hozzászólások

  • attesz86: Sziasztok, nekem ez a repülés tetszik: youtu.be/MyyTdi8RK9E A hajtóműről bővebben: www.hunjettur... (2011.04.09. 13:57) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • wagnergabesz: Üdv.! Én vagyok a Gerle építője. A műrepülő vitorlázó, még hajtóművel sem tudja túllépni a 15-20... (2011.04.04. 20:11) Hatejamo hét - Nem esik le!
  • Sutheo: Nekem az volt a leggázabb amikor apám fiestájában (2006-os a kocsi) kellett izzót cserélni. Az els... (2010.10.30. 23:57) Milyenek a mai autók egy szakember szemével?
  • ColT: @J.G.: A melóhelyemen ingyenes a parkolás (ipari övezet). A melóm meg megköveteli, hogy rohangássz... (2010.10.24. 01:02) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Kifordított kacagány: @J.G.: a hely az enyém, meg a tiéd, közterület. a mi pénzünkből épül és a mi pénzünkből tartják ka... (2010.10.20. 09:14) Parkolówestern - SZÍVj!
  • Utolsó 20

várható időjárás

DeLuxe videók

Partnereink

Rendezvény

Profi kényszermegoldás "új" kerékre

2010.08.27. 10:30 | Sanyi. | 5 komment

Címkék: mazda gumi kerék felni

Nem véletlen a látszólagos ellentét a címben. Van az úgy, hogy azzonnal költeni kellene a kocsira, de éppen nem elég a manna, egy komplett új kerékszettre...
Már írtam a saját blogomon is, hogy újra elkezdtem henkülgetni a Mazdát, apró simítások, előkészületek egy komolyabb ugrásra. Sokat megyek, rákészülősbe kell.

Igazából vagy egy hónapja rajta vagyok már az új projekten, mert volt ugye a nagy bumm. Nagyjából inden indult minden – ahogy azt a tudósok is mondják -, és tényleg. Hadban állunk a Magyar Közútkezelő Kht. vízfejének tömegvonzásával, és várjuk az értelem megjelenését…

Minekután a 17-es Alessio Alaska felniken feszülő mesteri – komolyan, nem tudom ki ismeri a mecseknádasi szerpentint a 6-oson, de ott 130-al nyikkanás nélkül fordult velük a vas - Michlen Pilot Sport szett betérdelt, nem volt más lehetőségem, feldobáltam a téli szettemet. Ez egy ilyen költséghatékony felállás amit telente használok. Gyári 14-es lemezfelnik, rajtuk 185/70-es Hankook Icebear W440 téli gumikkal. Igazából nagyon jó kis gumi, télen stabil, nagy hóban, és jégen is kiválóak – volt olyan eset, hogy 110-el értem tükörjégre, és ugyan izzasztóan lassan, de stabilan állt meg az 1,2 tonnás, blokkolásgátló mentes autó, ami irányítható maradt.

Téli kerekekre kárhoztatva

Új felnik. Ez van. Igen, bennem is van egy kis félsz, mert az Alessiokkal nagyot mutatott a gép, de voltak tagadhatatlan hátrányai is. A legnagyobb, hogy nehezek mint a kő. Nem kicsit, nagyon. A másik hátrány a gumik mérete. Száraz, meleg időben iszonyatosan tapadnak, de nedves vagy poros úton rettentő veszélyesek tudnak lenni, mert az autó relatív könnyű. A harmadik, és végső érv a csere mellett, hogy a nagy és nehéz kerék, rengeteget fog az autón, és ezzel a mérettel a difik is nehezebben boldogulnak.
A cél tehát, egy kicsi könnyű kerék, ami átmérőben azonos legyen a téli szettel. Volt még egy fontos kitételem. Mivel a gyári felnik ET száma 26, a régi alué pedig 34, ildomos lenne ilyet keresni, mert ezzel értékelhetően nő a kocsi tengelytávja, amihez anno építve lett. Azok a felnik eredetileg egy 1990-es Nissan Maximáról származtak- 3.0 V6. Ilyet kellett hát keresni.

Gyorsan végigzongoráztam a leheőségeket, kicsit telefonálgattam, és a következő kép rajzolódott ki. Gyári Nissan lemezfelni – 31.400. Ft. Használt lemezfelni – ha lenne,de nincs – 7.500. Ft. Nem túl rózsás a helyzet, az már biztos hogy lemezfelni, és 15-ös, amihez gumik is kellenének, nekem meg van az egészre 50.000-em. Na lássuk, 4x7500=30.000. 20 maradna gumira, az nem jó, az max. használt lehet, abból sem túl jó…
Aztán beugrott, hogy a Maxiához annak idején egy egész pofás hardcore ’90-es évekbeli designal megáldott alufelnit is kínáltak.

Rákerestem.
Két verzió volt, vagy Siófokon, vagy Dömsödön van két autó, amikhez megvannak a felnik.

A Siófoki képen sérültnek tűntek a felnik, és 25ezret kértek értük.

A Dömsödi felnik tetszetősebbnek tűntek, és csak 20 volt az áruk.

