hozzászólások

  • attesz86: Sziasztok, nekem ez a repülés tetszik: youtu.be/MyyTdi8RK9E A hajtóműről bővebben: www.hunjettur... (2011.04.09. 13:57) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • wagnergabesz: Üdv.! Én vagyok a Gerle építője. A műrepülő vitorlázó, még hajtóművel sem tudja túllépni a 15-20... (2011.04.04. 20:11) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • Sutheo: Nekem az volt a leggázabb amikor apám fiestájában (2006-os a kocsi) kellett izzót cserélni. Az els... (2010.10.30. 23:57) Milyenek a mai autók egy szakember szemével?
  • ColT: @J.G.: A melóhelyemen ingyenes a parkolás (ipari övezet). A melóm meg megköveteli, hogy rohangássz... (2010.10.24. 01:02) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Kifordított kacagány: @J.G.: a hely az enyém, meg a tiéd, közterület. a mi pénzünkből épül és a mi pénzünkből tartják ka... (2010.10.20. 09:14) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Utolsó 20

várható időjárás

DeLuxe videók

Partnereink

Rendezvény

Baranya Ring Gokart kupa versenykiírás

2010.09.10. 00:21 | Szofideluxe | Szólj hozzá!

A sorozat célja a kulturált, sportszerű gokart versenyzés elterjesztése, népszerűsítése az amatőr, tömegsport jelleggel versenyzők között. A Bajnokság pontgyűjtő rendszerben kerül lebonyolításra a 2010. év során a sorozatba bejegyzett versenyeken indulók számára. Az futamokon a versenyzők elért eredményeik alapján pontokat szereznek, mely alapja az szezon végén összesítünk és díjazzuk.

Gokartok

A bajnokságban indulók a Szervező által biztosított egységes műszaki felszereltségű gokartokkal vesznek részt.

Versenyek

A versenyek helyszínei: Pécs, Dr. Veress Endre u. 25. Baranya Ring Gokart pálya
A versenyek ideje: a kiírás szerint.

Versenyzők

A versenyzők minimális életkora: betöltött 18. életév. Amennyiben a versenyző betöltötte a minimális korhatárt, de a versenyvezetőség úgy ítéli meg, hogy nem tudja biztonságosan, versenytempóban vezetni a gokartot, úgy az indulást a Szervezők megtagadhatják. Ebben az esetben a nevezési díj arányos része visszatérítésre kerül.

Kategóriák:

Az egyéni versenyek az alábbi testsúly-kategóriákban kerülnek kiírásra:

-I. Kategória: minimum 65 kg
-II. Kategória: minimum 75 kg
-III. Kategória: minimum 85 kg
-IV. Kategória: minimum 95 kg

Költségek-díjak

Nevezési díj (előzetes nevezéssel versenyenként): 8.500Ft
Nevezési díj (helyszíni nevezéssel versenyenként): 9.500Ft
Nevezési díj (második kategóriától, versenyenként): 7.000 Ft
[Regisztrációs díj (éves egyszeri): 3.000 Ft]
[Regisztrációs díj (csak egyetlen futamra): 1.000 Ft]
Szabadedzés 1x8 perc 1.500 Ft
Szabadedzés 3x8 perc 4.500 Ft

Díjazás futamonként:

- A kategória első 3 helyezettje serleget kap.

Tervezett díjak a 2011-es évre:

- A bajnokság végén, a győztesek 1 napos tesztvezetési lehetőséget kapnak Kecskemét Gokart Stadionban SWF verseny gokarttal. (csak az üzemanyagot és a rezsiköltséget fizeted)
 

Baranya Ring Bajnokság Szabályok


Részvételi és nevezési feltételek:

A versenyen mindenki a saját felelősségére vesz részt, a szervezők felé semmi követelést és kárigényt nem nyújthat be.
Szándékos károkozásért, illetve a szabályok be nem tartásából eredő károkért az anyagi felelősség a versenyzőt terheli!!!

Előzetes nevezés - részvételi szándék jelzése:

Előzetesen nevezni a futamot megelőző péntek 18 óráig lehet e-mailen keresztül. (baranyaring@gmail.com) Az előzetes nevezésnek tartalmaznia kell a nevet, és a választott kategóriát. Az előzetes nevezés nem kötelező, viszont ennek elmaradása esetén a nevezési díj 1000 Ft-tal drágább, azaz 9500 Ft lesz.

Előzetes nevezés lemondása:

Az előzetes nevezést lemondani a futamot megelőző nap 18 óráig lehet. Aki nem mondja le az előzetes nevezését, és nem jelenik meg a futamon, annak a következő részvételkor a magasabb nevezési díjat (9500 Ft.) kell fizetni előzetes nevezés esetén is.

