hozzászólások

  • attesz86: Sziasztok, nekem ez a repülés tetszik: youtu.be/MyyTdi8RK9E A hajtóműről bővebben: www.hunjettur... (2011.04.09. 13:57) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • wagnergabesz: Üdv.! Én vagyok a Gerle építője. A műrepülő vitorlázó, még hajtóművel sem tudja túllépni a 15-20... (2011.04.04. 20:11) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • Sutheo: Nekem az volt a leggázabb amikor apám fiestájában (2006-os a kocsi) kellett izzót cserélni. Az els... (2010.10.30. 23:57) Milyenek a mai autók egy szakember szemével?
  • ColT: @J.G.: A melóhelyemen ingyenes a parkolás (ipari övezet). A melóm meg megköveteli, hogy rohangássz... (2010.10.24. 01:02) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Kifordított kacagány: @J.G.: a hely az enyém, meg a tiéd, közterület. a mi pénzünkből épül és a mi pénzünkből tartják ka... (2010.10.20. 09:14) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Utolsó 20

várható időjárás

DeLuxe videók

Partnereink

Rendezvény

Örvendjünk feleim! - Chevy Aveo teszt

2010.09.16. 14:00 | Sanyi. | 42 komment

Címkék: teszt chevrolet aveo chevy használtteszt

aveo, avere - üdvözölve van, örvend pl. Ave, Maria! Ave, Caesar!

Nagyon benne vagyunk a használt autó tesztekben. Én is autóvásárláson töröm a fejem. Van is egy elvem ezzel kapcsolatban, mégpedig az, hogy szarnak nem adunk pofont. Ez esetemben azt jelenti, hogy nem kell ugyanaz pepitában, tehát felfelé kell lépni.
Sok mindent nézegettem úgy 900.000 Ft körül. Egész jó vasakat lehet kapni ebben a szegmensben, koruk általában 10-15 év. Saját jellemhibámból kifolyólag szinte csak japán autókat nézegettem. Mazda Xedos 9 Mitsubishi Sigma, cápa Galant, Nissan Maxima…

Aztán úgy esett hogy jelenlegi kocsimat nagyszervizre küldtem, és valami kellett. Kézenfekvő volt - hogy mivel csereautó nincs, bérelni pedig elég meredek -  a családból kérek kölcsön valamit. Mostoha apámnak ugyan van céges kocsija de egy MPS3-ast elkunyerálni megint csak almás-deres. Édesapámnak azonban nem kellett a sajátja,  így került 3 napra alám egy 1.4-es Chevrolet Aveo, mai posztunk sztárja. 

Elöljáróban álljon itt egy rövid jellemzés a forgalmazó weboldaláról:

"Chevrolet Aveo – praktikus társ a nagybetűs Élethez.

Fedezze fel a Chevrolet új, praktikus és stílusos Aveo modelljét. Kiemelkedően alacsony fogyasztása (5,5 l / 100 km, vegyes fogyasztás) és teljesítménye csak ízelítő a sok jóból. Tágas és jól alakítható: az 5-ajtós Aveo egy igazán jó vétel megfizethető áron."

Na, akkor basszunk oda a kommersznek!

Ahová az Aveo tartozik az egy érdekes kaszt, Lianák dzsungele. „Új” autó – ebben a konkrét példányban 22 ezer kilométer van, ami szerény véleményem szerint még a bejáratás időszaka szinte, annyira kevés. Ebből kifolyólag az autó gyakorlatilag tökéletes, kitűnően megítélhetőek a tapasztaltak.

Apró adalék, hogy az Autófília levlistáján simán el tudtam adni a srácoknak, hogy ez az új kocsim. Nem kis meglepetésre azonban előjöttek az elfojtott indulatok, és vérre menő harc kezdődött a Liana és R19 tulajdonosok között:)

Szóval az Aveo. Megpróbálok elvonatkoztatni, hátradőlök a fotelban, és megpróbálom potencionális Sevrolé tulajjá képzelni magam. Már jelenik is meg a láthatósági mellény a kalaptartón, a kocsi műszálas huzatain takaró libben. Meglesz az!

