak a Katana marad biztos pont. Olyan mindenképp kellene.
És Önöknek?
 




A bejegyzés trackback címe:

https://sopianaedeluxe.blog.hu/api/trackback/id/tr952267036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommodore · http://tommodore.blog.hu 2010.09.03. 10:35:17

"Kéne venni egy kis robogót! Á talán érdemes lenne rögtön egy utazó robit? Akkor meg már egy kisebb váltós? Hamar kinövi az ember legyen kicsit erősebb. Ennyiért már majdnem lehetne akár egy ütősebb is ?! ...." - így megy ez :)

Katana helyett én a Helixel bővíteném a "gépparkot".

Bazsi(HUN) 2010.09.03. 11:48:48

Nekem is bejön a Katana.:) Van abból viszonylag kicsi is, 250-es. Azzal simán lehetne kezdeni. Gondolom naívan.:) Persze nekem egy monster, vagy cagiva raptor az álom, de ez a T300-as is tetszik, meg úgy mind amit felsoroltál. A Helixet, meg simán kipróbálnám, milyen lehet azzal a b@zi orral manőverezni?:D

csiky944 2010.09.03. 12:14:14

@Bazsi(HUN): 250-es sornégy? eeeee
finom gép,meg állat hogy pörög mint a barom
de amikor 6.-ba 60-nál 6ezret forog az nem begyere
szénné kell forgatni

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.03. 12:20:08

@csiky944: Ja, de pörög is 18 000-et. Legalábbis volt egy ilyen hirdetés a használtautón. Na, az szerintem még mindig ott van. Négyszázból már finom a sornégy, de azt is forgatni kell. Én valami endurót néznék az IPK helyében, öreg négyütemű, nem túl nagy köbcentist, vagy ilyesmit. Az is motor, meg poén is. Nekem sose lesz, de én ezt már beismerem, IPK még nem:)

Rendsz3r 2010.09.03. 12:22:14

Kawasaki GPZ 750 UT
Kawa Z 1000 LTD
azthiszem ezekre vágyom igazán :)

Bazsi(HUN) 2010.09.03. 12:49:32

@csiky944: Igen kicsit kegyetlen dolog, de ezvan!:D Azért nem hiszem, hogy annyira drámai a helyzet, vagy vezettél már ilyet? Mert én csak találgatok.:)

Bazsi(HUN) 2010.09.03. 12:52:12

Na mivan, írok de nem csinál semmit!:D

Tehát:

@csiky944: Hát igen kegyetlenül hangzik, de ezvan!:) Amúgy te már vezettél ilyet? Mert én csak találgatok.:)

Bazsi(HUN) 2010.09.03. 12:52:48

Csodálatos blogmotor... imádom! Sajnálom a dupla (így már tripla kommentet!:D).

csibu955 2010.09.03. 14:09:38

Helyedben a boni vagy a Thruxton. bár a thunderbird is nagyon jó.
Nem mintha a triple nem lenne jó, de sztem inkább kezd egy retros géppel.

Psziho 2010.09.03. 15:43:02

rengeteg motorom volt mindenféle stílusú 50-1000 köbcentiig,chopper pályamotorozás enduró robogók monkey vespa
de

egy triálmotorral felugrani egy akadályra az olyan élmény amit csak átélni lehet elképzelni nem

azóta más nem is létezik

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.09.03. 15:57:19

Katana már volt, köszönöm, többet se. Vagyis sokadik motornak, meleg, esőmentes nyári napokra esetleg.

A tökéletes motor keresése olyan, mint a Nagy Ő utáni vadászat: "attól, hogy nem ő lesz az igazi, még lehetnek élvezetesek a vele töltött percek" :)

A jelenlegi állomás: www.hegylakok.hu/?p=2099

IPK 2010.09.03. 16:08:50

@Psziho: triál motorozás...hmmm. nagyon tetszene, de én még a bmx-el sem tudtam soha komolyabb trükköket, lehet ez sem menne. pedig vidám dolog lehet pattogni mindenféle akadályon egy motorral.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.09.03. 16:09:25

@IPK: Ezt most elképzeltem...habtestű barátom :))))

csiky944 2010.09.03. 16:39:12

@scheerti: 4.-be leforogja a 18-at
de 6.-ba már nem
ott már nincs semmi nyomaték

csiky944 2010.09.03. 16:41:14

@Bazsi(HUN): nem volt,csak ismerősnek,meg mentem 400-as 4hengeressel,azt is forgatni kell mint állat,bár az már jobb
egy mai 600-as speedgépet is forgatni kell
a régi 750-es olajos szuka ezér volt jó,ment nyomatékból is

Psziho 2010.09.03. 17:04:26

gondolom aki a 250 bonsai sportra vágyik az pont azért akarja hogy sikítson-nem?

meg van annak is a varázsa mikor visít és tolja neki az ember-akár a nőknél:D

pickapu 2010.09.03. 18:26:24

Ha volna rá elég pénzem, megelégednék egy Suzuki DL 650-nel. Volt szerencsém kipróbálni (a bátyámét). Talán lehetne alacsonyabb, mert a lábam éppen csak leér róla, de egyébként tökjó.

AciDuzzu 2010.09.05. 10:18:11

Szerintem a Katana 750S plexivel design-ban mindent visz, a 4 henger leömlője meg az a bukólámpa...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.05. 15:37:58

Kedves IPK, ismerek egy csávót, annak van ilyen bukólámpás Katanája. Meg egy fél, darabokban. Ha jártál volna az OT-expon (jártál?), láthattad volna a TC standon. Az ürge ilyen kis modellekkel foglalkozik, néha építget is, van neki egy még meg nem épített Tamiya New Katana készlete is. Ha akarod, egyszer megmutathatja a motrot, csak tervei szerint valamikor rendbe kellene szedni esztétikailag, meg a kettest kidobálja, pedig nem Pannónia.

IPK 2010.09.05. 15:43:23

@streetsta: igen, tudom.
isten igazából nekem az s1-es a szívem csücske, ami a fotón van, a pislogóst csak azért tettük bele, hogy látszon, még a "simánál" is volt kreténebb.
ot expon nem voltam, de mondtam, egyszer rászánok egy napot, hogy végignyálazzam a gépjárműparkodat.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.05. 15:50:17

@IPK: Volt ám egy bukólámpás robogó is, csak nem jut eszembe a neve. De meggugliztam: www.motorscooterguide.net/page1/page12/page12.html
Honda Elite. Nnna, ez a beteg.