Nevezés:

A futamokra a helyszínen kell nevezni a kiírásban megadott időben.
Az első nevezés alkalmával mindenkinek be kell fizetnie a regisztrációs díjat, és le kell adnia a jelentkezési lapot. 18. életévüket be nem töltött személyeknél szülői beleegyezés is szükséges.

Aki csak egyetlen futamra fizeti be a regisztrációs díjat, annak a következő futamon – amennyiben indulni szeretne - ismét meg kell tennie ezt. Az egyszeri regisztrációs díjak nem adódnak össze, a már befizetett összegeket nem lehet beszámítani egy esetleges éves regisztrációba.

A nevezés korlátozása:

A szervezők fenntartják a jogot, hogy amennyiben 50-nél több nevező van, és a pálya adottságai nem engedik meg az ennél nagyobb számú versenyzővel történő lebonyolítást, úgy megtagadhatják a további nevezések lehetőségét. Ebben az esetben, a bajnokságban már pontot szerzett versenyzőknek mindenképpen biztosított az indulás, akik pedig már indultak futamon, de még nem szereztek pontot, azok előnyt élveznek az új nevezőkkel szemben. Az új nevezők a jelentkezés sorrendjében kerülnek fel a nevezési listára.

Kategóriaválasztás:


Egy versenyző egy versenyhétvégén több kategóriába is nevezhet, ha megfelel a kategória által támasztott súlykövetelményeknek.
A súlykategóriát minden versenyző magának választhatja meg. Amennyiben valaki nem éri el a választott súlykategóriájának alsó határát, úgy alkalmazhat súlyokat. Ezeket vagy a gokartra, vagy saját magára kell rögzítenie úgy, hogy az senki testi épségére ne jelentsen veszélyt.

Mérlegelés:

A mérleget a szervezők biztosítják, a versenyzőnek, pedig lehetősége van a mérlegen ellenőrizni, hogy eléri-e a megfelelő súlyt.

A mérlegeléshez a versenyzőnek az időmérő edzések és a verseny után - ahogy kiszállt a gokartból - oda kell mennie a kijelölt mérlegelési ponthoz, és ott teljes felszerelésben, és az időmérőre vagy a futamra magával vitt súlyokkal együtt kerül ellenőrzésre. Aki ennek nem tesz eleget, nem megy azonnal a mérlegelésre, az-az utólagos ellenőrzésnél már nem használhat súlyokat, illetve egyéb súlyozásra alkalmas eszközöket.

A mérleg által mért értéket mindenki köteles elfogadni. A mérlegelésnél történő szándékos megtévesztés futamról, vagy akár egész évadról történő kizárással büntethető.

Időtartamok:

Időmérő edzés időtartama: 5 mért kör.
Verseny időtartama: 2 felvezető és 1 levezető kör, valamint kb. 15 perc verseny. Ugyancsak versenyenként kerül megadásra az együtt futó gokartok száma is.

Szabadedzés:

Szabadedzésre a verseny előtt meghatározott időben van lehetőség. A szabadedzésekért külön kell fizetni, a nevezési díj nem tartalmazza azt.

Időmérés:

Az időmérések vegyesen történnek, azaz a pályán több kategória versenyzői is tartózkodhatnak. Minden kategória számára a Szervezők választanak 1 gokartot. Az adott kategóriában minden versenyzőnek ezzel a gokarttal kell teljesíteni az 5 mért kört. Gokartot cserélni csak műszaki hiba esetén lehetséges.

Amennyiben az időmérő edzés közben megváltoznak a körülmények (pl. elered eső, felszárad a pálya), az időmérő edzést nem kell újra kezdeni. Amennyiben a körülmények miatt félbe kell szaktani, akkor a folytatáskor nem futhatja senki sem újra a köreit, az időmérő a félbeszakítás előtti állapotról folytatódik. Ha a futam elhalasztásra kerül, úgy arra külön szabályzás vonatkozik (lásd lejjebb).

Rajtprocedúra:

A versenyzők a 2 felvezető kör megtétele után felállnak a megfelelő rajtkockába. A rajtot felügyelő bíró meggyőződik arról, hogy a versenyzők készen állnak a rajtra, illetve senki nem tartózkodik a pályán a versenyzőkön kívül, ekkor jelt ad a rajt megkezdésére. Amennyiben az első körben ütközés történik, és emiatt valaki jelentős hátrányba kerül, új rajt rendelhető el. A rajtot hasonló probléma miatt maximum kétszer lehet megismételni, a 3. rajt végleges. Nem kötelező új rajtot elrendelni, amennyiben a versenyző saját hibájából kerül hátrányba.

