hozzászólások

  • attesz86: Sziasztok, nekem ez a repülés tetszik: youtu.be/MyyTdi8RK9E A hajtóműről bővebben: www.hunjettur... (2011.04.09. 13:57) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • wagnergabesz: Üdv.! Én vagyok a Gerle építője. A műrepülő vitorlázó, még hajtóművel sem tudja túllépni a 15-20... (2011.04.04. 20:11) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • Sutheo: Nekem az volt a leggázabb amikor apám fiestájában (2006-os a kocsi) kellett izzót cserélni. Az els... (2010.10.30. 23:57) Milyenek a mai autók egy szakember szemével?
  • ColT: @J.G.: A melóhelyemen ingyenes a parkolás (ipari övezet). A melóm meg megköveteli, hogy rohangássz... (2010.10.24. 01:02) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Kifordított kacagány: @J.G.: a hely az enyém, meg a tiéd, közterület. a mi pénzünkből épül és a mi pénzünkből tartják ka... (2010.10.20. 09:14) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Utolsó 20

várható időjárás

DeLuxe videók

Partnereink

Rendezvény

Parkolówestern - Támadnak a közterületesek

2010.09.09. 10:05 | IPK | 41 komment

Címkék: pécs bírság parkoló közterület felügyelet

Talán még a szokásosnál is álmosabban indult a szerda reggelem múlt héten. Egy pályázaton dolgoztam, a hét első két napját az irodámban töltöttem, haza csak aludni mentem. Percekig bóbiskoltam a gőzölgő kávéval a kezemben, meginni sem volt erőm. Aztán hat órakor menetrendszerűen megjelent mellettem a kanapén a kislányom. Folyton csacsogó tündérkém is szótlanul húzta magára a pokrócot, úgy tűnt, Ő is inkább szundikálna még egy kicsit, látszott, hogy nincs sok kedve óvodába menni. Szótlanul ücsörögtünk percekig, Ő az asztalon gőzölgő kakaóját bűvölte, az üres monitort bámultam. Tettem egy kísérletet, hogy bekapcsoljam a laptopot, de inkább úgy döntöttem, elolvasom a híreket majd a munkahelyemen. Különben is tudok minden fontosat a világról. Az idő vacak, a forint gyenge, Pistának lassan kellene egy jó kombit vennie, az emberek kutyakaját kóstolgatnak, azt meg leszarom mekkora farka van Kozsónak. Egyedül feleségem vibrált fel- alá a lakásban, reggelit csomagolt, inget vasalt, pakolászott, hihetetlen honnan van a csajnak ennyi energiája. Én legalább annyira használhatatlan voltam, mint egy jól sikerült gépész-találkozó után másnap, kifelé menet még a kutya tálját is sikerült felrúgnom. Nagy szó ez, főleg annak tudatában, hogy Ghia vödör feje akkor már szinte eltűnt a szaftos falatok és a száraz falatkákkal telerakott kübliben. Aztán fogadkoztam, hogy hétvégén befejezzük a járdát, miután a frissen tisztított cipőm elmerült a sárban, meg bosszankodtam, mert az én autómban használt gyerekülés anyósoméknál maradt, így vissza kellett baktatnom kiszerelni feleségem kocsijából az övét. Érezték már úgy, hogy nem lett volna szabad reggel kimászniuk az ágyból? Ez egy olyan reggel volt. Aztán történt valami, amitől felébredtem.

Kislányom a csacsis óvodába jár, azt hiszem a becsületes neve, Esztergár úti óvoda. Nagyon szeretjük, no nem azért, mert ez lenne Pécsen a legmodernebb, legjobban felszerelt hely, hanem mert végtelenül kedves, gyerekszerető, lelkes emberek dolgoznak ott, akiken látszik, hogy nem azért járnak be nap mint nap, mert valamiből muszáj fizetni a számlákat és akik mindent megtesznek, hogy abból a kevés pénzből, amit a város csöpögtet neki, minél inkább élhetőbbé, kellemesebbé tegyék az intézményt. Egyetlen komoly probléma van csupán, az pedig a parkolás.