Az autó első blikkre, tömör test vékony lábakon. Egy túltáplált Bambi boci szemekkel. A rútság a használhatóság ára. A magas építés jól jön a dűlőúton a telekre, és az sem baj, ha az asszony félig a padkára áll az ovi előtt. A nagyi is kényelmesen száll be, csakúgy siklik befelé, mert az ülés pozíció leginkább a kredenc előtti hokedliéra emlékeztet. Egyenesen tartja a hátat és a lábakat. 90 fokos szögben hajlik a térd is. Megvan azonban a maga előnye ennek az elrendezésnek. A kis dagadék magas, és így marad elég fejtér is, valamint a relatíve is alapterületen így foglalják el az utasok a legkisebb helyet. Én 180cm vagyok, kényelmesen elfértem magam mögött.

A belső tér, meglepően jól sikerült. Letisztult formák, dinamikus ívű, de nagyon jól elrendezett műszerfal. Gyakorlatilag minden kiegészítő kapcsolót a középkonzolra helyeztek. Itt a CD-s rádió, a hűtés-fűtés-klíma irányítás, és a vészvillogó gombja. A tornyot a két „Alfás” légbeömlő uralja.

Természetesen mint minden távol-keleti típusban, itt is megtalálható a szent kvarcóra. Apró oltárt kapott a műszerfal hegyének tetején. Az egység a 30 éve változatlan típus – hatalmas mennyiséget gyárthattak belőle.

Az óracsoport konzervatív és semleges. Éjszaka megnyugtató sejtelmes zöld színben világít. Az egyetlen dolog ami nekem megbontja az óracsoport egyensúlyát az a két szimmetrikus mutatós kijelző középen. Mehettek volna két szélre alulra.

A beltérben alkalmazott anyagok nagyon kellemes meglepetést okoztak. A sötét szín, és a bőrhatású nem teljesen kemény felületek határozottan feldobják az ember közérzetét. Undorodva gondoltam a nem rég látott kicsi Renault RS-ekben látott szégyenletes műanyagokra, noha ezek az illesztések nincsenek partiban az ott tapasztaltakkal. Ez a „valami hibádzik az illesztéseknél” érzés a kocsi külsejére is jellemző.

A jellegtelen külső feldobása nem sikerült olyan jól mint a belsőé. 

Nos rendben, elférünk, de be kell tenni a kapát, a gumicsizmát, haza felé meg a rengeteg zöldséget. A 400 literes csomagtartó kialakítása nem rossz. Látványra talán még nagyobbnak is tűnik mint valójában.

A jól megválasztott hátfalmagasság optikailag feneketlen lyukká varázsolja az amúgy gépészeti tér hatását sugárzó üreget.


Na de hogyan lehet ezzel közlekedni?

A motor GM. Opel származék. Hajszál híján 1400 cm3, 16 szelep. A „gép” 94 Le-t tud 6200-as fordulat mellett, és 130 Nm-t 3400-as fordulaton. Megjelenésre az E-Tec II névre keresztelt motor egy mosógép belsejére hasonlít leginkább.

Rengeteg műanyag található benne, ami bizonyára jó minőségű, de reméljük az idő múlását is bírják majd.

Az autót egyébként remekül mozgatja – tessék mindent a helyén kezelni -, mivel nincs igény félelmetes gyorsulásra, egy nyugdíjas, vagy egy egyszeri kezdő családapa első autójának még kimondottan dinamikus is. A dinamikának mondjuk ára van, ha tiporjuk a bocit, akkor simen elnyel 9 litert is százon. Normál esetben a fogyasztás 6-7 liter köül alakul. Ami hosszas gondolkodás után eszembe jutott, mint legjobb jellemzés, az az egyszerű kezelhetőség, és a praktikusság. Olyan mint egy hajszárító.
A kormányról gyakorlatilag semmilyen visszajelzés nem érkezik, a mellett hogy ez szar, egy kezdő sofőr számára megkönnyíti az együttélést, mert nem kell aggódnia a vályúk miatti kormánytekergetésről, mert nem is tud róla.