Verseny:

Egy verseny 2 felvezető körből, és a megállapított számú körökből áll (18). Leintés után tilos versenytempóban közlekedni, a gokartból kiszállni, szándékosan megpördülni, az aszfaltcsíkot elhagyni!

A verseny megszakítására illetve kiállások kezelésére külön szabályok vonatkoznak.
Verseny időtartama: kb. 15 percnek megfelelő körszám. Ez pályánként változhat.
Az, hogy a versenyen ki melyik gokarttal indul, sorsolással dől el. Először mindig az adott kategória első helyezettje húzhat, utána a második, stb.

Aki a sorsolásról hiányzik, az a futamon, a sorsolás végén maradt gokarttal vesz részt.

Különleges félbeszakítás:


Ha a versenyen különleges esemény történik, és bárki testi épsége tartósan veszélyben van, akkor a futamot le kell állítani. Ha mezőny élén haladó pilóta teljesítette a futam 75 %-át, úgy a szervezők nem kötelesek új rajtot elrendelni, a körszámláló szerinti utolsó kör alapján végeredmény hirdethető. Ha a szervezők új rajtot rendelnek el, a mezőnynek a körszámláló szerinti utolsó feljegyzett kör alapján kell elrajtolnia. A körhátrányban lévő versenyzőknek megmarad a körhátránya.

Ha az első kör után történik műszaki probléma, akkor a verseny nem állítható le, a versenyző - amennyiben nem tud újraindulni a gokarttal - feladni kényszerül a futamot.

A futam elhalasztása:

Szélsőséges időjárási körülmények, vagy előre nem várt különleges események miatt a szervezők a futamot törölhetik vagy félbeszakíthatják.
Amennyiben törlik, úgy a futam nem kerül megrendezésre egy későbbi időpontban.
Elhalasztás esetén a szervezők egy későbbi időpontot jelölnek ki az elmaradt futam megrendezésére.

Amennyiben a futamot az időmérő edzés vége előtt kell félbeszakítani:


Amennyiben a kategórián belül nincs minden versenyzőnek 5 mért köre az időmérő edzésen, úgy a megismételt futamon mindenkinek újra kell teljesíteni az időmérő edzést.

Amennyiben a futamot az időmérő edzés vége után, a futamok megkezdése előtt kell félbeszakítani:

A megismételt futamon a már megszületett időmérő edzés végeredményét kell figyelembe venni. Mivel ezzel az eredménnyel eldőlt, hogy ki melyik döntőben indul, így ezt a megismételt futamon is be kell tartani. Senki sem végezhet előrébb, mint annak a döntőnek az első helye, ahova az időmérés alapján sorolva lett. Aki nem jön el a megismételt futamra, az is megkapja a döntőjének megfelelő pontszámot, az értékelésnél a ténylegesen résztvevők mögé kell rangsorolni.

Amennyiben a futamot a futamok megkezdése után kell félbeszakítani:


A lefutott futam/ok eredménye véglegesnek tekinthető, a félbeszakadt illetve elhalasztott futamokat kell megismételni az előző pontban leírtak figyelembe vételével.

Kategóriák értékelése:

Amennyiben egy kategóriában nincs meg a minimális nevezőszám - 5 fő - úgy a futam nem értékelhető.

Az év végi értékeléshez - ezzel együtt bajnok hirdetéséhez - minimum 4 megrendezett futam szükséges. Ez a szám a törölt futamok számával csökkentendő.

Egyéni pontozás:

Pontozás 1-től a 15. helyezésig van (lásd mellékelt pontozás-táblázat). Bármely előre nem látható probléma miatt történő kiesés (géphiba, benzinprobléma), vagy hátrányba kerülés (egy másik versenyző szabálytalankodása) esetén sem kompenzálhatóak a pontok, senki sem kaphat több pontot, mint ahányadik helyen célba ért. Kivétel, ha valamely versenyző kizárásra kerül, és így az utána következők előre ugranak egy helyet.

Az év végi értékelés kategóriánként történik. Ha egy versenyző az év folyamán több kategóriában is indult, úgy kategóriánként külön kerül értékelésre. A bajnokság végső sorrendje az év folyamán megszerzett pontok összessége alapján dől el, úgy, hogy a megrendezett 12 futamnak a legjobb 10 eredménye számít bele. Amennyiben egy vagy több futam törlésre kerül, úgy a törölt futamok számával kevesebb futam számít bele az év végi értékelésbe.

Pontegyenlőség esetén a következők pontokat kell végig venni, amíg nincs eredmény:


- eldobás nélküli pontszám
- a versenyen szerzett több jobb helyezés
- az időmérőn megszerzett több jobb helyezés
- az időmérő edzésen elért legjobb helyezések idejét kell összevetni, és ennek átlaga alapján készül el a sorrend.