Az óvoda előtt cirka hat autó fér el, az óvodához vezető utcán pedig talán négy. Ha hozzávesszük, hogy két társasház is van a közvetlen szomszédságban, akiknek a lakói sem nagyon tudnak máshol parkolni, és ha csak azt számoljuk, hogy az óvodai személyzet egy tizede autóval jön reggel, nagyjából el is fogy a tíz hely. Kis ügyeskedéssel még két-két autót be lehet passzírozni egy értelmetlenül kialakított öbölbe, ha bevállaljuk, hogy áthajtunk a járdán, illetve van még egy kis füves terület a járda mögött, ahová ismét csak két autó fér el. Nos ez szúrhatott szemet valamelyik lakónak, mert szerda reggel, miközben feleségem öltöztette át a lányunkat az emeleti szoba előtt, én az ablakból megpillantottam négy egyenruhás emberkét, akik vidáman fényképezgetnek a parkolóban.

Az autójuk felirata és a ruhájuk alapján nem volt nehéz kitalálni, bizony ezek a derék legények büntetni jöttek. Szerencsére nekem sikerült legálisan parkolnom, de három szerencsétlenül járt emberke a kasszához járulhat hamarosan. Akiknek esetleg nincs megfelelő helyismerete gyorsan megmutatom miről is lenne szó.

Az utcácska, amiben az óvoda van olyan pici, hogy még google map-on sincs rajta. Google Earth-ról már nagyjából látszik, hogyan is néz ki. Sárga téglalappal jelöltem az óvoda épületét. Az a kis amorf vörös színű valami, az lenne a kis utca, ahol be lehet menni az óvodához és ahol bírságoltak a közterületesek. A főúton nem lehet megállni, ráadásul, a kék négyzetek egy taxi drosztot és egy buszmegállót jelölnek. Ha nem az óvoda elé akarunk parkolni, akkor marad a zöld vonallal jelölt területek valamelyike. A probléma ezzel csupán az, hogy ahogy látszik a képen, körbe társasházak vannak garázsok nélkül, tehát a lakók autói az utcán parkolnak, szinte lehetetlen reggel helyet találni. Az óvoda utcájában pedig pont ez a jó, hogy pár rendszeresen ott parkoló autón kívül, szinte csak azok jönnek be oda, akik hozzák, vagy viszik csemetéjüket az oviból, legnagyobb eséllyel ott lehet helyet találni. Természetesen csak abban az esetben, ha hozzávesszük azt a hat helyet is, amit legálisan nem lehetne használni. Érthető okokból nem nagyon fog ezután senki szívesen ott parkolni, drága mulatság mostanában egy tilosban parkolás.
Most gondolom sokan felszisszennek, hogy mi a rák baja van ennek az okosnak ezzel. Látom is magam előtt a kommenteket.

1. tábor: Menjél busszal köcsög! Mennék én, ha nem lenne az autóm munkaeszköz. De ha esetleg mégsem kellene használnom az autómat, akkor is az alábbiak szerint nézne ki a reggeli buszozás. Nagyjából tíz perc gyaloglás a buszmegállóig, onnan ugyanennyi idő buszozás a végállomásig, majd újabb tíz perc gyalog az óvodáig. Miután letettem a picikémet ismét csak kinézne egy tíz perces séta, majd 0-30 perc várakozás a buszra és azzal nagyjából negyed óra alatt benn is lennék az irodámban. Hazafelé szintén ennyi. Nem számoltam össze ez pontosan hány perc, de autóval mindez nagyjából 10-10 percig tart.

2. tábor: Parkolj messzebb! Nem fogsz beledögleni egy kis gyaloglásba. Ez is igaz, szoktam is máshol parkolni, ha nincs hely az óvoda előtt, tényleg nem halok bele, ha sétálnom kell. A baj csak az, hogy sokszor hosszú perceken keresztül kell kavarognom a környező kis utcákba parkolót keresve, mert egyszerűen nincs hely. Volt már, hogy három utcával odébb sikerült csak parkolnom, nem hisztiztem miatta. Ha tudnám biztosan, hogy pár percre az óvodától biztosan találok parkolót, lehet meg sem próbálnék reggelente behajtani az ovi elé.