A futómű nem tűnik erősen túlméretezettnek.



A kipufogórendszer rendkívül halk – konkrétan semmit nem hallani, ha megy a rádió -, ami nem is csoda.

A sebességváltó érzetre kicsit műanyagos. Nem az a kimondott lekvárkeverős, hanem olyan kis Lego szerű. A kezelése engem a Renault Clio II-ére emlékeztet a legjobban. Döntse el ki-ki maga, hogy ez most jó vagy rossz. Minden fokozatot simán megtaláltam, egyetlen problémám akadt csak. Három esetben is előfordult, hogy nem voltam biztos abban hogy 3-ban, vagy 5-ben van a váltó. Ez a kiosztás, és a némaság együttes hatására alakulhatott ki talán, de természetesen egy a fordulatszámmérőre vetett pillantás után rögtön tudja az ember merre jár.

Szumma-szummárum...

...az Aveo egy olyan autó, ami igazából egy eszköz. Tágas célcsoportra lőnek vele a nyugdíjasoktól, a kispénzű családokig. Amit kapnak az érzelmet nem gerjeszt, viszont megteszi azt amire kell. Olcsón. Tűrhető kényelemmel, és egy kis hamis erőltetett eleganciával.


Ha erre kell, vigyék, és használják egészséggel!

Nem fognak csalódni.

 

"Kedvcsinálónak" pedig itt a kocsi töréstesztjéről készült két videó:


 

 




A bejegyzés trackback címe:

https://sopianaedeluxe.blog.hu/api/trackback/id/tr942299130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.09.16. 14:48:55

Hát, nekem is semmilyen az Aveo... De persze akinek csak egy közlekedési eszköz kell, avagy nincs pénze jobbra, annak frankó.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.09.16. 15:38:59

Kit érdekel az aveo, mikor a Sharan VR6 a király! :)

esef 2010.09.16. 15:50:25

Ez egy Daewoo. A Chevrolet valami egészen más...

esef 2010.09.16. 15:53:49

Én meg 2 méter vagyok és nem férek el elöl egy ilyenben. Hátul meg pláne nem.

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.09.16. 15:55:07

Én sem nevezném chevroletnek. A chevrolet az egy amerikai autó, amelyből még nagyon régen készült jó autó is. A daewoo pedig egy olyan jármű, amelyből van 1-2 jó darab, de amúgy nem nevezhető autónak.

prokee · http://prokee.blog.hu 2010.09.16. 15:59:35

"az Autófília levlistáján simán el tudtam adni a srácoknak"
Nono...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.09.16. 16:07:24

Komolyabbra fordítva a szót:

Ennél már csak az 1.6-os automata USA kiviteles Aveo a faszább,csak a fogyasztása ne volna 10l állandóan.

khaleeji 2010.09.16. 16:12:30

ha vki keveset megy és nem akar pöffeszkedni, akkor kitűnő választás.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.16. 16:56:13

Itt IS szeretném elmondani, hogy a Suzuki Liana egy fos. Aki pedig azt állítja, hogy 190-et megy, azt KÖRBERÖHÖGÖM. Pont.

Mondjuk, lehet, hogy épp ezért a kicsit nyers őszinteségért nem vagyok már sem AF-szerkesztő, se a levlista tagja. De legalább leszarom, muhahaha.