Pontozás-táblázat:

01. hely: 25 pont
02. hely: 20 pont
03. hely: 16 pont
04. hely: 13 pont
05. hely: 11 pont
06. hely: 10 pont
07. hely: 09 pont
08. hely: 08 pont
09. hely: 07 pont
10. hely: 06 pont
11. hely: 05 pont
12. hely: 04 pont
13. hely: 03 pont
14. hely: 02 pont
15. hely: 01 pont
 

Általános Sportszabályok:


Viselkedés a pályán:

A zászlójelzések ismerete szükséges:

- Kék zászló (betartva): gyorsabb gép/ek közelednek mögötted, készülj fel az elengedésre.

- Kék zászló (lengetett): Gyorsabb gép/ek mögötted, engedd el! A kék zászló mindig a leköröző előtt lévő lekörözendő versenyzőnek szól. A kék zászló alatt tilos a pozíciószerzés.

-Sárga zászló: veszély a pályán, készülj fel a kikerülésre. Előzni tilos, kivéve természetesen a kicsúszott versenyzőt. Hatálya a lengetés helyétől, az esemény helyéig tart.

- Piros zászló: A futam félbeszakítása. Aki meglátja a piros zászlót, annak ezt kézfeltartással jeleznie kell a mögötte jövőknek, lassítania kell, majd a rajtrácson meg kell állnia. Ha nem indokolt, tilos azonnal, hirtelen megállni, balesetveszélyes helyzetet teremtve ezáltal.

- Fekete-fehér zászló (átlósan elválasztva): utolsó figyelmeztetés.

- Fekete zászló + rajtszám: kizárás.

- Kockás zászló lengetve: verseny vége.

Szabálytalan előzés:

Szabálytalannak minősül, amennyiben a hátulról érkező versenyző gokartjával meglöki, vagy tolja az előtte haladót. Ezért a szabálytalanságért - amíg nem előzi le a hátulról érkező vagy másik versenyző az előtte haladót - a legsúlyosabb büntetés a figyelmeztetés lehet. Abban az esetben, ha az ütközésből vagy tolásból a hátulról érkező versenyzőnek előnye származik, azaz pozíciót szerez, vissza kell maga elé engedni a sértettet 1 körön belül. Ha ezt nem teszi meg, a futam végén a sértett mögé sorolandó.

Tilos:

- a szándékos ütközés
- az agresszív magatartás
- a másik szándékos kiszorítása
- a másik jelentős akadályozása lekörözésnél
- a pálya szándékos elhagyása előzés közben
- Láthatóan szándékos ütközés, vagy ütközés következtében a másik versenyző hátrányos helyzetbe hozása esetén az ütközést okozó versenyző döntőjének, vagy a kategóriájának utolsó helyére rangsorolandó, illetve a futamból kizárható.
- Súlyosabb illetve ismétlődő szabálytalanság vagy inkorrekt magatartás esetén futamból kizárással, pontelvétellel és további versenyről, versenyekről való eltiltással büntethető a versenyző. Azonnali kizárás esetén nevezési díjat nem kötelező visszatéríteni.
- Ha egy versenyző kicsúszik, ütközik, gumifalba csúszik, és nem tudja folytatni a versenyt feltartott kézzel jelzi. Kiszállni a gokartból kizárólag saját felelősségre szabad!
Versenybe való visszakapcsolódáskor tilos feltartania a gyorsabban haladókat, amíg nem gyorsul fel versenytempóra, nem akadályozhatja a többieket.

Viselkedés a boxutcában:

A boxba beállásnál a sebességet nagymértékben csökkenteni kell, kézfeltartással jelezni kell a többi versenyzőnek a kiállás tényét, és figyelni kell a segítő személyzet testi épségére. A megállás a boxutca túloldalán történik a behaladás sorrendjében. A bokszutcában tilos a nagysebességű haladás. A boxból kiállásnál a pályán érkező versenyzőnek van elsőbbsége.

Óvás:

Óvást a verseny leintése után 30 percig lehet benyújtani. Az óvásokkal kapcsolatban a Szervezők hoznak döntést a videofelvételek megtekintése, és/vagy a versenyzők meghallgatása után.

Óvási díj nincs. Ha az óvások indokolatlanul megszaporodnak, akkor a verseny igazgatóságnak joga van óvási díjat bevezetni.
A Baranya Ring Gokart pálya vezetése, kiírja a Baranya Ring Gokart kupát


 




A bejegyzés trackback címe:

https://sopianaedeluxe.blog.hu/api/trackback/id/tr472284845

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.