3. tábor: Tök jogosan büntetnek, menjenek is minden nap. Ebben is van igazság, én sem szeretem a „bárholmegállhatok” stílusú autósokat, de van azért másik oldala is a dolognak. Azon kellene ugyanis elgondolkodnia a városvezetésnek, hogy reggel a munkába igyekvő emberek, hogyan tudják óvodába vinni a gyermeküket, ha nincs az intézmény előtt lehetőség parkolni, mielőtt bírságolni kezdenének. Egyre inkább úgy tűnik nekem, hogy Magyarországon a jogállamiságot kissé tévesen értelmezzük. Itt mindenkinek vannak jogai, csak kötelezettsége nincs senkinek. Joguk van büntetni, de nem érzik szükségét, hogy megszüntessék a szabálytalankodás okát. Hely lenne a parkoló bővítésére, szándék nincs csupán. De az is lehet, hogy külön öröm az, hogy valaki felhívta erre a figyelmüket, ismét van egy hely, ahol egy ideig biztosan lehet kaszálni. Fizetem az adót, egy rakás pénzt fizettem be a városnak különféle illetékek címén, számtalanszor lehúztak már autó, telek átírások alkalmával, egy kisebb afrikai állam költségvetését fizetem a már rég eladott terepjáróm után, mégis úgy érzem egyre kevesebbet kapok cserébe.
Nagyjából ennyi a történet. Egy pindurka méregfiola, amit reggelente kihörpinthetek, mielőtt dolgozni mennék. A legszebb az egészben, hogy ez még nem is a legrosszabb hely a városban, a Belvárosi általánosba járó gyermekek szülei talán még ennél is többet bosszankodhatnak. De optimista emberke vagyok, hiszem, hogy majd jobb lesz. Ahogy Eric Draven mondta, „örökké nem eshet”.
 




A bejegyzés trackback címe:

https://sopianaedeluxe.blog.hu/api/trackback/id/tr772269334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.09. 10:19:35

"Érezték már úgy, hogy nem lett volna szabad reggel kimászniuk az ágyból?"
Kb. minden reggel...

Parkolj amúgy a Kőrösi Csoma Sándor u.-ban, én is ott lakok a környéken, ott mindig van hely. Az óvoda meg az Esztergár (nem Esztergál) másik felén van, át lehet sétálni.

A 3 táborból meg mindnek igaza van, és neked is.

1. nem kell a wc-re is autóval járni, 2. a gyaloglás nem halálos, 3. aki köcsög módon parkol, azt vágják meg. És az a legnagyobb igazság, hogy miért nincs normális parkoló - és ez még nem is a belváros.

Laktam ott is, de egy idő után teljesen leszoktam arról, hogy napközben autóval induljak valahova, mert amikor visszaértem, 99% hogy semmi hely nem volt, és vagy tilosba álltam (megvágtak) vagy vártam amíg lesz hely (macerás).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.09. 10:22:34

"Hely lenne a parkoló bővítésére, szándék nincs csupán."
Pedig mekkorát lehetne mutyizni vele, ez juthatna legalább a városatyák eszébe :D Persze akkor azon hőbörögnénk, de legalább lenne parkoló.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.09.09. 10:46:33

@ColT: Én reggelente a Kőrösin hajtok át, a 6-os felől. Ott sem sok hely van, csak nagyon elől. Az a baj, hogy teljesen igazad van azzal kappcsolatban, hogy nem árt meg a reggeli séta, de ha épp esik, akkor kisgyerekkel bandukolni nem túl egyszerű, és egészséges.

IPK 2010.09.09. 10:52:23

@ColT: köszi, javítva
kőrösivel az csak a bajom, hogy egyirányú és kellene tennem reggel egy kanyart. ez még mindig nem baj, de reggelente ott is ritkán van hely, napközben nincs probléma, mikor mindenki elmegy a dolgára, akkor akár a bánkiba, akár a zipernowszky utcába is lehet parkolót találni, reggel necces.