Harcimaci 2010.09.16. 17:18:08

@scheerti: Pedig megy 190-et a liana.:D csak nem mindegy,hogy mi húzza.:DDDD

w a s d 2010.09.16. 17:44:36

Szerintem kár, hogy sok új japán kocsiban már nincs különálló kvarcóra.:(

Adam2101 2010.09.16. 17:46:42

Maradi vagyok így inkább Astra Classic II. 1.6 8V

Puma86 2010.09.16. 17:53:35

nem jól emlékszem arra, hogy az EURO ncap törésteszten az aveo egy csillag áthuzva redménnyel zárt?

totalcar.hu/tesztek/tores/aveo/

De tessék venni bátran.. :DDD

ShwartzWazul 2010.09.16. 17:54:14

Lehet, hogy csak azért mert a papa autója, de kicsit túl lett fényezve ez a jármű. Különösen az elféréssel van gond. 184 centimmel és 100 kilómmal nem vagyok extrém méretű. Nem fekve vezetek, de nem is 10-12-2-es fogással (12-es harapva értendő). Az első ülést magamra beállítva, nem fértem el magam mögött. Ez nem azt jelenti, hogy kényelmetlen és szoros volt, hanem konkrétan nem tudtam beszállni.
A konkurenciával való összehasonlításra elég jó alap az alanti videósor.
Aki ismeri, csak felidézés végett nézze meg a harmadikat, a konklúziót.

totalcar.hu/tv/2006/05/13/Totalcar_152_adas_2006_majus_13_-_Puttonyos_kisautok_az_elso_menet/

totalcar.hu/tv/2006/05/13/Totalcar_152_adas_2006_majus_13_-_Puttonyos_kisautok_masodik_menet/

totalcar.hu/tv/2006/05/13/Totalcar_152_adas_2006_majus_13_-_Konkluzio/

Puma86 2010.09.16. 17:55:43

elküldi amit írok? :D

pickapu 2010.09.16. 18:36:33

@F/: A Nagy Szent Kvarcórát már az én kocsimban is belerakták a fordulatszámmérőbe. Bezzeg a Mazdámban, még ott zöldellt középen. :)

Ennek a kocsinak meg nincs is kereke.

acsa77 2010.09.16. 18:41:32

Az eredeti Daewoo-s őse is már gyenge karosszériájú volt, és futóműve tragikus. Utóbbi javult kicsit, de a karosszérián még spóroltak is tovább az acélon... Tipikus GM-hozzáállás. A motor pedig eléggé benzinfaló. Pedig nem nehéz konstrukció. Újonnan olyan durva árlista-csökkentésre van szükség más kisautógyártókhoz képest a helyes ár-érték arány betartásához, amilyet senki nem kap meg. Magyarán drága újonnan.

hamika 2010.09.16. 19:54:11

A-b be eljutni teljesen jó.Faternak volt egy Lanosa 98töl 2005 ig
175000 km h dob csere 1*,féktárcsa 2* betét vagy 6* és olaj.
Fillérbaszó hiteles magyaroknak inkább ilyen való, mint 10-13 éves nyugatrón eldobott prénium de még csillogó vas.
Akinek nem inge......

McK (törölt) 2010.09.16. 20:03:07

@scheerti: A liana egy határ szar valóban.
Mondjuk vakarom a fejem,hogy ez most hogy jött ide..
A többiben meg igazad van.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.09.16. 20:19:04

@McK: Kérdezd az AF-szerkesztőket, ők elmondják bővebben, ha akarják.

Csontos Szigfrid 2010.09.16. 21:17:20

Szerintem a Chevrolet (Daewo) Cruze igen jó autó. Jól néz ki és jól is megy.

McK (törölt) 2010.09.16. 22:26:47

@scheerti: Annyira nem izgat. Biztosan a ti ügyetek.

uz 2010.09.16. 23:57:41

Na, én meg Daewoo Ticot vagy Skoda 120-ast hajtok; higgyétek el, amikor nagyritkán vezetem apám Aveoját... Nem ugyanaz!

Nszabi (törölt) 2010.09.17. 01:07:47

Faterom a W123-as Mercire eskudott,meg 20 eve.Volt is neki 240-es dizel muteromnak meg egy trabi,dolgozosnak meg egy balfasz Barkasz.Azota az oreg nyugdijas lett,ilyen mercit nem engedhet meg maganak.Most van neki egy 5 eves Wagon R,nem azert mert az a legfaszabb auto,hanem mert ki-be szall konnyedendereke,hata,terde faj,most mar 90-nel tobbet nem megy...Es nem kolt ra semmit...