Nosza, Győrben voltam, hazafelé irány Dömsöd. Mázli, pont velem volt Jenő bá, akiről annyit érdemes tudni, hogy fémmegmunkálás és öntéstechnológia a hobbija, a szakmája, és az élete. Biztos nem jön rosszul a vásárhoz.
A célhelyszínen egy régebbi Galant várt minket, majd rettegve kizötyögtünk az utolsó házhoz, de haramiák helyett pöpec kis garázs, és a táj szépsége fogadott minket. Ekkor értettem meg emberünket, azért kihajt a garázsból, és neki a mezőnek…a 3.0-es V6-os Alfa GTV motorral szerelt saját építésű homokfutóval. Báázzz. A gyereké kisebb, abban egy 1.8-as Mazda 323 GT motor van. Az egész szerkezet amúgy annyira jóízűen van kifőzve, olyan finomságok vannak rajta, mint pl. a látványosan házi készítésű vázszerkezet, vagy a befecskendező rendszer hiányát pótló Audi elektromos porlasztók. Zseniális.

Aztán foglalkoztunk kicsit a kerekekkel is. Szomorúan konstatáltam, hogy a gumik nem adnak ki két párt, a felni viszont sértetlennek tűnt. Valami barom ugyan lefújta felni spray-vel, de nem javítottak, és nem sérültek. A hirtelen jött kölcsönös szimpátia jegyében meg is alkudtunk 15 ezerben, pakoltunk, és léptünk is.



Itthon a zsákmány.

Másnap elvittem egy gumishoz – ahol még soha nem jártam, és fogalmam sincs miért pont oda mentem, dacára az elsőre riasztónak tűnő megjelenésnek – és megnézettem a felniket. Lekaptuk a gumikat, és a „lőszerraktárakat” a felniről, és reménykedtem a legjobbakban. Egy – OK. Kettő – „hibbátlan”. Három – fasza. Négy – ez is rendben. Istenem, megvan…

Na most, a felniket ilyen állapotban én fel nem teszem, úgyhogy gyorsan kértem egy ajánlatot a felújításukra. 30-at mondtak a homokfúvás alapozás, fényezés, két komponensű lakkozás munkára. Nem tűn csillagásznak, de a színnel nem tudtunk zöldágra vergődni, amikor is előkerült a tulaj. Szájkaratéztunk, kicsit aztán az öreg megunta, és levitt a pincébe…


…na, itt lefolyt az arcom (nem is a készlet, inkább a helyszín)…

…de meglett a szín;)

Megállapodtunk, viszont el is tapsoltam a teljes keretet. Mi legyen? Mi legyen? Ott vannak a régi felnik, ezek javítanak is. Vannak használt készleteik is, újak is. Bedobom, hátha tudunk csinálni egy jó kis bartelt. Alkudoztunk egy darabig, de végül jól sült el a dolog, én otthagytam a sérült idős szettet, és 4 fasza FALKEN Ziex Ze512-es – R15 205/50 gumival távoztam. Ami 1 centivel ugyan kisebb átmérőjű mint a téliszett, viszont nem rogyik akkorát, mint a 185/70-es gumi.

Amint elkészül a felni, meglátjuk.  

Ezt a csúnya francia szót meg jól kitöröltem innen:)

Miért is írtam azt a gumisról, hogy elsőre ijesztőnek tűnhet a helyszín? Ez úgy indult, hogy a neten olyan műhelyt kerestem, ahol kompletten vállalják a felni felújítást. Eredetileg egy másik címre indultam, de azt nem találtam – lehet megszűnt? – így futottam bele a Tüke Kft-be, szó szerint az utca végén. A deal után Tüke Ernő a Kft. tulajdonosa végigvezetett a házon,ami először egy indiai utcai műhely benyomását keltette, de kiderült hogy a Kerék Mekkája.

 

Kértem pár referencia árat:


Ha használt gumit akar az ember, az minden méretben akad autóra, robogóra, motorra (terep és gyorsaságira is), terepjáróra, és teherautóra is. Egy R14 175/65 60%-os állapotban 4500-, új pedig 9500 Ft-tól kapható. A raktáron találtam 225/40-es R18-as gumit is. Újat, használtat egyaránt…
 

A cég foglalkozik vulkanizálással is, ezt akkor tudtam meg amikor a kezembe nyomtak egy bazinagy csődarabot, amiről megtudtam hogy egy Bács-Kiskun  megyei kombájn turbo csöve, amit 15.000 Ft-ért javítottak, a 100.000-es cseredarab megvétele helyett.


 

 Ui.: Ilyen lett.




A bejegyzés trackback címe:

https://sopianaedeluxe.blog.hu/api/trackback/id/tr362215758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bekman · http://bekman.blog.hu/ 2010.08.27. 11:29:13

"Mivel a gyári felnik ET száma 26, a régi alué pedig 34, ildomos lenne ilyet keresni, mert ezzel értékelhetően nő a kocsi tengelytávja, amihez anno építve lett."

-----> szerintem a nyomtávja nőtt

Pityubácsi 2010.08.27. 11:29:42

"mert ezzel értékelhetően nő a kocsi tengelytávja, amihez anno építve lett"
gondolom nyomtávot akartál írni

úgy általában a hideg ráz a japppán autóktól, de ez a kombi tetszik.
ne fertőzz meg, kérlek! :)

gatsy 2010.08.27. 11:55:05

Let me be a concern-nazi:
A Nissannak akkoriban miköze volt a Renaulthoz, mikor a szövetség csak 1999-ben jött létre? ;)

gatsy 2010.08.27. 11:56:07

Hogy pontos legyek: "A Nissan-Renault szövetség első, a vásárlók számára is kézzelfogható gyümölcse a 2001-ben bemutatott középkategóriás autó, az egyik ágon az egykori Datsun Bluebird kései leszármazottja, Nissan Primera harmadik generációs kiadása volt, amely műszaki tartalmával, padlólemezével a Renault Lagunával osztozott."
by www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/383-nissan