Leadfoot 2010.09.09. 12:52:57

@ColT: Igen, ezzel a problémakörrel pont ez a baj, valahol mindenkinek igaza van.

Leadfoot 2010.09.09. 14:54:42

Ja, és parkoláshoz: szemben a Türr István utcában vagy legföljebb az Olimpia mögött jó eséllyel lesz parkolóhely.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.09.09. 18:25:02

LOL, az a kombi Macuda mindenhol ott van? :)

(A napokban is valamikor szembe jött velem.. :) )

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2010.09.09. 22:34:23

Engem -igaz Bp- a saját házunk előtt büntettek meg tilos parkolásért. Átestünk erősen a ló túloldalára.

hha96 (törölt) 2010.09.09. 22:45:22

Harmadik éve hordom oda a gyerkőcöket, de az ovi elé soha sem próbáltam beparkolni. A szomszéd utcában, ill. az ovi mögé a házakhoz bekanyarodva MINDIG találtam helyet. Reggel is, délután is.

Balazs5 2010.09.09. 23:28:24

@ColT: Így van, vágják meg! Én nem ott lakom, de velünk szemben egy iskola van, reggel 7 és 8 között illetve 16 órakor kaotikus a helyzet, nem tudok beállni még a garázsomba se, mert azt is elállják, és azt mondják, hogycsak pár percre ugranak be...(a pár perc minimum fél óra: csevej a tancsi nénivel,elveszett tanszerek keresése ahogy ez lenni szokott) Nálunk is lenne alternatíva, ha nem mindenki a kapuba akarna megállni. Ja, és előbb állt a mi házunk mint az iskola, nem ennek tudatában költöztek ide a szüleim annak idején...

Andrejosz 2010.09.09. 23:31:19

Az itt lakók is szeretnének parkolni, de nem tudnak! Elmenni reggel egy kín, és hazajönni egy katasztrófa. Lehet hogy sokan hordják ide a gyereküket ,de az itt lakók sem szeretnek 3-4 fölös kört tenni az Uránvárosban,hogy hazaérhessenek,Sok kedves parkolni egyáltalán nem tudó NŐ, mert sajnos azok nem tudnak, elfoglalnak simán két helyet, pedig alapból is csak 6 db hely van. Tavaly az egyik lakó elintézte, hogy lehessen a jobb oldali járdán is parkolni ,ezt tábla is jelzi, de így is kevés,pláne,miután ennek fejében a ház elől elvettek 6 helyet a taxisoknak. Parkolót lehetne kialakítani, de csak a lakók költségén!Ezt talán már nem várják el az itt élőktől a „terepjárósok”.Egyébként a buszmegálló fél percre van az óvódától!

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.09.09. 23:43:56

@Andrejosz: Na az a taxi droszt az nettó faszság. 300m-re van a régi tejbolttal szemben egy bazinagy másik.

Balint Gyuri bacsi 2010.09.10. 01:07:22

Oltari, hogy mibol tud egy cikk szuletni!
Orulok, hogy van olyan ember akinek ez a legnagyobb problemaja. Javaslom, hogy jarjon busszal vagy gyalog.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.09.10. 01:46:54

Ebben az a jófejség, hogyha nyitok egy fodrászüzletet, és nem létesítek parkolóházat alá (!), akkor KÖTELEZŐ megváltsak az épület előtt vagy két parkolóhelyet, darabját milliókért. Ha pizzériát, akkor vagy négyet, ha ovit, akkor szerintem huszat is. Persze a hely nem lesz az enyém, csak a sáp a politikusoké.
Hol van itt az a sok parkoló?
:)

MaCS_70 2010.09.10. 02:06:06

@Balint Gyuri bacsi:

Oltári,hogy egyeseknek mennyi idejük van, hogy napi egy-másfél óra nem számít! Komolyan irigyellek érte!

Üdv: MaCS

MaCS_70 2010.09.10. 02:09:04

@Balint Gyuri bacsi:

Oltári, hogy egyeseknek mennyi felesleges idejük van!
Örülök, hogy van olyan ember, akinek napi egy-másfél óra nem számít.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2010.09.10. 02:09:56

Hurrá, csak előkerült az elveszett bejegyzésem! Bocs a duplázásért...