Nszabi (törölt) 2010.09.17. 01:12:24

Hozzateszem,az oregemnek a legnagyobb boldogsag az lenne ha megegyszer az ove lehetne az a merci,mert az aztan fasza auto volt.:-))Fogok neki egyet venni,mert tudom hogy o azt szeretne...

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2010.09.17. 05:33:24

@uz: Na, látod így bármi jó autó. Én is szoktam mondani, ha valaki szid egy autót, hogy vezess Kispolszkit egy hétig (pedig szerettem a Pókot) és utána teljesen jó lesz :D

McK (törölt) 2010.09.17. 10:07:14

@uz: hányszor,de hányszor mondom ezt..
Nagyon nem mindegy,hogy miből ül át valaki.
Fekve röhögök,amikor valaki egy 18 éves szétrohadt F astrából mondja(escortból,xsarából,mazdából,tökmindegy) hogy ő szar Daewoot nem venne,mert az nem autó.
Bezzeg a szétrohadt szarja az..
Korrekt a látásmódod.

w a s d 2010.09.17. 10:17:41

@pickapu: Az az érdekes, Lexusok jó részében mintha lenne, átlagautókban meg nincs.

@uz: @ColT: Azért a Škodát nem olyan rossz vezetni, főleg akkor jó tud lenni egy kis škodázás, amikor az ember előtte huzamosabb ideig ilyen Aveo- szerűséget (vagy ha szabad ilyet írnom, szerintem kicsit jobbat, de méretre kb. stimmel, ha az 5ajtóst Daewoot nézzük) használt. Persze, amikor az ember (viszonylagos) csendet és nyugalmat akar az autóban, vagy nagyobb valószínűséggel odaérni, akkor messze jobbak a mostaniak nála, még ha ilyen kicsik is.

mallac 2010.09.17. 11:06:09

Nekem hibátlanul szolgált öt évig a Kalos szedán,teljes nyugalommal indultam vele külföldre is.Új autó a jó autó.

2T1cyl 2010.09.17. 11:18:42

185 cm-es magasságommal, teljesen hátratolt vezetőüléssel kényelmesen elférek elöl. Minden kézre esik, csak a rádiót szar matatni, de jobbára hanyagolom azt is. A ~1,2-es alap motor a maga 8 szelepével, arra tökéletesen elég, hogy pozíciót változtassak. És lehet vele előzni, kellő körültekintéssel, visszaváltással. Elégedett vagyok vele, bárki bármit mond.

Blackblood 2010.09.17. 15:53:37

Nem tartozik szigorúan a témához, de azért megkérdem:
Mazdával amúgy mi van?
Most láttam a HaHun, meg az utóbbi időben nem láttam semmi írást róla...

Hurri Kán 2010.09.17. 16:07:46

Éppen nem álmaim autója, 1-2 ismerősnek van. Elvisz innen oda, megy, fűt, működik, egyszerű és olcsó fenntartani. Használati tárgy, sztem a helyén kell kezelni, ettől az ár-és méretosztálytól nem kell csodára számítani. Ha valaki ezen túlteszi magát, akkor van egy használható autója, 4 nem túl magas embernek elég hellyel és normális csomagtartóval. Személy szerint én többre tartom az ilyen egyszerű, őszinte, de funkcionális kocsikat a sok semmire se való nyálverős divatautónál.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.09.17. 16:12:20

@Blackblood: Hááát...még kérdéses a sorsa, ennek ellenére épp átesett egy (két) nagyjavításon (kuplung munkahengerek, gömbfejek, új középdob, sortömítés), úgyhogy épp jobb mint valaha.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.09.17. 16:27:14