MP 2010.09.10. 05:45:07

Az a baj hogy a büntetések nem nevelő célzatúak. Ha azok lennének akkor a feltételek megteremtése után büntetnék azt aki azokat mégsem használják vagy esetleg tartják be. De nem! Itt is egyértelműen a pénzbeszedés a cél. Mint még sok esetben ebben az országban. Nekem volt ilyen ügyem nem itt az igaz de amikor kértem hogy utalják a rendőrségre nem történt semmi. Akkor vajon mennyire volt jogos?

követő 2010.09.10. 05:52:11

Pár éve - mikor még oviba hordtam a lánykáimat - az óvoda intézett ( időszakos ! ) bérletet . Hivatalosaqn , rendszámmal , aki kérte annak két autóra is . Ingyenesen ...

esef 2010.09.10. 06:51:43

Nekem az ablakom a Budai N.A. utcai óvoda+bölcsöde kombóre nézett éveken át. Na ott sem nagyon lehetett parkolni, pedig azért ott jóval több a parkolóhely...
Most meg már Bp.-n az a "megtiszteltetés" ért, hogy iskola+gimnázium van a szomszédban. Reggelente nagyon jó arra kelni, délután meg arra hazamenni, hogy a sok köcsög viszi a gyereket, parkolóhely zéró, az úton is parkolnak (kiállni a parkolóhelyről lehetetlen), dudálnak össze-vissza, a napi pár koccanás alap. Amikor szülői értekezlet van, akkor még a fákról is fürtökben lógnak az autók...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.10. 07:27:25

@Balint Gyuri bacsi: Pár év alatt neked is eleged lenne. A buszozásból is.

@Karpathy: Ez meg a faszság csúcsa. Ugyanakkor az üzletek előtt nyoma sincs a parkolóknak...

@esef: Az iskola költözzön el, vagy zárjon be? Vagy a tankötelezettség szűnjön meg?

esef 2010.09.10. 07:47:50

@ColT:
Költözzön, de akkor az óvoda is!
Toller Laci hány kopogtatócédulát szedett össze?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.09.10. 08:04:51

Őrület. Mindenki pécsi? Látom az ismerős nickeket, és mind pécsi.
@Balint Gyuri bacsi: Gyuribá, van aki meg a peronoszpóra miatt fogja a fejét. Kit mi érint, ugye.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.09.10. 08:24:28

@poszt toló : a 4. csoportot kifelejtetted.

az élet olyan mint egy szaros szendvics. minden nap egy harapás ;)

xunilo 2010.09.10. 10:04:27

@ColT: "@esef: Az iskola költözzön el, vagy zárjon be? Vagy a tankötelezettség szűnjön meg? "

Nem vazze, az idióta szülők menjenek oda autó nélkül.
Mezei tanítási napokon gyerek reggel az otthona előtt buszra felcsüccsen, sulinál leszáll. Du meg fordítva.
Szülői értekezlet esetén apu v any buszra felcsüccsen, sulinál leszáll. Ez ilyen kva egyszerű.

Mert azokat azt hiszem joggal nevezem idiótának, akik párszor megtapasztalják, h nagyon nehéz parkolni, szabályosan meg lehetetlen, de aztán újra meg újra odamennek autóval.
Nekem is van autóm, pesten élek, azzal is járok. De pl ha a belvárosban van dolgom, akkor oda gyakorta bkv-val megyek. Mert elegem van a parkolóhely vadászatból ,sokszor olcsóbb és gyorsabb is tömegközlekedve. De biztos h kevésbe stresszes.

Arról nem is beszélve, h amikor én gyerek voltam (nem volt az ám olyan régen), nem volt autó a családban, anyukám gyalog vitt oviba. Képzeljétek mikor esett az eső akkor is! Télen a hidegben is! És túléltük. Ő is.

Szóval a cikk megint csak egy picsogás. Persze építhetnének akár parkolót is, ez rendben van. De ezt talán az önkormányzattól kellene kérni, és gazdasági válság idején türelmesnek lenni. Vagy az autós szülők összedobják a pénzt, mert ugye nem kéne közpénzt költeni egy olyan dologra, ami csak néhány ember javát szolgálná (pl ugye a nem autós szülőknek miért kellene, vagy azoknak a pécsieknek akiknek nem oda jár a gyerekük)

esef 2010.09.10. 10:10:31

@xunilo:
Én egy Pécsnél népesebb megyeszékhelyen nőttem fel. Érdekes módon általános másodikos koromtól kezdve már egyedül tömegközlekedtem a suliba.
Középiskolában is, akkor már Budapesten.
Főiskola alatt Pécsen is, akkor sem vitt apuci/anyuci... :)
Szóval szerintem is simán a szülők a hunyók. Megjegyzem, amit leraktak oszlopokat, hogy autóval ne lehessen bemenni közvetlenül a bejáratig (!) felszedték és most közvetlenül a bejárat elé is felmennek a járdán. Persze nekik áll feljebb ha gyalog vagyok szembe és nem akarok lehúzódni előle...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.10. 10:25:49

@xunilo: Az öregapád meg egy kukoricacsutkával törölte a valagát, és nem halt bele!
Fasznak neked vécépapír?

---
Azon a környéken -párszáz méteren belül- én mindig tudtam eddig parkolni és sosem kellett hozzá cirkulálni.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.09.10. 10:26:02

A világért sem szeretnék társalgás moderátor lenni, de ne felejtsük el, hogy ÓVODÁRÓL beszélünk. Nem önállóan közlekedni tudó gyermekekről van szó.

MaCS_70 2010.09.10. 11:43:50

@esef:

Halihó!

Az óvoda azért egy kicsit más, mint az iskola. Oda még semmilyen körülmények között nem lehet elengedni a gyereket egyedül. Én anno már elsősként, két hónap után egyedül jártam iskolába, de egyrészt még egy biztonságosabb világban éltünk, másrészt én egy elég biztonságos útvonalon jártam.

Rengeteg olyan helyzetet el tudok képzelni, ahol indokolt a gyerek (pláne a kisgyerek) autóztatása — még ha egyébként én sem helyeslem a mindenhová autóval járás gyakorlatát. De számtalan olyan szituációt teremt az élet, ahol józan érvekkel indokolható ez a gyakorlat — bár az autóval járók nagyon nagy hányadánál nem biztos, hogy ez a helyzet.
Kérdés, hogy hol a határ, és hogy egyáltalán van-e határ. Ma az idő az egyik legnagyobb kincsünk. Mégis mennyi időmegtakarítástól vállalható be az autózás?
Konkrét példa: emberünk lelkiismeretes buszozó, kifejezetten rossz véleménnyel van az autóval járó kollégáiról. Aztán egy szép napon gyereke születik, ő pedig rájön, hogy csak úgy tud a gyerekével napi 20-25 percet foglalkozni, ha ő is kocsiba ül.
Az első munkahelyemre én is autóval jártam. A napi oda-vissza út kocsival 10-15 perc volt, busszal 80-90-re jött ki. A párom is lelkiismeretesen próbálkozott a BKV-val, aztán rá kellett jönnie, hogy kocsival egy-másfél órával gyorsabban jár be és haza. Napi 10-12 (de akár 8) óra munka után pedig nagyon sokat ér ez az idő, még család nélkül is. Akinek pedig családja van, pláne kisgyereke, annk duplán számít.

Üdv: MaCS

csokiájsz 2010.09.10. 11:57:59

elmondom én nektek, hogyan működik ez.

Adott egy közteres/rendőr/akárki, akinek hatalom/büntetési jogkör van a kezében.

Ezek semmi esetre sem túlfizetett szakmák, tehát a frusztráció adott. Emberünk egy nap ugyanígy kel fel, mint a posztoló, elege van mindenből, drágult a CHF, balhézott az asszonnyal, a gyerek visszaugat, vagy csak egyszerűen nem kapott elsőbséget.