Borzalom, ennyiért sokkal inkább egy G Astrát vagy hasonlót, különösen, hogy érzetre legalább 15-20 ló hiányzik az 1.2/1.4 Aveo kínálatából - vagy a meglévő paripák felének egyszerűen heveny patagyulladása van.
A lényeg, hogy mérhetetlenül erőtlen, ezért is kell "taposni" a haladáshoz, akkor pedg jönnek a kétszámjegyű fogyasztás-értékek.

hamika 2010.09.17. 17:20:30

Hát kutya_zzr nekem van egy 2005 ös G astra 1.4 16v céges autom..
Pontosan annyira szar/jó mint egy Aveó.Csak más az embléma.
Kategoria társait simán hozza ár érték és használati arányban.

esef 2010.09.17. 20:07:18

@Sanyi.:
Aztán a Mecsekben meghajtottad-e a Sevrolét? :)

@kutya_zzr:
Kollégának 1.6-os G Astrája van. Összetörték, a javítás idejére kapott csereautót. 1.2-es G Astrát, klímást. Képzelheted az mekkora aszfaltszaggató...

Hurri Kán 2010.09.17. 20:25:27

@esef: 1,2 Astrában állóklíma van. Hogy el tudj vele indulni, ki kell kapcsolni a klímát :))

uz 2010.09.17. 22:49:11

Szeretem amúgy mind a Ticot, mind a Skodát vezetni; a Tico a Skodához képest valóságos "gyorsulógép", de a Skodának a hosszabb ülőlapja és a - szerintem - epedás ülése azért kényelmesebb :-)
Na de az Aveo... ;-)

uz 2010.09.17. 22:53:11

Még annyi, hogy az Aveo hifije szerintem nagyon jó - apáméban (Elite felszereltség) állítólag azt a fejegységet használják, amit a Saabokban.

Cymantrene 2010.09.18. 07:58:42

Vezettem egy ilyet, csak csapott fenékkel, meg asszem 1,2-s motorral, Pécstől Ajkáig. Talán egy éves volt, de max. kettő. Teljesen jó lett volna A-ból B-be, vagyis P-ből A-ba közlekedni, de:

-_minden_ úton rázott. A fejem majd leesett. OK, minden autó ráz valamilyen úton, de ennek mindegy volt, a baranyai bekötőutaktól az akkor frissen készült M7-sig mindegyiken rázott.

-Kezdtem félni egy nagyobb fékezéstől. Asszem a nagykónyi 61-65 átkötőt vettem észre kicsit későn, de nem éreztem, hogy ne tudnék megállni a balrakanyarodó-sáv végén a vonalnál. Vagy 2 autóhosszal odébb álltam meg... Már nem be, hanem visszakanyarodtam :-( Az aszfalt tiszta, száraz volt, a gumik fajtájára nem emlékszem, de alig futott gyárik voltak még, bőven volt mintájuk. Utána direkt kipróbáltam, mintha fékerő-határoló lett volna benne, nemhogy vészfék-asszisztens. Szerintem egy Wartburggal isis jobb féktávot tudtam volna. Talán az ABS miatt volt, talán nem tudom, de nem örültem neki.

-A belseje nekem OK volt, de a kezelőszervek... Mintha valami csak muszályból piszkált munkaeszközé lettek volna. Valahogy kellemetlen érzés volt még a rádió bekapcsológombját is megnyomni. Aki ezt tervezte, meg akinek ezt tervezték, annak nem öröm vezetni. Komolyan, ennél a Favoritot is több szeretettel tervezték. A BX-t vezetni valóságos hedonizmus volt ezután.
Persze P-ből A-ba eljutni ettől még teljesen OK, de nem is egy élmény.

29 Palms 2010.09.19. 21:33:47

Na ha a 600 ezret futott Nexia eléri az 1 milliót, majd jól betolom a gyárba azt kérek egy ilyet. Azt meg mutogathatják a vitrinben. :)

Dagiszabi 2010.09.20. 00:34:37

Azért az kemény hogy a frontális tesztnél felnyílik a csomagtérajtó és megrogyik a C oszlop is, pedig azt semmilyen ütés nem éri.