Hol vezesse le a feszültségét az árva? Hát nekiáll büntetni. És kéjes örömmel, merthogy "jól megbüntettem a köcsögöt, kocsira van pénzed? akkor fizess".

Ékes példája ennek a parkolóőr, arcnélküli gecizés mindenáron.

Egész Magyarország így működik.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.10. 12:17:24

@xunilo: Te, én is egyedül jártam iskolába (egy kisvárosban, ahol nem is volt tömegközlekedés), és elítélem, hogy mindenki még a wc-re is autóval jár, de azért lássuk be, kurva sok eset van, amikor atom macera BKV-zni, meg melóban pl. apuci szaladgál, úgyis autóval kell mennie, stb.
Ezen kívül, BKV-s élményeim alapján én is autóval mennék :D

Mondjuk itt Pécsett én is azt játszom, hogy ha tudok, gyalog megyek be a belvárosba, mertolcsóbb, mint az autó
+ nem kell parkolni, busz meg kurva drága. (Ja, már nem vagyok diák.)
Ettől függetlenül picsogás az is, hogy miért van ott az iskola...

esef 2010.09.10. 15:51:01

@MaCS_70:
Félreértesz. Nem azzal van a gondom, hogy apuci/anyuci a gyereket kocsival elviszi oviba/iskolába, hanem azzal, hogy ha tehetné, a csoportszobába/osztályterembe is behajtana.
Érdekes módon mi a két gyereket nem kocsival visszük óvodába. Az egyik 300 méterre, a másik 500-ra van. :)

@ColT:
Amikor az időjárás megengedte, a Veres P. utcából a városon át gyalog jártam melóba a Búza térre és vissza, legalább megvolt a napi egészségügyi séta. Próbálnám meg ezt itt fent Bp-n Óbudáról a Népstadionhoz. :)

killermoney 2010.09.10. 18:43:51

Én egy dolgot nem értek. Miért is kell leparkolni? Azért a kocsitól csak el tud sétálni a gyerek az ajtóig...vagy mindenképp fogni kell a kezét?? Na ezért a sok gyökér felnőtt mert őket is így nevelték. Érdekes módon én el tudtam menni óvodába egyedül, tény h nem volt messze de kocsink volt akár vihettek is volna csak minek? Ja és ez egyáltalán nem volt rég aki esetleg a boldog békeidőkre hivatkozna

IPK 2010.09.10. 19:40:55

@killermoney: :)
ugye nincs gyereked?

Kifordított kacagány 2010.09.10. 20:20:55

@Karpathy: ez már néhány éve úgy van, hogy ha lehetőség van a parkoló megépítésére(van hely) akkor köteles vagy megépíteni és nem lehet megváltani. akartam egy bótot nyitni a házban, elmentem megterveztetni, engedélyeztetni, ilyenek, a közlekedésfelügyeletnél meg egy barom az egész udvaromból parkolót tervezett. merthogy a kapun nem lehet tolatva kijönni, kell gondoskodni elkerülő útról, meg megfordulási lehetőségről, meg ilyen faszságok. 4db parkolóhely miatt. természetesen az üzemeltetés feltétele ennek a parkolónak a megléte, amit köteles vagyok megépíteni, mert nem megváltható és közterületen sem kialakítható, mivel a saját telkem alkalmas a 4 parkoló megépítésére. nem nyitottam bótot, így kevesebb adót is kell fizetnem.

@killermoney: egy nagycsoportos gyerek, esetleg egy középsős már be tud menni, le tudja venni a cipőjét, le tud vetkőzni egyedül is, egy kiscsoportos nem annyira. amit meg a nagycsoportosok sem tudnak az az, hogy mikor jön apu-anyu és mikorra kellene felöltözve várni a kapuban, ahova az óvónők ki sem engedik.

@IPK: nem tudsz valakit akinek kellene egy tök jó audi? azt mondták eladósorba kerül. szerencsés lenne, ha nem valami idióta kezei közt végezné.

IPK 2010.09.10. 21:12:06

@Kifordított kacagány: most reménykedek, hogy a feleségem ezt nem olvassa:)

Kifordított kacagány 2010.09.10. 23:06:41

@IPK: végül is, ha már le kellett mondania a csirkéről, ennyit igazán megérdemelne;)

eml 2010.09.11. 01:54:55

Nem ismerem a poszt helyszínét, de általánosságban el lehet mondani, hogy az utak-parkolók a valamikori 80as évekbeli állapotokra vannak méretezve. Illetve a ló másik oldala, amikor túl vannak méretezve. Lehet például Kifordított Kacagány boltjában sosem lett volna egyszerre kettő darab vevőnél több, de 4 helyet írnak elő neki.

Amikor Gazdagrét felépült, akkor úgy épült meg a lakótelep, hogy minimális parkoló épült hozzá. Már az első évben kevés volt, pedig ahhoz nem kellett volna nagy ész, hogy aki 550 ezer Ft-ot ki tud fizetni kp-ban egy lakásért (1985-ben), annak valószínüleg futja egy trabira is minimum.

Egyszer mentünk vendégségbe a XI. kerület Bercsényi utcába, este 6-ra. 18:32-re sikerült a Mányoki úton leparkolnom. Ezzel önmagában nem volt gondom, de a forgalmat figyelve megállapítható volt, hogy jóformán minden autó parkolóhelyet keresett, az utcán percenként 10+ autó ment el.
Tíz perc kőrözés után eldöntöttem, hogy felmegyek a Mányoki útra, ez gyalog plusz 5-10 perc séta, ahol a 10 már nagyon kényelmes, és nagyon lassú. Autóval a Bercsényiből a Mányoki út kb 1 km maximum. Ebből az 1 km-ből amíg kvergődtem a Bartókra, az volt 15 perc, az 1 km-nek kb a fele.

Vannak pozitív példák is. Nagykovácsi iskola előtti útszakaszt egyirányúsították, kétoldali halszálkás parkolással, elég hellyel. Csúcsban is nagy eséllyel van hely.

Kifordított kacagány 2010.09.11. 09:29:07

@eml: a célközönség konkrétan leginkább gyalog és bringával látogatta volna a bótot. de ugye a nm az nagy úr, az alapján meg lehet határozni, hogy ki mivel és milyen időközönként szeretne egy adott helyre menni.
egy nagy faszság az egész, visszamaradt megmondommitcsináljmerténjobbantudom kommunista csökevény. az akinek a célközönsége vélhetően autóval fog érkezni az vagy olyan helyet keres, ahol nem gond a parkolás, vagy gondoskodik parkolóról. el tudja bárki is képzelni, hogy ha pl megépül egy teszkó áruház akkor az építtető merő spórolásból nem fog mellé parkolót építtetni? hülye lenne elüldözni a saját vevőit.
mellesleg nem lenne egyszerűbb rábízni az üzemeltetőre a parkolás megoldását? ha nem akarja megoldani, utólag igazságosabb bevonni a működési engedélyét, mint előre okoskodni és ellehetetleníteni azt aki dolgozni akar. ez pedig vonatkozik a fent említett ovira is. az üzemeltető az önkormányzat, aki nem tudja megoldani a parkolás kérdését, tehát nyugodtan be lehet vonni a működési engedélyét.

eml 2010.09.11. 11:50:54

@Kifordított kacagány:
Ez a komoly! nm alapján meghatározni az üzlet várható forgalmát.

Őszinte részvétem, bár sejtésem szerint más önkormányzatokkal se járnál jobban.

Kifordított kacagány 2010.09.11. 17:27:50

a törvény az törvény, mindenhol ugyanúgy van írva. esetleg van ahol egy kicsit másképp értelmezik. pl ha engedték volna közterületen megoldani a parkolót, vagy ha pl azt mondják, hogy nem megoldható egy élhető parkoló megépítése, ezért engedik a parkolómegváltást, akkor rögtön van lehetőség megoldani úgy a problémát, hogy nekem is megfeleljen. de ugye nem kell mondanom, mikor más kárára követik el akkor mindenki piszkosul betű szerint akarja betartani a törvényeket, az egész törvénykönyv teljes szigorával, mert az úgy helyes.